ΞΕΣΠΑΣΜΑ Κατερίνας Περιστέρη προς όλους... Καιρός ήταν.

153 Views
ΞΕΣΠΑΣΜΑ Κατερίνας Περιστέρη προς όλους... Καιρός ήταν. ΞΕΣΠΑΣΜΑ Κατερίνας Περιστέρη προς όλους... Καιρός ήταν.

ΞΕΣΠΑΣΜΑ Κατερίνας Περιστέρη προς όλους...
Την πεποίθηση ότι το ανασκαφικό έργο στον τύμβο Καστά, στην Αρχαία Αμφίπολη, αφορά μνημείο του τελευταίου τετάρτου του 4ου αιώνα π.Χ., εξέφρασε η προϊσταμένη της ΚΗ' Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Κατερίνα Περιστέρη, μιλώντας σήμερα σε δημοσιογράφους.

"Πιστεύω ότι αυτό το μνημείο είναι ακράδαντα του τελευταίου τετάρτου του 4ου π.Χ. αιώνα και έχουμε όλες τις αποδείξεις γι' αυτό. Είναι μάταιο να βγαίνουν συνάδελφοι και να λένε για ρωμαϊκά χρόνια ή οτιδήποτε άλλο" ανέφερε χαρακτηριστικά η επικεφαλής του ανασκαφικού έργου.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Πολιτισμού με το οποίο επικοινώνησε το «Βήμα», συνεχίζονται οι εργασίες απομάκρυνσης χωμάτων από τον τρίτο θάλαμο, όπου θα κριθεί αν ο νεκρικός θάλαμος είναι αυτός ή υπάρχει και τέταρτος θάλαμος, κάτι που θεωρείται πολύ πιθανόν.

Στην ανασκαφή θα φτάσει σήμερα Πέμπτη και ειδικός σπηλαιολόγος για να βοηθήσει τις εργασίες των αρχαιολόγων.

Το ίδιο στέλεχος αναφερόμενος στις απόψεις διαφόρων αρχαιολόγων που αναπτύσσουν αυτές σε διάφορα Μέσα Ενημέρωσης δήλωσε ότι «τηλεαρχαιολογία δεν υπάρχει, παρά μόνον αρχαιολογία εκ του σύνεγγυς».

«Ο πολιτισμός δεν είναι για λίγους, είναι για όλους»

«Όταν βγαίνει ένα μνημείο είναι το καλύτερο βιβλίο για να σου δώσει την ιστορία της εποχής εκείνης» τόνισε μεταξύ άλλων η αρχαιολόγος του Τύμβου Καστά, Προϊσταμένη της ΚΗ ' Εφορίας προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Κατερίνα Περιστέρη, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στους δημοσιογράφους, στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αμφίπολης.

«…Ήμασταν βουρκωμένοι, όχι μόνο εγώ αλλά και οι εργάτες, όλοι όσοι δουλεύουμε εκεί, όταν βλέπαμε σιγά-σιγά να βγαίνουν τα κεφαλάκια μας πιάσαν τα κλάματα, ήταν επόμενο…» θα πει συγκινημένη η αρχαιολόγος Κατερίνη Περιστέρη που θα δηλώσει απόλυτα δικαιωμένη για τη μεγάλη αρχαιολογική ανακάλυψη που έχει βρει με την ομάδα της.«Αισθάνομαι απόλυτα δικαιωμένη γιατί πάντα έλεγα ότι είναι ότι είναι ταφικός περίβολος και μερικοί αρχαιολόγοι με κοιτάγανε με μισό μάτι. Αισθάνομαι πραγματικά απόλυτα δικαιωμένη που βγαίνει και ένας τέτοιος τάφος που ακόμα προχωρούμε και έχουμε πολλά να δούμε από αυτόν» είπε.

Διαφοροποιώντας τον εαυτό της από άλλους συναδέλφους της, η κ. Περιστέρη δεν δίστασε να αναφερθεί και στη νοοτροπία που έχει, της πλήρους και καθημερινής δημοσιοποίησης για την εξέλιξη ων ανασκαφών, έναντι όσων έκαναν ανασκαφές με άκρα μυστικότητα. «Με τη βοήθεια της Λίνας Μενδώνη και της Άννας Παναγιωταρέα έχουμε κάνει την τεράστια δουλειά της ενημέρωσης, ότι βγαίνει κάθε μέρα το ξέρετε. Η έρευνα πρέπει να μεταδίδεται και να μην κλειδώνεται στα συρτάρια. Δεν μπορεί να υπάρχουν στις αποθήκες αδημοσίευτες μελέτες είπε χαρακτηριστικά φέροντας ως παράδειγμα επιγραμματική στήλη που βρέθηκε στο αρχαίο γυμνάσιο της Αμφίπολης που αυτή τη μελετά από το 1984 η Καλλιόπη Λαζαρίδου, και δεν έχει δημοσιευτεί ακόμη η μελέτη της» κατήγγειλε η Κατερίνα Περιστέρη.

«Ο πολιτισμός δεν είναι για λίγους είναι για όλους» είπε.

Η υπεύθυνη αρχαιολόγος των ανασκαφικών διεργασιών του Τύμβου Καστά επεσήμανε για ακόμη μία φορά, ότι η περίβολος του ταφικού μνημείου και τα αρχαιολογικά ευρήματα ανήκουν στα τέλη του τετάρτου αιώνα π.Χ. ενώ επεξήγησε την απόλυτη σχέση του Λέοντα της Αμφίπολης με τον ταφικό μνημείο τονίζοντας ότι «στην κορυφή του τάφου υπάρχει το θεμέλιο της βάσης του Λέοντα, ενώ κομμάτια από τη χαίτη βρέθηκαν και μέσα στο ταφικό χώρο».

Όσον αφορά τα γλυπτά και τις αρχιτεκτονικές του μνημείου διευκρίνισε ότι πρόκειται για την ίδια τεχνοτροπία και είναι από θασίτικο μάρμαρο. «Τα πλαϊνά του τάφου είναι μικρογραφία του περιβόλου και πάνω στις Καρυάτιδες έχουμε γείσο και καταπληκτική ορθομαρμάρωση που είναι και αυτή μικρογραφία του περιβόλου. Όλα αυτά ανήκουν στο τελευταίο τέταρτο του 4ου π.Χ. αιώνα και μάλιστα μπορούμε να πούμε πως όπως είναι του Δεινοκράτη η περίβολος, είναι και σχεδιαστικά και ο τάφος του Δεινοκράτη».

«Λανθασμένα πολλοί συνάδελφοι έχουν διάφορες απόψεις όπως η Όλγα Παλαγιά, που είπε ότι οι Καρυάτιδες είναι έργο των ρωμαϊκών χρόνων, αυτό αποκλείεται γιατί ξέρουμε την χρονολογία του μνημείου» επεσήμανε η κ. Περιστέρη επικαλούμενη σε όσα της έλεγε ο δάσκαλός της, Γιώργος Δεσπίνης, ότι «από μια φωτογραφία δεν μπορείς να έχεις άποψη για ένα άγαλμα, ούτε να χρονολογήσεις ούτε να σκεφτείς τι είναι».

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου η κ. Περιστέρι διευκρίνισε ότι το ταφικό μνημείο του λόφου Καστά δεν είναι ένας συνηθισμένος Μακεδονικός τάφος που ακολουθεί τα πρότυπα.

«Αυτός ο τάφος κάθε μέρα μας εκπλήσσει» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Δεν είναι ο τύπος ο παραδοσιακός του μακεδονικού τάφου που έχουμε για παράδειγμα στη Βεργίνα. Αυτός ο τάφος είναι μοναδικός και έχει τους διαφραγματικούς τοίχους που κάθε φορά λέμε τι βγαίνει, είναι ένας θαυμασμός για όλους μας. Όσον αφορά το κύριο μέρος του τάφου είναι κάτι που το ψάχνουμε, έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας προχωρούμε με βήματα σταθερά και παίρνουμε τις απαντήσεις. Αυτή τη στιγμή έχουμε διανύσει τα 23 μέτρα που ξέρουμε. Αυτή είναι η μαγεία της αρχαιολογίας. Όταν βγαίνει ένα μνημείο είναι το καλύτερο βιβλίο για να σου δώσει την ιστορία της εποχής εκείνης» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενη στις ανασκαφές του Δημήτρη Λαζαρίδη, η Κατερίνα Περιστέρη είπε ότι «ο Λαζαρίδης έσκαβε μέχρι το '73 τον τύμβο στην πλευρά που ήταν προς τον λόφο 133, όπου εκεί έχουμε νεκρόπολη, την εποχή του σιδήρου και αρχαϊκών χρόνων, καμία σχέση με τον τάφο το δικό μας» είπε και πρόσθεσε «τα δε μπάζα τα έριχνε στην αντίθετη περιοχή, σε αυτή που είμαστε και δύο μήνες τώρα μαζεύουμε τα μπάζα του Λαζαρίδη».

Στα όσα έχουν ακουστεί ή γραφεί για τη πιθανή σύληση του τάφου η κ. Περιστέρη διευκρίνισε ότι «οι θάλαμοι είναι γεμισμένοι και έχουμε τα σφραγίσματα. Όλα αυτά δηλώνουν ότι έγινε ένας τεράστιος αγώνας για να μην μπορέσει να μπει άνθρωπος μέσα, ακόμη και να μπήκαν οι τυμβωρύχοι στα αρχαία χρόνια, στα ρωμαϊκά χρόνια, κάπου θα βρω τα κοκαλάκια τους, δεν περνάει τίποτα, στα ρωμαϊκά χρόνια που γίναν οι καταστροφές δεν ξέρουμε». Οι αρχαιολόγοι σήμερα, κατά τη διάρκεια των ανασκαφικών διεργασιών, κοσκινίζουν προσεκτικά την κάθε χούφτα χώμα που βγαίνει από τον τύμβο Καστά, πρόσθεσε.

Συνεχίζονται οι εργασίες

Σύμφωνα με έγκυρες πηγές του υπουργείου Πολιτισμού, μετά τη σχολαστική αυτοψία του τρίτου θαλάμου που ξεκίνησε την Δευτέρα, οι τεχνικοί έκριναν ότι είναι επιβεβλημένο, σύμφωνα με τις μετρήσεις που διεξάγονται με ειδικά όργανα, να αναθεωρηθεί ο τρόπος της εισόδου στον τρίτο θάλαμο λόγω του αδυνάτου της πρόσβασης καθώς δεν αναλαμβάνει κανείς την αποχωμάτωση του θυρώματος και έτσι θα οδηγηθούν στον τοίχο απέναντι από τις Καρυάτιδες με την αφαίρεση δύο ακόμη δόμων από τον τοίχο σφράγισης.

Την ίδια ώρα θα αφαιρεθεί η άμμος από τις Καρυάτιδες και θα προκύψει η πλήρης αποκάλυψή τους, ενώ θα ενισχυθεί η υποστύλωση στον πρώτο και τον δεύτερο θάλαμο, με ισοδύναμα μέτρα αποχωμάτωσης και υποστύλωσης.

Επίσης ξεκίνησαν οι διεργασίες αποχωμάτωσης ανατολικά και δυτικά των επιμέρους αρχαιολογικών ανασκαφών προκειμένου να απομακρυνθούν τα χώματα που καλύπτουν 14 περίπου μέτρα πάνω από τον τύμβο.

Όσο για το χρονοδιάγραμμα των ανασκαφικών εργασιών παραμένει άγνωστο, ενώ η ομάδα της Κατερίνας Περιστέρη σήμερα ενισχύθηκε από γεωλόγο-σπηλαιολόγο του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ αύριο αναμένεται να προσέλθει και ο Διευθυντής αναστήλωσης της αρχαιολογικής υπηρεσίας του υπουργείου Πολιτισμού.

-απο www.imerisia.gr


Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Αμφίπολη

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Η δίκη των 7 του Σικάγο»: Μια υπόθεση που επανέρχεται για να προβληματίσει. Είδαμε & Σχολιάζουμε.
«Η δίκη των 7 του Σικάγο»: Μια υπόθεση που επανέρχεται για να προβληματίσει. Είδαμε & Σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 436 Views

Μια ταινία η οποία βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα που διαδραματίστηκαν τα τέλη της δεκαετίας του 1960 στο Σικάγο των Η.Π.Α.  Είδε και σχολιάζει η Ελένη Μαντίκου για την Κουλτουρόσουπα.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή