Έκθεση «Ψηφιακή Αποπλάνηση» του Βασίλη Αλεξάνδρου και Φώτιου Μπάλα

455 Views
Έκθεση «Ψηφιακή Αποπλάνηση» του Βασίλη Αλεξάνδρου και Φώτιου Μπάλα Έκθεση «Ψηφιακή Αποπλάνηση» του Βασίλη Αλεξάνδρου και Φώτιου Μπάλα



10.09– 03.10.2020
 
Η εμπειρία της συνεργασίας του Βασίλη Αλεξάνδρου και του Φώτιου Μπάλα τους οδήγησε στην οργάνωση μιας εγκατάστασης που θέλησαν να την ονομάσουν “ψηφιακή” αποπλάνηση. Η επιλογή του τίτλου είναι φανερό πως προτείνει με ειρωνική διάθεση αυτές τις δύο έννοιες, ως λέξεις κλειδιά τόσο για τη διαδικασία, όσο και για το εικαστικό αποτέλεσμα του συνολικού τους εγχειρήματος. Δε χωράει αμφιβολία πως η έννοια αποπλάνηση σε κάθε μεταφορική της εκδοχή είναι σύμφυτη με την έννοια της τέχνης. Είναι το εγγενές της στοιχείο που προσδίδει στον πλασματικό της λόγο δύο πολύ πυρηνικά της χαρακτηριστικά: την αλληγορία της Flânerie και την κλιμακούμενη έκπληξη. Ο επιθετικός προσδιορισμός “ψηφιακή”, σε εισαγωγικά, μας αποκαλύπτει τη δυναμική της λέξης ψηφίο που στα ελληνικά εκτός από γραπτό σημείο που παριστάνει αριθμό ή γράμμα του αλφαβήτου, είναι και το κάθε διακεκριμένο σήμα ή σημάδι, ενώ στα λατινικά είναι το δάχτυλο (digitus), που εύλογα παραπέμπει στη δυναμική χειρισμών δεξιοτεχνίας και συναισθηματικής εκφραστικότητας.
 
Οι δύο εικαστικοί δημιουργοί λοιπόν τροφοδοτούμενοι από όλον αυτόν τον εννοιακό πλούτο πλάθουν με νοηματικούς συνδυασμούς ένα αυτοδύναμο σημειωτικό σύστημα εικαστικής αφήγησης, όπου αν και διατηρείται το προσωπικό ιδιόλεκτο του καθενός, οι αρθρώσεις των μερών στο συνολικό έργο αντανακλούν συμπληρωματικά επίπεδα επικοινωνίας . Μοιάζει ο ένας να δανείζει στον άλλον δικά του ευρήματα, διευρύνοντας με αυτόν τον τρόπο τους κανόνες του συνεργατικού παιχνιδιού. Εξάλλου η μαχητική τους συνέργεια είναι έκδηλο πως τους προσφέρει ιδεολογική τόνωση, ενισχύοντας την αντίληψη του fair-play, καθώς ακυρώνεται ο ανταγωνισμός και η σύγκρουση.  
 
Μικρογλυπτική και λαβυρινθώδεις κατασκευές, ανδρείκελα και mobiles, ανασυνθέσεις αντικειμένων/ευρημάτων, παράπλευρες σπονδυλωτές διαδρομές με ετερόκλητα υλικά σαν σκηνογραφικά εμπόδια, όλα, ως στελέχη οργανισμού, παράγουν ένα μελετημένο σύστημα ψηφίων με συμμετρίες και ασυμμετρίες όγκων και επιπέδων ή με φυγόκεντρες και κεντρομόλες τάσεις. Μία συνολικά αυτοσχεδιαστική ποιητική ανταλλαγής μηνυμάτων με   νύξεις και υποψίες από κοινωνικούς κώδικες επικοινωνίας που καθώς υφαίνει ένα δίκτυο καταγωγικών φαντασιώσεων, προκαλεί αφυπνιστικά το φαντασιακό.
 
Θάλεια Στεφανίδου – Αύγουστος 2020 
 
Έναρξη Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2020, 15.00 – 22.00
 
ΓΚΑΛΕΡΙ ΛΟΛΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ | Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη
t. +30 2310 240416,

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Αποθεώθηκε ο Σταύρος Ξαρχάκος στην εναρκτήρια συναυλία του Μεγάρου Μουσικής για τη χειμερινή σεζόν
Αποθεώθηκε ο Σταύρος Ξαρχάκος στην εναρκτήρια συναυλία του Μεγάρου Μουσικής για τη χειμερινή σεζόν
με 0 Σχόλια 793 Views

 Με συναυλία του μεγάλου Σταύρου Ξαρχάκου το Σάββατο 24 Οκτωβρίου ξεκίνησε το πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης για τη χειμερινή σεζόν 2020-2021. 


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή