Θεόδωρος Παπαθεοδώρου: Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ».

7627 Views
Θεόδωρος Παπαθεοδώρου: Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ». Θεόδωρος Παπαθεοδώρου: Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ».

Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ».
.
Ο ΘεόδωροςΠαπαθεοδώρου γεννήθηκε στην πόλη των Πατρών το 1973. Σπούδασε νομικά στη Νομική σχολή του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και εργάστηκε αρχικά στην οικογενειακή εμπορική επιχείρηση στην Πάτρα. Αργότερα δραστηριοποιήθηκε επαγγελματικά ως πωλητής και υπεύθυνος πωλήσεων σε διάφορες επιχειρήσεις με έδρα την Αθήνα και την Πάτρα. Σήμερα διαμένει μόνιμα στην Πάτρα, εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στον χώρο των πωλήσεων και της διαφήμισης, ενώ παράλληλα ασχολείται με τη συγγραφή.   
 
1)   Ποιο είναι το επάγγελμά σας;
Ασχολούμαι με τις πωλήσεις και την διαφήμιση.

2)     Πώς περνάτε τη μέρα σας;
Με λιγότερη ή περισσότερη δουλειά, με καφέδες και τσιγάρο στο σπίτι ή δίπλα στην θάλασσα, με φίλους, με γράψιμο, με ίντερνετ, καμιά φορά με διάβασμα, κυρίως προσπαθώ με ηρεμία ψυχής.

3)    Δύο λόγια για ένα σας μυθιστόρημα.
«Ο τρίτος δρόμος είναι της αγάπης» από τις εκδόσεις Ωκεανός. Το πρώτο μου! Μυθιστόρημα με ιστορία που διαδραματίζεται στα χρόνια του β παγκοσμίου πολέμου, με κεντρικούς ήρωες τον Βασίλη Δημακόπουλο, την Έλενα, την Παολίνα Φεράρι, με πλοκή δυνατή, με κατασκοπεία, περιπέτεια, πολιτικό παρασκήνιο, με προδοσίες και έρωτες. Κυρίως με ταξίδι σε πολλά μέρη, με ένα ταξίδι γεμάτο αντιξοότητες που καταλήγει όμως στην αυτογνωσία, στην επιλογή του βασικού ήρωα για ζωή, στην ίδια την αγάπη.
.
4)    Σκέψεις για το επόμενο μυθιστόρημα.
Γράφω ήδη κάτι πιο σύγχρονο αλλά με βασικά στοιχεία πάλι την δυνατή πλοκή και το συναίσθημα. Τα υπόλοιπα εν καιρώ…

5)  Αισθάνεσθε συγγραφέας;
Κατά έναν περίεργο τρόπο αισθάνομαι συγγραφέας από παλιά. Ναι είναι η απάντηση.

6)  Τι σκέπτεσθε όταν σας ασκούν κριτική για κάποιο έργο σας με την οποία δεν συμφωνείτε;
Σκέπτομαι ότι καλά κάνουν. Αρκεί να υπάρχουν επιχειρήματα, καλές προθέσεις και να μην υποκρύπτονται σκοπιμότητες. Άλλωστε πολλά πράγματα είναι θέμα γούστου. Δεν κάνουν όλα τα βιβλία για όλους και δεν γίνεται να αρέσουν όλα τα βιβλία σε όλους.

7)    «Κουβαλάτε» για καιρό τους ήρωες των μυθιστορημάτων σας;
Ναι, συμβαίνει αυτό. Και όταν δεν συμβαίνει αυθόρμητα, συμβαίνει αναγκαστικά αφού στην προσπάθεια να επικοινωνήσει κανείς το έργο του με παρουσιάσεις, συνεντεύξεις κλπ υποχρεώνεται εκ των πραγμάτων να «κουβαλά» για καιρό τους ήρωές του.

8)    Πείτε μου κάτι που δεν θα λέγατε ποτέ δημόσια.
Δεν θα μιλούσα ποτέ δημόσια για τους πραγματικούς, τους υπαρκτούς ανθρώπους που με ενέπνευσαν στην δημιουργία κάποιων από τους ήρωες μου. Ούτε τώρα βέβαια θα μιλήσω για αυτό. Θα πω μόνο ότι υπάρχουν ή υπήρξαν δίπλα μου άνθρωποι από τους χαρακτήρες των οποίων εμπνεύστηκα στο έργο μου. Κάποιοι μάλιστα από αυτούς τους ανθρώπους λειτούργησαν καταλυτικά για την πλοκή και την κατεύθυνση της κάθε ιστορίας, κάτι το οποίο δεν το έχω αναφέρει ποτέ δημοσίως.

9)    Τα μυθιστορήματά σας έχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης;
Από την πλευρά μου μπορώ να πω ότι δεν γράφω συνειδητά κατά τέτοιον τρόπο ώστε το μυθιστόρημα να έχει πολλά επίπεδα ανάγνωσης. Νομίζω όμως πως κάθε καλό μυθιστόρημα εμπεριέχει κομμάτια τέτοια, κομμάτια δηλαδή που έχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης.

10)  Όταν γράφετε έχετε στο μυαλό σας τους αναγνώστες;
Όταν γράφω νομίζω πως όχι, όταν όμως διαβάζω αυτά που έχω γράψει, όταν στο τέλος κάνω διορθώσεις, σίγουρα ναι. Αν με ρωτάτε αν γράφω έχοντας στο μυαλό μου το τι ακριβώς θα ήταν αρεστό στους περισσότερους αναγνώστες, αν με ρωτάτε αν γράφω έχοντας στο μυαλό μου την εμπορική επιτυχία, τότε θα σας απαντήσω όχι. Η εμπορική επιτυχία αν είναι να έρθει θα έρθει μέσα από την αλήθεια του συγγραφέα αλλά και από την έμφυτη ικανότητά του να συνεγείρει ή να ταυτίζεται στα θέματά του, στον τρόπο γραφής του, με τις εσωτερικές ανάγκες του κόσμου που διαβάζει, αυτό πιστεύω.

11)  Κάθε μήνα εκδίδονται καινούρια μυθιστορήματα. Πώς θα ξεχωρίσει ο αναγνώστης του 2017 το λογοτεχνικό από το λιγότερο λογοτεχνικό;
Αν μιλάμε αποκλειστικά για μυθιστορήματα, νομίζω πως η ιδιαίτερα επιτηδευμένη λογοτεχνική γραφή αφαιρεί κάτι από την ροή της αφήγησης και δεν είναι χρήσιμη. Ως παράδειγμα λογοτεχνικού έργου θα πρότεινα τα έργα του Καραγάτση. Πραγματικά λογοτεχνικά διαμάντια χωρίς να χάνουν τίποτα σε άμεσα κατανοητή μυθιστορηματική αφήγηση, ροή και πλοκή. Για εμένα είναι ένας οδηγός ο Καραγάτσης και το λέω αυτό ως αναγνώστης περισσότερο παρά ως συγγραφέας. Νομίζω πως ούτως ή άλλως ο αναγνώστης του 2017 θα πρέπει να είναι προσεχτικός στην επιλογή μυθιστορημάτων, να διαβάζει την περίληψη, να ξεφυλλίζει το βιβλίο διαβάζοντας τυχαία κάποια αποσπάσματα πριν αγοράσει. Το γνήσια λογοτεχνικό μυθιστόρημα χωρίς επιτηδευμένες φανφάρες είναι ότι καλύτερο μπορεί να διαβάσει κανείς κατά την γνώμη μου επειδή συνδυάζει την ευχαρίστηση, την ψυχαγωγία με την αγόγγυστη και υπολανθάνουσα μάθηση.

12)  Ποιους συγγραφείς θεωρείτε πετυχημένους;
Τους συγγραφείς εκείνους που είναι αληθινοί, ταλαντούχοι στην ροή της γραφής τους, γνώστες της γλώσσας σε ένα καλό τουλάχιστον επίπεδο, άμεσοι, κατανοητοί, ανθρώπινοι, γήινοι, ιδιαίτεροι στα θέματα, με μηνύματα, ερωτηματικά και προβληματισμούς στα έργα τους. Δεν θεωρώ καθόλου επιτυχημένους αυτούς που δίνουν έτοιμες λύσεις, που καπελώνουν τον αναγνώστη με απολυτότητες ή εκείνους με τις συνταγές γραφής και επιτυχίας. Η εμπορική επιτυχία ωστόσο μπορεί να αφορά και στους μεν και στους δε. Μπορεί να στεφανώνει και εκείνους που εγώ θεωρώ πετυχημένους και εκείνους που δεν θεωρώ. Είναι κάτι διαφορετικό και δεν το εξετάζω.

13)  Στην εποχή μας ένας συγγραφέας μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τους νέους;
Πιστεύω πως για κάποιους νέους μπορεί, για τους περισσότερους όμως όχι. Το παρήγορο είναι ότι ούτως ή άλλως πάντα με τους λίγους προχωρούσαν μπροστά οι τέχνες και τα γράμματα. Κάποτε έρχεται το πλήρωμα του χρόνου να επηρεαστούν συνολικότερα οι άνθρωποι και οι κοινωνίες.

14)  Μία φράση που σας αντιπροσωπεύει σήμερα.
Εν οίδα ότι ουδέν οίδα.

15) Μία φράση που σας αντιπροσώπευε κατά το παρελθόν και πλέον δεν σας αντιπροσωπεύει.
«Δεν υπάρχουν συνταγές για την επιτυχία». Δεν με αντιπροσωπεύει πια όχι επειδή διαφωνώ με την ουσία αλλά επειδή δεν με αφορά πια η επιτυχία. Αυτό που με αφορά και αναζητώ είναι η ψυχική ηρεμία και η ευτυχία.

16)  Πόσα βιβλία διαβάζετε κάθε μήνα;
Υπάρχουν μήνες που δεν διαβάζω και μήνες που διαβάζω 3 ή 4 βιβλία.
17)  Ένα βιβλίο ενός Έλληνα συγγραφέα που θα θέλατε να έχετε γράψει εσείς.
Το λάθος του Αντώνη Σαμαράκη.

18)  Εκδότες στην Ελλάδα του 2017….
Δεν είμαι και ο πιο κατάλληλος για να σχολιάσω κάτι σχετικό. Θα ήταν χρήσιμο να ρωτήσετε κάποιον πιο έμπειρο στον χώρο για να απαντήσει. Νομίζω όμως πως βρισκόμαστε σε μεταβατική εποχή ούτως ή άλλως. Οι εκδότες αγωνίζονται επιχειρηματικά, ψάχνονται και ψάχνουν επαγγελματικά και όλο αυτό κάπου θα καταλήξει. Ελπίζω όλα να βελτιωθούν στην πορεία χωρίς να χαθεί το μεράκι των ανθρώπων αλλά και με έναν καινούριο επαγγελματισμό που θα σέβεται περισσότερο τον αναγνώστη, τον συγγραφέα, τον υπάλληλο, τον συνεργάτη. Προσωπικά είμαι ευχαριστημένος από την συνεργασία μου με τον Ωκεανό και με την κυρία Κεκροπούλου την οποία εκτιμώ και ως συγγραφέα και ως άνθρωπο. 
.
-Πληροφορίες για τον συγγρφέα θα βρείτε ΕΔΩ 
-OΛΕΣ οι συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στην "Κ" με μια ματιά ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος μεγάλωσε στην Καβάλα και σπούδασε Κλασική και Νεότερη Ελληνική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. Διδάσκει στο Πρώτο Λύκειο του Αμερικανικού Κολλεγίου “Ανατόλια”, είναι εισηγητής σεμιναρίων δημιουργικής γραφής στη Χ.Α.Ν.Θ, επιμελητής στις εκδόσεις “Δωδώνη” και “Ρώμη”, υπεύθυνος λογοτεχνικής σειράς στις Εκδόσεις “Το Σκαθάρι”, ραδιοφωνικός παραγωγός στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης fm 100,6 και αρθρογραφεί σε πολλές ηλεκτρονικές εφημερίδες. Έχει γράψει... Το κουζλούκι και ο πάππος ο Τζότζος (μυθιστόρημα) Ψυχές που δεν τις ζέστανε η Αγάπη (μυθιστόρημα) Γλυκιά Εκδίκηση (μυθιστόρημα) Όσα ποτέ δεν είπαμε (συλλογικό μυθιστόρημα) Η διαφορετική Ελένη (συλλογικό έργο) Έλα σε μένα (συλλογικό μυθιστόρημα) Τα πέτρινα Χριστούγεννα (οπτικοποιημένο διήγημα) Ροζ (θεατρικό έργο) Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα (νουβέλα) Μη μου λες το γιατί (συλλογικό μυθιστόρημα) Λατινική Γραμματική Ύποπτοι καθ' έξιν (μυθιστόρημα) Δεν έμαθα να ζω με την αλήθεια (συλλογικό μυθιστόρημα) Όλα ξεκίνησαν στο Κοιμητήριο (θεατρικό έργο) Οι Εραστές της Σοκολάτας (συλλογικό μυθιστόρημα)

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή