MOMus: Aξονες και στόχοι της νέας Διοίκησης και οι εκθέσεις που προγραμματίζονται στα μουσεία.

2581 Views
MOMus: Aξονες και στόχοι της νέας Διοίκησης και οι εκθέσεις που προγραμματίζονται στα μουσεία. MOMus: Aξονες και στόχοι της νέας Διοίκησης και οι εκθέσεις που προγραμματίζονται στα μουσεία.

 

Συνέντευξη Τύπου από τον Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης 

 
Τους νέους άξονες διοίκησης και τους στόχους που θέτει το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του MOMus με την ανάληψη των καθηκόντων του καθώς και την επικαιροποίηση του εκθεσιακού προγραμματισμού του MOMus για το τελευταίο τετράμηνο του 2022 με αφορμή την έναρξη των δύο νέων εκθέσεων του MOMus, «Ο Φρεντ Μπουασονά και η Μεσόγειος. Μια φωτογραφική Οδύσσεια», «Εκφάνσεις ύφανσης μέσα από έργα των συλλογών του MOMus», περιείχε η συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη.
 
«Όλη η ομάδα του νέου Διοικητικού Συμβουλίου κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε μια σειρά από προκλήσεις από τη θέση που αναλάβαμε πολύ πρόσφατα για έναν οργανισμό που έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως πχ ότι αποτελείται από πέντε φορείς», ανέφερε στην αρχή της τοποθέτησης του ο κ. Επαμεινώνδας Χριστοφιλόπουλος, Πρόεδρος του MOMus. Συνέχισε ανακοινώνοντας την ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών για τις τρεις διευθυντικές θέσεις στους αντίστοιχους φορείς του MOMus (Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Πειραματικό Κέντρο Τεχνών) καθώς έχουν ήδη ενεργοποιηθεί εκ νέου οι ανεξάρτητες επιτροπές αξιολόγησης, ενώ άμεσα θα ανακοινωθεί και η προκήρυξη της θέσης του/της Γενικού/Γενικής Διευθυντή/Διευθύντρια του MOMus. Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε και την κ. Θούλη Μισιρλόγλου ως αναπληρώτρια διευθύντρια, εκτός από το Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, και για το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και την επερχόμενη 8η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης.
 
Σημείωσε επίσης την απόλυτη ανάγκη να στελεχωθεί ο Οργανισμός με επιπλέον προσωπικό. Αναφερόμενος στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας σημείωσε ότι έχουν προβλεφθεί 104 άτομα προσωπικού, τη στιγμή που τώρα ο φορέας έχει μόλις 35 για τους πέντε χώρους του MOMus, στη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, και αναμένεται να γίνει σε συνεργασία με τα στελέχη του ΥΠΟΑ η τελική επεξεργασία για την κατάθεσή του στο Υπουργείο Οικονομικών.
«Θα δουλέψουμε για να συνθέσουμε συλλογικά, μαζί με όλο το προσωπικό, το όραμα για το μέλλον του Οργανισμού, και θα στήσουμε τη νέα μελλοντοστραφή στρατηγική και την νέα ταυτότητά του, άξονες που είναι απολύτως αναγκαίοι για την ομαλή λειτουργία του», συμπλήρωσε, ενώ έθεσε ψηλά επίσης την ανάγκη να ενισχυθεί η προκλητική διάσταση της τέχνης για διαφορετικό διάλογο για θέματα που ίσως δεν επιλέγουμε να συζητήσουμε, αλλά είναι πλέον αναγκαίο να το κάνουμε, όπως η κλιματική αλλαγή, το δημογραφικό, το προσφυγικό, ο τεχνολογικός αναλφαβητισμός, ο τεχνολογικός μετασχηματισμός κ.ά.
 
Η ενίσχυση του οργανικού ρόλου του Οργανισμού στην κοινωνία, μέσα από τη στενότερη συνεργασία με φορείς του πολιτισμού αλλά και όσους τη συνθέτουν, είναι επίσης στους βασικούς άξονες της νέα Διοίκησης, ενεργοποιώντας τον ιδιωτικό τομέα και προωθώντας την έρευνα, τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, την τουριστική ανάπτυξη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο, με στόχο ο κόσμος να επιστρέψει στα μουσεία.
«Τα κτίρια που στεγάζονται οι φορείς του MOMus χρήζουν επίσης άμεσης φροντίδας», δήλωσε ο κ. Χριστοφιλόπουλος, «όχι μόνο για απόλυτα πρακτικούς λόγους, αλλά και στο πλαίσιο ανάπτυξης μιας σωστής περιβαλλοντικής συνείδησης. Υπάρχουν ανάγκες να γίνει ορθολογισμός στην ενέργεια. Επειδή μιλάμε για έργα τέχνης με ειδικές απαιτήσεις, έχουμε περιορισμένες δυνατότητες για παρεμβάσεις, αλλά σίγουρα το ζήτημα ψύξης-θέρμανσης-φωτισμός των χώρων θα μας απασχολήσει, πρόσθεσε.»
 
 
Ο ίδιος αναφέρθηκε στην ανάγκη να βρεθούν νέες πηγές χρηματοδότησης του Οργανισμού, ειδικά ως απάντηση στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται από την παγκόσμια αστάθεια και τη ενεργειακής κρίση που μειώνουν και πάλι τους διαθέσιμους προϋπολογισμούς για τον πολιτισμό. Σε αυτό το πλαίσιο, ανακοίνωσε την προσπάθεια να αυξηθούν τα έσοδα από εισιτήρια στους χώρους, από δανεισμούς έργων, τα πωλητήρια (φυσικά και ηλεκτρονικά), αλλά και μέσω της αύξησης των χορηγιών και δωρεών. Το συνδυαστικό εισιτήριο για όλους τους χώρους του MOMus, με ετήσια ισχύ είναι ήδη διαθέσιμο για το κοινό, όπως και η δυνατότητα να επισκεφθεί κάποιος το MOMus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης με μειωμένο εισιτήριο, κατά τη διάρκεια των ημερών της 86ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.
 


Τέλος, παρουσίασε εν τάχει τις τρέχουσες και μελλοντικές εκθέσεις σε όλους τους χώρους του MOMus, χαρακτηρίζοντας την έκθεση «Ο Φρεντ Μπουασονά και η Μεσόγειος. Μια φωτογραφική Οδύσσεια»,  ‘χρονοκάψουλα’ της Ευρώπης αλλά και της Ελλάδας μιας άλλης εποχής, που οφείλεται στην αγάπη που είχε ο φωτογράφος για τη χώρα και την προσπάθειά του να ενισχύσει το φιλελληνικό αίσθημα σε μια περίοδο πολύ σημαντική για τις διεκδικήσεις της Ελλάδας, όπως ήταν οι Βαλκανικοί πόλεμοι».
 
Η κ. Θούλη Μισιρλόγλου, αν. διευθύντρια του MOMus-Πειραματικού Κέντρου Τεχνών και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, χαρακτήρισε τη νέα έκθεση «Εκφάνσεις ύφανσης μέσα από έργα των συλλογών του MOMus» ως μια δεύτερη εκδοχή της έκθεσης  «Η κλωστή ως συμβάν» που είχε φιλοξενηθεί τους προηγούμενους μήνες στο ΠΚΤ και αφορούσε τις ιστορίες που ξετυλίγονται σαν κλωστές, ως υλικό και ως έννοια. Η νέα έκθεση αντλείται μέσα από τις συλλογές του MOMus, με έργα που συνθέτουν μια νέα πρωτότυπη παραγωγή, η οποία επιχειρεί να ανανοηματοδοτήσει μέρος των συλλογών, αλλά και να αναδείξει πολλαπλές όψεις της καλλιτεχνικής δημιουργίας με σημείο αναφοράς το νήμα, το ύφασμα και τις διαδικασίες ύφανσης. Η ανανοηματοδότηση των συλλογών του MOMus, αποτελεί εξάλλου καταστατικός στόχος του MOMus-Πειραματικού Κέντρου Τεχνών.
 


Επιπλέον, στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας του MOMus-ΠΚΤ με το Διεθνές Κέντρο Ψηφιακού Μετασχηματισμού και Δεξιοτήτων (DT&S), ενεργοποιείται άμεσα ένα πιλοτικό πρόγραμμα χωρικής ανάμνησης και νοημοσύνης στον χώρο στο λιμάνι, που συλλέγει δεδομένα για τη συμπεριφορά του επισκέπτη στον χώρο. Πρόκειται για μία datadriven έρευνα, που θα δώσει ενδιαφέροντα δεδομένα, προς αξιοποίηση.
 
«Η έκθεση «Ο Φρεντ Μπουασονά και η Μεσόγειος. Μια φωτογραφική Οδύσσεια» που εγκαινιάζουμε σήμερα είναι προανάκρουσμα μιας αναδρομικής έκθεσης που θέλουμε να παρουσιάσουμε την επόμενη τριετία στο MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, η οποία θα προκύψει από τα 13.000 αντικείμενα του ελληνικού τμήματος του αρχείου του Φρέντ Μπουασονά, του οποίου το μουσείο είναι θεματοφύλακας, ανήγγειλε η κ. Ηρώ Κατσαρίδου, διευθύντρια του μουσείου.
 
Η έκθεση, μετά την πρώτη παρουσίασή της στη Γενεύη, προσαρμόστηκε ώστε να δημιουργεί νόημα για τον Έλληνα επισκέπτη, καθώς υπάρχει και ιδιαίτερη σχέση ως χώρα με τον Φρεντ Μπουασονά, καταφέρνει δε να γεφυρώσει τις διαφορετικές πτυχές αυτού του φωτογράφου. Ξεναγήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα για όλες τις βαθμίδες, αλλά και για πρώτη φορά, ξεναγήσεις στα αγγλικά κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου θα συνοδεύουν την έκθεση, ενώ έγινε ειδική μνεία και για την αποκέντρωση της τέχνης που επιθυμεί το μουσείο, με άμεσο παράδειγμα την παρουσίαση δύο εκθέσεων, πρόσφατων παραγωγών του μουσείου στο φεστιβάλ Photometria στα Ιωάννινα («landscapestories», «Η κατάχωση και προστασία των αρχαίων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο»).
 
Παρούσα στη συνέντευξη Τύπου η επιμελήτρια της έκθεσης «Ο Φρεντ Μπουασονά και η Μεσόγειος. Μια φωτογραφική Οδύσσεια» Εστέλ Σογιέρ (Estelle Sohier) ανέφερε ότι η ίδια εργάζεται για το αρχείο του Φρεντ Μπουασονά παραπάνω από 12 χρόνια τόσο στη Γενεύη όσο και στη Θεσσαλονίκη και το Κάιρο, με την πρόθεση να παρουσιαστεί το συγκεκριμένο υλικό με τη μορφή εκθέσεων στο κοινό.
«Η ιδέα της συνάντησης είναι στην καρδιά της έκθεσης. Η γνώση για το έργο του Φρεντ Μπουασονά είναι αποσπασματική. Στην Ελλάδα είναι γνωστός για τις ταξιδιωτικές του φωτογραφίες, στη Γενεύη για τα πορτρέτα του, άλλοι ενδιαφέρονται μόνο για τις φωτογραφίες χορού ή για τα βιβλία τέχνης. Η έκθεσή μας επιχειρεί να γεφυρώσει όλες αυτές τις διαστάσεις της δουλειάς του, καταδεικνύοντας πώς αυτές οι εικόνες απαντούν στις ίδιες αναζητήσεις: πώς να διευρυνθούν τα συμβολικά όρια της φωτογραφίας και να διαφανεί πώς οι μηχανικά αναπαραγόμενες αυτές εικόνες μπορούν επίσης να εκφράσουν συναισθήματα, μυθοπλασία, αλλά και υποκειμενικότητα. Επιχειρούμε επίσης έναν γεωγραφικό διάλογο καταδεικνύοντας ότι η άποψη του Φρεντ Μπουασονά για την Ελλάδα διαμορφώθηκε ήδη στην Ελβετία, καθώς είχε μια ιδιαίτερα πλούσια καριέρα πριν το ταξίδι τους στην Ελλάδα την οποία επισκέπτεται στην ηλικία των 45 ετών. Αντίστροφα, επιχειρούμε να παρουσιάσουμε τι πρόσφερε η Ελλάδα στην επαγγελματική του πορεία, επιτρέποντάς του την αναγνώριση της φωτογραφίας ως αυτόνομης τέχνης» σημείωσε, ευχαριστώντας όλους τους συντελεστές.
 

Οι τρέχουσες και νέες εκθέσεις στους χώρους του MOMus

MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη
·  EΚΘΕΣΗ: «Οργανική Τέχνη. H Πρωτοπορία στο Πέτρογκραντ» / έως τις 26 Φεβρουαρίου 2023
 
ΜΟΜus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
·   EΚΘΕΣΗ: «Κοινό Κτήμα. Δωρεές - Αγορές» / παράταση έως τις 6 Νοεμβρίου 2022
·   EΚΘΕΣΗ: «Ταξίδι στη σημειόσφαιρα του JuriLotman» / έως τις 18 Σεπτεμβρίου 2022
·   ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: 8η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης «Γεωκουλτούρα» / 26 Νοεμβρίου 2022– 26 Μαρτίου 2023 (το αναλυτικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί)
 
ΜΟΜus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
·  EΚΘΕΣΗ: «Ο Φρεντ Μπουασονά και η Μεσόγειος. Μια φωτογραφική Οδύσσεια» / 8 Σεπτεμβρίου 2022 – 8 Ιανουαρίου 2023
 
MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών
· ΕΚΘΕΣΗ: «Εκφάνσεις ύφανσης μέσα από έργα των συλλογών του MOMus» / 8 Σεπτεμβρίου – 30 Οκτωβρίου 2022
·   ΕΚΘΕΣΗ: Έκθεση σε συνδιοργάνωση με το 63o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης / 4 – 27 Νοεμβρίου 2022
 
MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά
·   ΕΚΘΕΣΗ: «Το εργαστήριο του γλύπτη» / παράταση έως τις 2 Οκτωβρίου 2022
·  ΕΚΘΕΣΗ: «LightNegativePositive-Η ελληνικότητα της Χρύσας» / μέσα Οκτωβρίου 2022 – μέσα Ιανουαρίου 2023

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: MOMus

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ψυχογραφώντας την παράσταση  «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα»,
Ψυχογραφώντας την παράσταση «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα», "Πέρα από αυτό που βλέπεις" | Νέλη Βυζαντιάδου.
με 0 Σχόλια 2338 Views

Είναι πολλά τα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, που ακόμα και όταν ενηλικιώνονται παραμένουν στη φυλακή στην οποία έχουν μπει χωρίς να το θέλουν και στην οποία παραμένουν επειδή φοβούνται να διαφοροποιηθούν από τη μητέρα τους.  Γράφει η Νέλη Βυζαντιάδου για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο