2 φωτογραφικές εκθέσεις σε διάλογο...

501 Views
2 φωτογραφικές εκθέσεις σε διάλογο... 2 φωτογραφικές εκθέσεις σε διάλογο...

 2 φωτογραφικές  εκθέσεις σε διάλογο…

3rd International Photo Based Mail Art Exhibition μεθέμα: DADA no DADA
(σε συνδιοργάνωση με την εικαστική ομάδα  TeeToTum)
&
Μία έκθεση για το
Collage

Εγκαίνια 30/1/2017, 8μ.μ. στο Μουσείο Προσφύγων
(Με την υποστήριξη του Δήμου Νεάπολης-Συκεών)

Μουσείο Προσφύγων στην Πολιτιστική Γειτονιά, του Δήμου Νεάπολης - Συκεών
(οδός Έβρου 49, στο ύψωμα έναντι γηπέδου ΒΑΟ, στις Συκιές
ή έξοδος από Τσινάρι, αριστερά δίπλα στα κάστρα)
 

ΣΤΑ ΕΓΚΑΊΝΙΑ (στο πλαίσιο μιας αυθεντικής βραδιάς DADA)ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ EVENT-ΣΥΝΤΟΜΗ ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΠΟ ΤΝ ΕΙΔΙΚΟ ΝΤΑΝΤΑΟΛΟΓΟ ΔΡ.ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΜΠΟΥΡΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΝΤΑΒΑΡΝΤ ΜΕΤΑΚΛΕΙΘΕΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ.

ΘΑ ΠΛΑΙΣΙΩΘΕΙ ΑΠΟ ΣΥΜΠΑΘΟΜΑΡΤΥΡΟΥΝΤΕΣ ΦΙΛΟΥΣ  ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΝΔΟΧΩΡΑ. Ποιήματα νταντά θα διαβάσουν οι παραβάτες της σκηνής.

Την ημέρα των εγκαινίων, παράλληλα της δράσης, θα προβληθεί η ταινία RAPUNZEL των Mama Baer και Kommissar Hjuler, δύο κινηματογραφιστών που χρησιμοποιούν την τέχνη της μουσικής και του φιλμ για επικοινωνία. Η RAPUNZEL: είναι μία παράξενη προσαρμογή του παραμυθιού των αδελφών Γκριμ, στην οποία η Mama Baer είναι δέσμια του δικού της πύργου ή κάστρου.

Λίγα λόγια για την Collage έκθεση:

Τον Φεβρουάριο του 2016 συμπληρώθηκαν 30 χρόνια από την πρώτη μεγάλη ανοικτή ιδρυτική εκδήλωση του "Θεσσαλονικιώτικου Μετά Νταντά" μίας από τις παράλληλες ομάδες δράσης και επεξεργασίας θέσεων για την πειραματική φωτογραφία, που λειτούργησαν στο πλαίσιο της Φωτογραφικής Ομάδας Τριανδρίας, αυτής που ο κόσμος σήμερα γνωρίζει ως Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
 
Καθόλου τυχαία, συμπληρώθηκαν και 100 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας του Cabaret Voltaire στη Ζυρίχη, του χώρου που φιλοξένησε τις πρώτες δράσεις του κινήματος  Dada.
 
Στο πλαίσιο αυτών των δύο επετείων, συνεχίζοντας την επίμονη συζήτηση για θέματα εμπλοκής και αλληλοεπηρεασμού των τεχνών, επιμένοντας με θέματα που αφορούν την εμπλοκή της φωτογραφίας στην εξέλιξη της τέχνης και της οπτικής αντίληψης, διοργανώθηκε από το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης μία σειρά εκδηλώσεων, που στόχο είχαν να ξαναθυμίσουν στο κοινό και τους καλλιτέχνες της πόλης της Θεσσαλονίκης, κάποιους από τους στόχους και τους προβληματισμούς του κινήματος αυτού.

Με τον διακριτικό τίτλο 100+1 χρόνια DADA διοργανώθηκαν μία σειρά εκδηλώσεων για  παρουσίαση του κινήματος, με προβολή του έργου που δημιουργήθηκε τότε (και της χρήσης της φωτογραφίας από τους καλλιτέχνες του), με συζητήσεις για ότι δείχνει να έχει απομείνει από αυτό σήμερα ή ενσωματωθεί στο έργο των δημιουργών ανά τον κόσμο, με προβολές πειραματικών ταινιών μικρού μήκους που δημιούργησαν οι πρωταγωνιστές αυτής της σκηνής, με παρουσίαση/διάλεξη για τα 'Καλλιγράμματα', με διοργάνωση μίας διεθνούς έκθεσης Ταχυδρομικής Τέχνης (Mail Art) με τίτλο "NoDadaLeft" και τριών εργαστήριων κατασκευής κολάζ με "δασκάλους"  τρεις διαφορετικούς καταξιωμένους εισηγητές, τρεις δημιουργούς που εκφράζονται με το κολάζ (διαφορετικής τεχνικής και θεωρητικής προσέγγισης ο καθένας): Το Θοδωρή Λάλο, τη Lane και το Γιώργο Μπογιατζίδη.
 
Σε αυτά τα εργαστήρια, ο κάθε εισηγητής, σε δύο 3ωρες συναντήσεις, μετά από μια σύντομη παρουσίαση του έργου του και του τρόπου με τον οποίο αντιμετωπίζει ο ίδιος το κολάζ, όπως και της τεχνικής που εφαρμόζει, επέβλεψε το εργαστήριο, όπου οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν με της συμβουλές και την εποπτεία του, το δικό τους έργο.
 
Τα αποτελέσματα αυτών των εργαστηρίων παρουσιάζουμε σε αυτή την έκθεση και τον κατάλογο που τη συνοδεύει, συνεπικουρούμενα από τα έργα των τριών δασκάλων και τριών προσκεκλημένων δημιουργών, όχι τόσο για συγκρίσεις, αλλά για τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει το ιδιαίτερο αυτό είδος έκφρασης.
 
Στην έκθεση συμμετέχουν:
Οι «δάσκαλοι»: Θοδωρής Λάλος, Γιώργος Μπογιατζίδης, Lane
Οι συμμετέχοντες στα εργαστήρια: Άγγελος Σοφιανίδης, Άλεξ Τάδε, Αλεξάνδρα Φωτιάδου, Ανδριάνα Ρίζου, Βασίλης Καρκατσέλης, Γιώργος Μαντάς, Δημοσθένης Έππας, Έλενα Γανδά, Ελένη Καραδαγλή, Έλσα Παπαγιανοπούλου, Έλσα Τζιάνα, Εύη Δαλλίδου, Ευθύμης Μουρατίδης, Ζέφη Αθανασοπούλου, Θανάσης Ράπτης, Ιορδάνκα Τένοβα, Ιωάννης Πομάκης, Καίτη Παπαναούμ, Λάρα Βρετού, Μαριά Λαμπριανίδου, Μένη Σεϊρίδου, Νάνσυ Ντόκα, Παύλος Παπαδόπουλος, Πίστη Καγκελίδου, Παρθένα Χαριστέα και ο Μανώλης Βράνας
Οι προσκεκλημένοι: Νόπη Φουντουκίδου, Smith Smith, Τίμωνας Μπατσαούρας

Λίγα λόγια για την Mail Art  έκθεση:

(3rd International Photo Based Mail Art Exhibition μεθέμα: DADA no DADA) 
Συμμετέχουν περισσότεροι από 100 καλλιτέχνες, από 22  χώρες, που με βάση / αφορμή τη φωτογραφία, πραγματεύονται το θέμα του «NO DADA LEFT».
 
Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και η εικαστική ομάδα TeeToTuM διοργάνωσαν την 3η Διεθνή συνάντηση Ταχυδρομικής Τέχνης με βάση τη φωτογραφία και θέμα: NO DADA LEFT
 
Η συνάντηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο σειράς εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν από το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από την ίδρυση του Cabaret Voltaire. Στην έκθεση θα παρουσιαστούν όλα τα έργα των καλλιτεχνών (απ' όλο τον κόσμο) που θα επιχειρήσουν να ιχνηλατήσουν στο σήμερα τον απόηχο των πρακτικών του Dada: δηλαδή μηδενιστική διάθεση, απουσία ελέγχου και λογικής, χιούμορ και εφευρετικότητα, ανατρεπτική πολιτική κριτική, θόρυβος, πηγαία δημιουργική ορμή.
 
Σε απόλυτη αντίφαση με το πνεύμα των ντανταϊστών, που αναμφίβολα θα ήταν οι πιο σφοδροί πολέμιοι αυτής της «επετειακής» πρωτοβουλίας, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η ανάδειξη της «αντι-τέχνης» του σήμερα, των αιρετικών και ρηξικέλευθων εικαστικών προτάσεων που, αν βεβαίως υπάρχουν, έχουν ίσως κάτι σημαντικό να μας πουν.
 
Τον Φεβρουάριο του 2016 συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας του Cabaret Voltaire στη Ζυρίχη, του χώρου που φιλοξένησε τις πρώτες δράσεις του κινήματος του Dada. Ακριβώς δύο χρόνια αργότερα, ο Tristan Tzara, εμβληματική φυσιογνωμία των ντανταϊστών, εξέδωσε το δεύτερο μανιφέστο του κινήματος, διακηρύσσοντας: «Γράφω αυτό το μανιφέστο για να δείξω ότι οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν ταυτόχρονα αντιθετικές ενέργειες στη διάρκεια μιας δροσερής ανάσας. Είμαι κατά της δράσης, και όσο για τη διαρκή αντίφαση ή την κατάφαση, δεν είμαι ούτε υπέρ ούτε κατά και δεν πρόκειται να εξηγήσω τι εννοώ γιατί μισώ την κοινή λογική. Είμαι κατά των συστημάτων. Το πιο αποδεκτό σύστημα είναι να μην έχεις επί της αρχής κανένα σύστημα.»

Στηνέκθεσησυμμετέχουν:

Afroditi Kolokotroni  (Greece), Agelika Prapa (Greece),  Alex Papaioanou (Greece), Alexander Limarev  (Russia) , Alexandros Dimitriadis (Greece), Alexandros Giannios (Greece), Anand Jaiswal  (India), Anastasia Gitsi  (Germany), Anja Mattila    (Finland), Anna Kallidou (Greece), Anna Maria Xatzistefanou (Greece), Antonia Gkampoura  (Greece), Antonis Gkourkas (Greece), Anty Xourmouziadou (Greece), Carl Baker (Canada), Carmela Rizzuto (USA), Claudia Garcia (Argentina), Cynthia Morrison (USA), Dadaniel de Culla (Espana), Dalbir Singih (India), Dilip kumar  (India), Dimosthenis Epas (Greece), Dorian Ribas Marinho (Brasil), Dorothee Mesander (Greece), Efthimis mouratidis (Greece),Elena Xatziathanasiou    (Greece), Eleni Galani  (Greece), Eleni karadagli (Greece), Elli Katsara (Greece), Eri Agriou (Greece), F. Xamidieli (Greece), Froso Papadimitriou (Greece), Fusun Selen Bilgner (Turkey), Georgi Vasilev, Georgia Grigoriadou (Greece), Georgia Trouli (Greece), Giorgos Mantas (Greece), Gloria W. De Oliveira Souza (Brasil), Gurcharan Singh (India), Hilal Tursoluk (Turkey), Hiuler  (Germany), Hristina Ludova, I. Monogios (Greece), Ignacio Navarro Cortez (Mexico), Ioanna Kazaki (Greece), Ioannis Linosporis (Greece), Ioannis Pomakis (Greece), Ishu Jindal (India), J. Daniel Mauen (USA), Jaya Daronde Awatare (India), Jerome Joker (USA), Jessica Morfis (Greece), Joey Patricktu (USA), John M. Bennet  (USA), Katerina Anastasiou (Greece), Katerina Nikoltsou (Greece), Keti Lialiampidou (Greece), Leena Golnik (Finland), Lome-Lorenzo Menzuzzato (Italia), Lousi Gavriilidou (Greece), Maks Dannecker (Germany), Maria Kotsiampari (Greece), Maria Lambrianidou (Greece), Marina Salmaso (Denmark), Mehak Chalwla (India), Meni Seiridou  (Greece), Meral Agar (Turkey), Michael Wagner (Germany), Michel Della Vedova  (France), Monica Gupta (India), Nektarios Stamatopoulos      (Greece), Nihal Gures (Turkey), Nopi Gaitanidou (Greece), Olga Mavroidis (USA), Olga Souvermerzoglou   (Greece), Osvaldo Morales (Chile), Oya Abaci (Turkey), Oznur Kepce (Turkey), Rania Fragkoulidou (Greece), Parthena Xaristea (Greece), Pawan Kumar (India), Pedro Bericat (Spain), Pepi Karagiannaki (Greece), Petros Nikoltsos (Greece), Piet Franzen (Netherlands), Rita Tilkeridou (Greece), Sainte Flavie (Canada), Sean Burn (USA), Shieh Tsaiping (Taiwan), Sofia Amperidou (Greece), Sonya  Stankova, Thanasis Raptis (Greece), Turkan Elgi (Turkey), Utkarsh Jaiswal (India), Vasiliki Syrou (Greece), Vasilis Karkatselis (Greece), Vasilis Katsaganis (Greece), Venetia Gazila (Greece), Vinay Awatare (India), Walter Brovia (Argentina), Wolfgang Brenner (Germany), Xenia Zormpidou (Greece), Zefi Athanasopoulou (Greece)
 
Ώρες λειτουργίας:
Δευτέρα έως Παρασκευή 17.00'- 19.30' (Πρωινά για ξεναγήσεις σχολείων κατόπιν ραντεβού)
Διάρκεια εκθέσεων έως το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2017. Την τελευταία ημέρα με ειδικό πρόγραμμα θα επιτελεστεί μία ακόμη σειρά δράσεων και προβολών.


Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: ΦωτογραφίαΤέχνηεκθέσεις

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
To «θηρίο» του αμερικανικού ναυτικού USNS YUMA στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
To «θηρίο» του αμερικανικού ναυτικού USNS YUMA στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
με 0 Σχόλια 647 Views

 Το πλοίο, τύπου καταμαράν, εφοδιασμένο με υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα και δυνατότητα μεταφοράς ακόμα και μικρών υποβρυχίων, «έδεσε» στην προβλήτα στις 9 το πρωί

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή