Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ… στο λόφο της Αγίας Άννας. Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Πασχαλίας Τραυλού στην Πάρο.

215 Views
Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ… στο λόφο της Αγίας Άννας. Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Πασχαλίας Τραυλού στην Πάρο. Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ… στο λόφο της Αγίας Άννας. Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Πασχαλίας Τραυλού στην Πάρο.

Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ… στο λόφο της Αγίας Άννας. Παρουσίαση του νέου βιβλίου της Πασχαλίας Τραυλού στην Πάρο.

ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΡΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟ ΜΑΤΙΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
 
   Με φόντο ένα ατμοσφαιρικό ηλιοβασίλεμα και τη θέα της θάλασσας από ψηλά να τη σχίζουν μικρά πλοιάρια και πλοία της γραμμής, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 21 Ιουλίου το απόγευμα η παρουσίαση του καινούριου βιβλίου της Πασχαλίας Τραυλού στην Πάρο. «Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ» αλλά ανέβηκε στον όμορφο λόφο της Αγίας Άννας και λουσμένη τα χρώματα του δειλινού ξεδίπλωσε τη σκληρή, και συνάμα συναρπαστική, ιστορία της.
   Η παρουσίαση ξεκίνησε με την εισαγωγή από την Άννα Κάγκανη, υπεύθυνη της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης Πάρου η οποία φιλοξένησε την όλη εκδήλωση. Η κ. Κάγκανη τόνισε ότι δεν πρόκειται για τη συνηθισμένη ροζ λογοτεχνία αλλά για ένα έργο που εντρυφά βαθιά στη γυναικεία ψυχοσύνθεση. Η συγγραφέας καταπιάνεται με ένα θέμα ταμπού, την παιδοκτονία, και ο αναγνώστης συναντά τη Μήδεια του βιβλίου στην πρώτη κιόλας σελίδα, να βρίσκεται στην αίθουσα του δικαστηρίου περιμένοντας την ετυμηγορία δικαστηρίου και κοινής γνώμης για το ειδεχθές της έγκλημα.
Περιφερειακά της ηρωίδας κινούνται τέσσερις χαρακτήρες, οι οποίοι κι αυτοί θα παίξουν το δικό τους ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας και θα φωτίσουν με τον τρόπο τους τα γεγονότα: ο δικηγόρος της παιδοκτόνου, ένας ψυχολόγος που παρακολουθεί τη δίκη, ένας ζωγράφος που συνεργάζεται με την αστυνομία σκιτσάροντας εγκληματίες και μια συγγραφέας που ψάχνει ένα νέο ερέθισμα. Ο καθένας με τη δική του ιστορία και τα προσωπικά του βάσανα, όλοι τους θύματα ανεξιχνίαστων «εγκλημάτων».
   Στη συνέχεια, για το βιβλίο μίλησε η Μοσχούλα Κοντοσταύλου, συνταξιούχος νομικός, ερασιτέχνης ηθοποιός και σκηνοθέτης, και συγγραφέας. Η κ. Κοντοσταύλου πραγματοποίησε μια εξαιρετικά εμβριθή ανάλυση του βιβλίου και των χαρακτήρων που ζουν μέσα σε αυτό. Η αναφορά της στη «Μήδεια» του Ευριπίδη ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη. Η τραγική ηρωίδα του Ευριπίδη βρίσκεται σε αντιστοιχία με τη ‘Μήδεια’ της Τραυλού. Η ηρωίδα μας συγκλονίζει γιατί, όσο κι αν έχει αδικηθεί από τη ζωή και τους δικούς της ανθρώπους, χρησιμοποιεί ως το ύστατο εργαλείο της εκδίκησής της τα ίδια της τα παιδιά. Είναι μια τραγική ηρωίδα, όχι γιατί τη χτυπούν διάφορα τραγικά γεγονότα, αλλά γιατί η ‘Μήδεια’, πέρα από θύτης, κυρίως είναι θύμα του ίδιου της του θυμού και μέτοχος του πόνου που η ίδια έχει προκαλέσει. Η κ. Κοντοσταύλου συνέχισε παρομοιάζοντας τους τέσσερις χαρακτήρες που προαναφέρθηκαν με το χορό της ευριπίδειας τραγωδίας. Ο χορός παραμένει άρρηκτα δεμένος με τα πάθη του οίκου της ‘Μήδειας’ και επιτρέπει στη σκοτεινή της πλευρά να έρθει στην επιφάνεια. Θρηνεί διαδοχικά για όλους τους εμπλεκόμενους στην ιστορία χωρίς, βέβαια, να λείπει και η ίδια η ‘Μήδεια’ από αυτούς, η οποία δεν «βολεύεται» σε καμιά τυπική ηθική και κοινωνική κατηγορία.
   Η ίδια η συγγραφέας σημείωσε ότι τα εναύσματα για να γραφτεί η συγκεκριμένη ιστορία ήταν δύο: Η ανάλυση της ‘Μήδειας’ από τον καθηγητή Σπύρο Ευαγγελάτο στα αμφιθέατρα της φιλοσοφικής που υπήρξε για τη συγγραφέα μύηση στην ουσία της αρχαίας τραγωδίας, ήταν το πρώτο. Το δεύτερο έναυσμα έδωσε η κατάσταση της πολυεπίπεδης κρίσης την οποία βιώνουμε ως κοινωνία τα τελευταία χρόνια και η συνειδητοποίηση ότι ασχολούμαστε μόνο με το χρήμα και αφήνουμε να μας ξεγλιστρούν τα σημαντικά της ζωής, οι άνθρωποί μας.
   Σε ένα δεύτερο επίπεδο, η Πασχαλία Τραυλού σημείωσε ότι αυτό είναι ξεκάθαρα ένα βιβλίο για τη μητρότητα και την εξιδανίκευσή της, είναι ένα βιβλίο γεμάτο μανάδες, πολλές από τις οποίες είναι μικρές Μήδειες, καταρρίπτοντας έτσι το μύθο της «τέλειας μητέρας». Και προτού μας διαβάσει ένα απόσπασμα του βιβλίου της κλείνοντας την εκδήλωση, η συγγραφέας μας θύμισε ότι στην καρδιά του βιβλίου της βρίσκεται η ανθρώπινη αλληλεγγύη, η καθολική συναίσθηση ευθύνης για τα μεμονωμένα λάθη, η οποία καλλιεργείται στις καρδιές των ανθρώπων όταν κοιτάξουν πρώτα προς τα μέσα και μετά το πρόσωπο του πλησίον: «Κοιτάμε τον άλλο στα μάτια και ραγίζουμε τις σιωπές που μας χωρίζουν

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή