Κώστας Σιμενός: Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ».

6747 Views
Κώστας Σιμενός: Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ». Κώστας Σιμενός: Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ».

Κώστας Σιμενός

Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ».


Ο Κώστας Σιμενός είναι ηθοποιός, συγγραφέας και σεναριογράφος. Σπούδασε οικονομικές και πολιτικές επιστήμες στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και τελείωσε τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Ωδείου. Παρακολούθησε, επίσης, μαθήματα δραματικής τέχνης στο Παρίσι, όπου παρέμεινε τέσσερα χρόνια.
Με την επιστροφή του στην Ελλάδα, πρωταγωνίστησε στο θέατρο, στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο σε πολλά αξιόλογα έργα και σειρές, Ελλήνων και ξένων συγγραφέων (Έλλιοτ, Ίψεν, Ο Νηλ, Καραγάτση, Βενέζη κ.ά.). 
Το 1984 κέρδισε κρατικό βραβείο για το θεατρικό έργο του "Ένα δωμάτιο ευκαιρίας", που παίχθηκε στο θέατρο και στο κρατικό ραδιόφωνο. Έκτοτε, μέχρι σήμερα, έγραψε πολλά σενάρια για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Δύο απ' αυτά, η "Χειμερινή έξοδος" και "Οι επαγγελματίες" έγιναν τηλεοπτικές σειρές και παίχθηκαν στην ΕΡΤ και το MEGA αντίστοιχα, ενώ "Το τελευταίο 24ωρο" έγινε ταινία.
Διασκεύασε, για την Fm Records, την "Οδύσσεια" για παιδιά σε έξι τόμους καθώς και άλλους δέκα τόμους με ιστορίες ηρώων της ελληνικής μυθολογίας. Έχει αρθρογραφήσει σε εφημερίδες και blogs με θέματα κοινωνικού και πολιτιστικού περιεχομένου.

 

1. Ποιο είναι το επάγγελμά σας;
Ηθοποιός, με παράλληλη δραστηριότητα ως σεναριογράφος, συγγραφέας και σκηνοθέτης.
 
2. Πώς περνάτε τη μέρα σας;
Γράφοντας τον περισσότερο χρόνο και προσπαθώντας τον υπόλοιπο να χαρώ τις απλές στιγμές μου με φίλους και απλούς ανθρώπους. Να πάρω τον ανθό της ζωής!
 
3. Δυο λόγια για ένα σας μυθιστόρημα.
Θα αναφερθώ σε αυτό που εκδόθηκε πριν λίγες μέρες με τίτλο «Καταφύγιο στη βροχή». Πρόκειται για ένα υπαρξιακό ψυχολογικό μυθιστόρημα, με στοιχεία θρίλερ, που κυρίως αφορούν την αγωνία της εξέλιξης, αλλά και της κατάληξης. Η παράξενη συνάντηση δύο διαφορετικών ανθρώπων, δύο διαφορετικών κόσμων, γίνεται αφορμή να ανακαλύψουν άγνωστες πτυχές του εαυτού τους, μέσα από την καταλυτική σχέση τους, τον έρωτα και τον φόβο, που έρχεται απειλητικός από το παρελθόν.
Και εν τέλει, βλέπουμε ότι αυτό που βιώνουμε δεν είναι μόνο αυτό που ζούμε, αλλά και αυτό που σκεφτόμαστε. Εκεί υπάρχει πάντα ο χώρος να καταφύγουμε στα δύσκολα.
 
4. Σκέψεις για το επόμενο μυθιστόρημα.
Αν και είναι νωρίς, επεξεργάζομαι δυο-τρία θέματα, που ξεκίνησαν σαν ιδέες σεναρίου. Δεν έχω καταλήξει ποιο θα προηγηθεί. Εκείνο που θέλω είναι να αγγίζει το νου και το συναίσθημα ταυτόχρονα.
 
5. Αισθάνεστε συγγραφέας;
Δε ξέρω ποια είναι αυτή η ιδιαίτερη αίσθηση που δίνει ο χαρακτηρισμός. Αισθάνομαι ότι θέλω να πω πράγματα, να εκφράσω προβληματισμούς, αμφισβητήσεις, συναισθήματα και διαπιστώσεις για έναν κόσμο, που ενώ είναι όμορφος, οι ίδιοι οι άνθρωποι τον ασχημαίνουν. Αν αυτό χαρακτηρίζει τον συγγραφέα, τότε είμαι συγγραφέας. Νιώθω, πάντως, ότι αυτό με γεμίζει.
 
6. Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν κριτική για το έργο σας, με την οποία δε συμφωνείτε;
Ότι δεν είναι δυνατόν να συμφωνούν όλοι με μένα. Προσπαθώ από την άλλη να «διαβάσω» το λόγο που δε συμφωνούν. Πολλές φορές ο λόγος είναι επιδεικτικός. Αν έχει καλοπροαίρετη προέλευση δε με ενοχλεί, κι αν πατάει σε σωστά επιχειρήματα μπορεί να διευρύνει και τη δική μου οπτική. Πολλές φορές κάποιοι δεν καταλαβαίνουν αυτό που εκφράζεις, και παραμορφώνουν την ουσία. Αν είναι κακοπροαίρετη κριτική, εύκολα γίνεται αντιληπτή, και δε με αφορά καθόλου η άποψή τους. Αυτοί έχουν το πρόβλημα.
 
7. "Κουβαλάτε" για καιρό τους ήρωες των μυθιστορημάτων σας;
Τους αισθάνομαι φίλους, παρά παιδιά μου. Διότι εν τέλει, είναι ήρωες που προκύπτουν από τις διάφορες εμπειρίες μας κι ύστερα αναλαμβάνει η φαντασία, αλλά κι η πραγματικότητα να τους ολοκληρώσει. Ο συγγραφέας έχει ανάγκη από συνεχείς εμπειρίες και έντονα συναισθήματα. Από αυτή την άποψη δεν τους «κουβαλάω», αλλά ξέρω ότι υπάρχουν μέσα μου, σαν φίλοι που δε βλεπόμαστε τακτικά, αλλά μας συνδέουν βιώματα.
 
8. Πείτε μου κάτι, που δε θα λέγατε ποτέ δημόσια.
Δε ξέρω τι μπορεί να είναι αυτό που μένει «μεταξύ» μας σε μια συνέντευξη. Δημόσια δε λέω ό,τι μπορεί να ικανοποιεί την κακοήθεια των «αρπακτικών» της καθημερινότητας και της δημοσιότητας. Από την άλλη, δε φοράω μάσκες γιατί θα ένιωθα ανελεύθερος.
 
9. Τα μυθιστορήματά σας έχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης;
Θα μπορούσε κανείς να το πει. Ειδικά το «Καταφύγιο στη βροχή», διαθέτει αυτό το στοιχείο, αλλά όχι με την έννοια της σύγχυσης, αλλά της ουσίας. Προσπαθώ να δώσω ορατή γραμμή ανάμεσα στα επίπεδα, και παράλληλα μια κινηματογραφική εικόνα κι ένα περιεχόμενο που μέσα του ο αναγνώστης θα βρει αλήθειες που τον βασανίζουν και ίσως δικαίωση. Πράγματα που διστάζει να εκδηλώσει και πολύ περισσότερο να τα κάνει πράξη.
 
10. Όταν γράφετε έχετε στο μυαλό σας τους αναγνώστες;
Τους σέβομαι. Τους θεωρώ συνεργάτες σε αυτό το πόνημα, αφού απευθύνεται σε αυτούς. Με αυτό θέλω να πω δεν τους υποτιμώ. Ποτέ δε θα γράψω κάτι εύπεπτο διότι τάχα αυτό θέλει το κοινό, υποτιμώντας τη νοημοσύνη του. Δεν θα έγραφα όμως, με ακατανόητο τρόπο, ώστε να δυσκολεύεται να καταλάβει, διότι έτσι εύκολα παρουσιάζεις και αρλούμπες, ως πνευματικά εφευρήματα.
 
11. Κάθε μήνα εκδίδονται καινούργια μυθιστορήματα. Πώς θα ξεχωρίσει ο αναγνώστης του 2017 το λογοτεχνικό από το λιγότερο λογοτεχνικό.
Πολύ επίκαιρη ερώτηση. Πράγματι, υπάρχει μια πληθώρα εκδόσεων που μπερδεύει τους αναγνώστες. Όποιος διαθέτει χρήματα και μπορεί να γράψει πέντε αράδες, μπαίνει στον πειρασμό να γράψει και βιβλίο, που συνήθως δε διαφέρει από Άρλεκιν. Δηλαδή, περιγραφικές αφηγήσεις διαφόρων φαντασιώσεων και ερωτικών απωθημένων, εντελώς επιδερμικά, που απευθύνονται σε ανάλογους αναγνώστες. Έχουμε πολλά τέτοια φαινόμενα τα τελευταία χρόνια και μάλιστα από μεγάλους εκδοτικούς οίκους που χρυσοπληρώνονται για να τα εκδίδουν και να τα διαφημίζουν. Αυτό δυστυχώς προκαλεί μια σύγχυση σε όσους αναζητούν το καλό βιβλίο, το καλό μυθιστόρημα. Νομίζω ότι υπάρχει τρόπος. Και το πρώτο που οφείλει να κάνει κανείς, είναι να μην αγοράζει βιβλία αβασάνιστα, επειδή διαφημίζονται από γνωστούς οίκους. Όπως αναζητεί τη ποιότητα στο φαγητό και στο ντύσιμό του, να την αναζητήσει και στην πνευματική τροφή του. Να διασταυρώνει πληροφορίες από ανθρώπους που εμπιστεύεται και να ψάξει ο ίδιος, διαβάζοντας αποσπάσματα στο βιβλιοπωλείο, αλλά και ακούγοντας κριτικές κάποιων ειδικών που εμπιστεύεται, αλλά και έμπειρων αναγνωστών. Μέχρι να μάθει να επιλέγει, ίσως και να εξαπατηθεί στην αρχή, αλλά όχι για πολύ.
 
12. Ποιους συγγραφείς θεωρείτε πετυχημένους;
Εκείνους που ξέρουν να ξυπνάνε στον αναγνώστη νεκρά συναισθήματα, που ενεργοποιούν τη σκέψη του και τον απελευθερώνουν από εμμονές, προκαταλήψεις και δόγματα κάθε είδους. Εκείνους, που, εν τέλει, διευρύνουν το πνεύμα του αναγνωστικού κοινού.
 
13. Στην εποχή μας ένας συγγραφέας μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τους νέους;
Θα έπρεπε, και νομίζω ότι μπορεί. Όχι, πρότυπο προς μίμηση, αλλά προς αναζήτηση της αλήθειας και της ουσίας της ζωής.
 
14. Μια φράση που να σας αντιπροσωπεύει σήμερα.
Πολιτιστική επανάσταση.
 
15. Μια φράση που σας αντιπροσώπευε κατά το παρελθόν και δεν σας αντιπροσωπεύει σήμερα.
Απλά, αυτές που έκρυβαν ελπίδες και έχουν διαψευστεί χωρίς να φταίνε οι φράσεις… αλλά οι άνθρωποι.
 
16. Πόσα βιβλία διαβάζετε κάθε μήνα;
Δεν είμαι σταθερός. Ανάλογα, το χρόνο που μου αφήνει και το γράψιμο και οι άλλες δραστηριότητες. Ένα, θα έλεγα, περίπου, αν και θα ήθελα περισσότερα.
 
17. Ένα βιβλίο ενός Έλληνα συγγραφέα που θα θέλατε να έχετε γράψει εσείς.
Το «ΑΜΡΙ Α ΜΟΥΓΚΟΥ" (στο χέρι του Θεού) του Μ. Καραγάτση
 
18. Εκδότες στην Ελλάδα του 2017
Σίγουρα δε διανύουν την καλύτερη περίοδο. Οι επιπτώσεις της κρίσης, προκάλεσαν και εκπτώσεις στην ποιότητα του βιβλίου. Οι εκδότες υποχρεώνονται ή βρίσκουν δικαιολογία για υποχωρήσεις... Όχι ως εκτύπωση, όσο ως περιεχόμενο, χάρη του κέρδους. Στους μικρούς εκδότες θα βρεις περισσότερο δίψα. Κι αυτό το διαπιστώνω και στην «Άνεμο εκδοτική», όπου η προσπάθεια διατήρησης κάποιων αξιών έχει και πόνο και εντιμότητα.
.
-FB επίσημη σελίδα ΕΔΩ 
-OΛΕΣ οι συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στην "Κ" με μια ματιά ΕΔΩ


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος μεγάλωσε στην Καβάλα και σπούδασε Κλασική και Νεότερη Ελληνική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. Διδάσκει στο Πρώτο Λύκειο του Αμερικανικού Κολλεγίου “Ανατόλια”, είναι εισηγητής σεμιναρίων δημιουργικής γραφής στη Χ.Α.Ν.Θ, επιμελητής στις εκδόσεις “Δωδώνη” και “Ρώμη”, υπεύθυνος λογοτεχνικής σειράς στις Εκδόσεις “Το Σκαθάρι”, ραδιοφωνικός παραγωγός στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης fm 100,6 και αρθρογραφεί σε πολλές ηλεκτρονικές εφημερίδες. Έχει γράψει... Το κουζλούκι και ο πάππος ο Τζότζος (μυθιστόρημα) Ψυχές που δεν τις ζέστανε η Αγάπη (μυθιστόρημα) Γλυκιά Εκδίκηση (μυθιστόρημα) Όσα ποτέ δεν είπαμε (συλλογικό μυθιστόρημα) Η διαφορετική Ελένη (συλλογικό έργο) Έλα σε μένα (συλλογικό μυθιστόρημα) Τα πέτρινα Χριστούγεννα (οπτικοποιημένο διήγημα) Ροζ (θεατρικό έργο) Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα (νουβέλα) Μη μου λες το γιατί (συλλογικό μυθιστόρημα) Λατινική Γραμματική Ύποπτοι καθ' έξιν (μυθιστόρημα) Δεν έμαθα να ζω με την αλήθεια (συλλογικό μυθιστόρημα) Όλα ξεκίνησαν στο Κοιμητήριο (θεατρικό έργο) Οι Εραστές της Σοκολάτας (συλλογικό μυθιστόρημα)

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή