Συνέντευξη της συγγραφέως Σάσας Βόρρη στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο και στην Κουλτουρόσουπα.

904 Views
Συνέντευξη της συγγραφέως Σάσας Βόρρη στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο και στην Κουλτουρόσουπα. Συνέντευξη της συγγραφέως Σάσας Βόρρη στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο και στην Κουλτουρόσουπα.


«Περισσότερο δασκάλα αισθάνομαι, παρά συγγραφέας»…
 
H Σάσα Βόρρη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Πελασγία Φθιώτιδας. Έζησε εκεί ως τα δεκαοχτώ της χρόνια, οπότε και ήρθε στην Αθήνα για σπουδές. Είναι Πτυχιούχος της Μαρασλείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας και του Παντείου Πανεπιστημίου (Τμήμα Κοινωνιολογίας). Εργάζεται επί είκοσι πέντε συνεχή έτη στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δηλώνει μάχιμη και μαχόμενη καθηγήτρια. Έχει παρακολουθήσει και παρακολουθεί σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων και έχει εκπονήσει δυο εργασίες - μελέτες για τον ρόλο και τη σημασία του δάσκαλου-παιδαγωγού στην σχολική τάξη και για την αναγκαιότητα της διδασκαλίας του μαθήματος της φυσικής.
 
1. Ποιο είναι το επάγγελμά σας;
Διδάσκω κοινωνιολογία σε δημόσιο λύκειο
 
2. Πώς περνάτε τη μέρα σας;
Εργασία, κολύμπι, διάβασμα και λίγες βόλτες, αν το επιτρέπει ο χρόνος.
 
3. Δυο λόγια για το τελευταίο σας μυθιστόρημα
Το ""κλειστόν λόγω φεγγαριού" είναι ένα μυθιστόρημα για όσους ονειρεύονται ν'αλλάξουν τον κόσμο και την κοινωνία.Για όσους αποδέχονται την μοίρα τους και για όσους εναντιώνονται σ' αυτή (όσο είναι δυνατό). Η ιστορία ξεκινάει από τα Σφακιά της Κρήτης, αρχές της δεκαετίας του '80 και φτάνει ως την ΑΘήνα του 2000 και μετά. Δυο νέοι με διαφορετικούς προσανατολισμούς και όνειρα, ο ένας ανατρεπτικός, επαναστάτης, κι ο άλλος συμβιβασμένος με το σύστημα... Ποια σχέση υπάρχει μεταξύ αυτών των δύο νέων και ποιο ρόλο παίζει η Διαλεχτή, η ηρωίδα του μυθιστορήματος;
 
4. Σκέψεις για το επόμενο μυθιστόρημα...
Η οικονομική αλλά παράλληλα και η κρίση των αξιών της κοινωνίας μας, που δοκιμάστηκε σκληρά τα τελευταία χρόνια. Πως η κρίση επηρέασε τους ανθρώπους και τους μετάλλαξε... Πως κάποιοι αποδέχτηκαν την κατάστασή τους και πώς άλλοι ξεπούλησαν τα πάντα, ιδέες και αρχές, ακόμα και τον ίδιο τους τον εαυτό...
 
5. Αισθάνεσθε συγγραφέας;
Νομίζω πως όχι. Περισσότερο δασκάλα, παρά συγγραφέας.
 
6. Τι σκέπτεστε όταν σας ασκούν κριτική για κάποιο έργο σας με την οποία δεν συμφωνείτε;
Η κριτική είναι καλοδεχούμενη απ' όπου και να προέρχεται... Δεν με πειράζει η αρνητική κριτική. Ο καθένας έχει την άποψή του και φυσικά δικαιούται να την εκφράζει.
 
7. “Κουβαλάτε” για καιρό τους ήρωες των μυθιστορημάτων σας;
Οι ήρωές μου με ακολουθούν και μετά το τέλος των μυθιστορημάτων μου. Τους αγαπώ, διότι έχουν κάτι από εμένα, αλλά και από άλλους ανθρώπους που συναναστρέφομαι.
 
8. Πείτε μου κάτι που δε θα λέγατε ποτέ δημόσια.
Πόσο πολύ αγάπησα, τον άνθρωπό μου, σημαντικό σημείο αναφοράς στη ζωή μου...
 
9. Τα μυθιστορήματά σας έχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης;
Κάθε μυθιστόρημα πιστεύω έχει πολλά επίπεδα ανάγνωσης, κάτι που γίνεται και με άλλες μορφές τέχνης, όπως μια κινηματογραφική ταινία, αλλά κι ένα μουσικό άκουσμα. Ο κάθε αναγνώστης εισπράττει με τον δικό του τρόπο τα διαδραματιζόμενα στα μυθιστορήματά μου.
 
10. Όταν γράφετε έχετε στο μυαλό σας τους αναγνώστες;
Δεν θα έλεγα πως είναι το πρώτο που με απασχολεί. Κινούμαι με βάση τους δικούς μου άξονες κυρίως, χωρίς όμως ν' αφήνω τους αναγνώστες στο περιθώριο. Είναι οι άνθρωποι που θα πιάσουν στα χέρια τους το πόνημά μου... Κι ίσως πρέπει κάποιες φορές να μην κουράσω με τα δικά μου πάθη, ή τις αδυναμίες, ή τις φλυαρίες μου ίσως..
 
11. Κάθε μήνα εκδίδονται καινούργια μυθιστορήματα. Πώς θα ξεχωρίσει ο αναγνώστης του 2019 το λογοτεχνικό από το λιγότερο λογοτεχνικό;
Όντως κυκλοφορούν πολλά βιβλία τα τελευταία χρόνια, κάθε σεζόν κι άλλα, κάτι σαν τα ρούχα. Η εμπορικότητα ενός βιβλίου είναι και θέμα μάρκετιγκ στις ημέρες μας. Το λογοτεχνικό, θα έλεγα πως υπάρχει και παραμένει στο διηνεκές του χρόνου, ακόμα και να περάσει η εποχή του, θα διαβάζεται.
 
.
12. Ποιους συγγραφείς θεωρείτε πετυχημένους;
Το ίδιο ισχύει και για τους συγγραφείς. Επιτυχημένοι και καταξιωμένοι κατά την γνώμη μου θεωρώ εκείνους που τα βιβλία τους μπορεί να μην ήταν στη λίστα των ευπώλητων, αλλά,τους διαβάζουμε ακόμα κι αν πέρασαν χρόνια από την έκδοση των βιβλίων τους. Που η γραφή τους ξεχώρισε, που αντλήσαμε διδάγματα μέσα από την ανάγνωσή των κειμένων τους, που δεν τ' αποχωριζόμαστε και βρίσκονται επάνω στο γραφείο μας, μπερδεμένα και άλλα χαρτιά και σημειώσεις. (Το λέω για εμένα, που είμαι λίγο ακατάστατη με τις σημειώσεις μου!!!)
 
13. Στην εποχή μας ένας συγγραφέας μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τους νέους;
Οι νέοι στις ημέρες μας βομβαρδίζονται με τόσα μηνύματα από τα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που εκτιμώ πως λιγότερο θα επηρεάζονταν από έναν συγγραφέα. Ίσως επειδή, το σχολείο είναι ένας μηχανισμός που αναπαράγει την παπαγαλία κι όχι το εποικοδομητικό διάβασμα. Οι νέοι -στο Λύκειο τουλάχιστον- λυπάμαι που το λέω, μα δεν διαβάζουν λογοτεχνία, πέρα από τα κείμενα που διδάσκονται στο σχολείο.
 
14. Μια φράση που να σας αντιπροσωπεύει σήμερα.
Όλα είναι ρευστά και τίποτα δεν είναι δεδομένο.
 
15. Μια φράση που σας αντιπροσώπευε κατά το παρελθόν και πλέον δε σας αντιπροσωπεύει.
ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο.
 
16. Πόσα βιβλία διαβάζετε κάθε μήνα;
Ένα - δύο αν τα καταφέρνω.
 
17. Ένα βιβλίο ενός Έλληνα συγγραφέα που θα θέλατε να έχετε γράψει εσείς;
Και με το φως του λύκου, επανέρχονται, Ζυράννα Ζατέλη.
 
18. Εκδότες στην Ελλάδα του 2019
Ενάλιος βέβαια ωκεανός, που μας στηρίζει και μας εκδίδει...
.
Δείτε αυτά:
/
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία ΕΔΩ
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος μεγάλωσε στην Καβάλα και σπούδασε Κλασική και Νεότερη Ελληνική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. Διδάσκει στο Πρώτο Λύκειο του Αμερικανικού Κολλεγίου “Ανατόλια”, είναι εισηγητής σεμιναρίων δημιουργικής γραφής στη Χ.Α.Ν.Θ, επιμελητής στις εκδόσεις “Δωδώνη” και “Ρώμη”, υπεύθυνος λογοτεχνικής σειράς στις Εκδόσεις “Το Σκαθάρι”, ραδιοφωνικός παραγωγός στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης fm 100,6 και αρθρογραφεί σε πολλές ηλεκτρονικές εφημερίδες. Έχει γράψει... Το κουζλούκι και ο πάππος ο Τζότζος (μυθιστόρημα) Ψυχές που δεν τις ζέστανε η Αγάπη (μυθιστόρημα) Γλυκιά Εκδίκηση (μυθιστόρημα) Όσα ποτέ δεν είπαμε (συλλογικό μυθιστόρημα) Η διαφορετική Ελένη (συλλογικό έργο) Έλα σε μένα (συλλογικό μυθιστόρημα) Τα πέτρινα Χριστούγεννα (οπτικοποιημένο διήγημα) Ροζ (θεατρικό έργο) Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα (νουβέλα) Μη μου λες το γιατί (συλλογικό μυθιστόρημα) Λατινική Γραμματική Ύποπτοι καθ' έξιν (μυθιστόρημα) Δεν έμαθα να ζω με την αλήθεια (συλλογικό μυθιστόρημα) Όλα ξεκίνησαν στο Κοιμητήριο (θεατρικό έργο) Οι Εραστές της Σοκολάτας (συλλογικό μυθιστόρημα)

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
Ο συνταρακτικός «Φαέθων» του Δημήτρη Δημητριάδη… Είδαμε και σχολιάζουμε.
Ο συνταρακτικός «Φαέθων» του Δημήτρη Δημητριάδη… Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 2133 Views

Παρά την ακαταλληλότητα του χώρου που στοίχισε στη δυναμική της παράστασης, πρόκειται για ένα συγκλονιστικό κείμενο που δεν ξεχνιέται και δικαιώθηκε τα μέγιστα από σοφή σκηνοθετική προσέγγιση και εξαίρετες ερμηνείες. Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή