Συνέντευξη του συγγραφέα Δημήτρη Νικολακόπουλου στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο

1601 Views
Συνέντευξη του συγγραφέα Δημήτρη Νικολακόπουλου στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο Συνέντευξη του συγγραφέα Δημήτρη Νικολακόπουλου στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο

 
Δεν ήξερα τον Δημήτρη Νικολακόπουλο και δεν είχα διαβάσει κανένα του βιβλίο. Τον Ιούλιο διάβασα το μυθιστόρημά του ¨Η μελωδία της αμαρτίας" και θέλησα να του πάρω αυτή την συνέντευξη.
Γιατί; 
Γιατί μου άρεσε το βιβλίο του και ήθελα να δω πως θα απαντήσει στις ερωτήσεις μου! Ένα ενδιαφέρον αστυνομικό μυθιστόρημα που σε κρατά σε αγωνία! Στο τέλος η λύτρωση δικαιώνει τον αναγνώστη... Μου είπαν πως μένει στην Πύλο! Ο ίδιος... μακριά από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης! Να είστε καλά κύριε Νικολακόπουλε και να γράφετε τις ωραίες σας ιστορίες!
 
1.  Ποιο είναι το επάγγελμά σας;
Ξεκίνησα ως φροντιστής μαθηματικών. Συνέχισα με μια ενδιαφέρουσα θητεία αρκετών δεκαετιών στην εκπαίδευση ενηλίκων. Τώρα μόνο γράφω.

2.  Πως περνάτε τη μέρα σας;
Γράφοντας και διαβάζοντας.

3.  Δυο λόγια για ένα μυθιστόρημά σας
Θα αναφερθώ στο τελευταίο που εκδόθηκε τον Ιούλιο από τον εκδοτικό οίκο “ΩΚΕΑΝΟΣ”. Είναι ένα κοινωνικό μυθιστόρημα με αστυνομική πλοκή και κινηματογραφική γραφή που διαβάζεται εύκολα. Σε μερικά σημεία προκλητικό και άσεμνο, αλλά σε όλη του την έκταση ηθικό. Αναφέρεται στην ιστορία μιας οικογένειας επιχειρηματιών που εκμεταλλευόμενοι τις ευκαιρίες της δεκαετίας του ΄80 κατάφεραν να δημιουργήσουν μια βιοτεχνία φυτικών καλλυντικών. Όταν η μητέρα και ο πατέρας γέρασαν και αποσύρθηκαν στο κτήμα τους στην Πελοπόννησο, τους διαδέχτηκε στην εταιρεία η μικρότερη από τις κόρες τους, η Ελίνα. Τα ερωτικά απωθημένα της παντρεμένης μεγαλύτερης κόρης τους, της Αφροδίτης, και η δολοφονία του διεφθαρμένου αστυνόμου της αντιτρομοκρατικής που είχε αναλάβει την υπόθεση της επίθεσης κουκουλοφόρων στο κτίριο της εταιρείας Elina’s Secret Formula, δημιουργεί το κουβάρι της υπόθεσης που καλείται να ξετυλίξει η φίλη τους δημοσιογράφος Εύα Μαρκάτου.
Τα στοιχεία ερωτικού θρίλερ και οι σκηνές μυστηρίου που συναντά ο αναγνώστης όσο προχωρά στην ανάγνωση του βιβλίου, με βοήθησαν να εκφράσω την άποψη ότι η Μελωδία της Αμαρτίας που “ακούει” ο κάθε άνθρωπος μέσα του, και η οποία υποσυνείδητα του υποδεικνύει τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει στη ζωή καθοδηγώντας τη σκέψη και τις πράξεις του, είναι σαν μια καλογραμμένη όπερα: Ο δημιουργός, οι νότες και τα λόγια παραμένουν πάντα τα ίδια. Εκείνα που αλλάζουν είναι τα σκηνικά, τα πρόσωπα των πρωταγωνιστών και οι… εκτελέσεις!

4.  Σκέψεις για το επόμενο μυθιστόρημα

Με το επόμενο μυθιστόρημά μου φιλοδοξώ να δημιουργήσω μια σειρά βιβλίων με αστυνομικές ιστορίες. Συγκεκριμένα, ο ιδιωτικός ερευνητής δύσκολων υποθέσεων, πρώην αστυνόμος της Δίωξης Εγκλήματος Φίλων Ατρείδης, ήταν ο ήρωας του βιβλίου μου ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ, ενώ η δημοσιογράφος Εύα Μαρκάτου ήταν η ηρωίδα του βιβλίου μου Η ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ. Από το επόμενο, αυτό το δίδυμο θα είναι οι κεντρικοί ήρωες μυθιστορημάτων με καθαρά αστυνομική πλοκή κεντημένη επάνω στον κοινωνικό καμβά της σύγχρονης Ελλάδας.

5.   Αισθάνεστε συγγραφέας;
Εντελώς! Παιδιόθεν!
.
6.  Τι σκέπτεστε όταν σας ασκούν κριτική για κάποιο έργο σας με την οποία διαφωνείτε;
Δεν ενδίδω, αλλά με απασχολεί.

7.  “Κουβαλάτε“ για καιρό τους ήρωες των μυθιστορημάτων σας;
Οι βασικοί χαρακτήρες είναι πλέον μόνο δυο, όπως ανάφερα πριν: Η Εύα και ο Ατρείδης. Οι υπόλοιποι προκύπτουν από την ανάγκη να διατυπώσω την ιστορία που έχω στο μυαλό μου.

8.  Πείτε μας κάτι που δεν θα λέγατε δημόσια;
Ό,τι και να πω ψέμα θα ‘ναι.

9.  Τα μυθιστορήματά σας έχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης;
Συνήθως ό,τι διαβάσεις παίρνεις. Δεν διαβάζουν όμως όλοι με τον ίδιο τρόπο.

10.  Όταν γράφετε έχετε στο μυαλό σας τους αναγνώστες;
Δεν υπάρχει συγγραφέας, νομίζω, που την ώρα που γράφει έχει στον νου του τους αναγνώστες. Αυτό το κάνουν μόνο οι δημοσιογράφοι. Οι συγγραφείς σκέφτονται τους ήρωές τους.

11.  Κάθε μήνα εκδίδονται καινούργια μυθιστορήματα. Πώς θα ξεχωρίσει ο αναγνώστης του 2018 το λογοτεχνικό από το λιγότερο λογοτεχνικό.
Η ταπεινή μου άποψη είναι ότι δεν υπάρχει κλίμακα λογοτεχνικό - περισσότερο λογοτεχνικό - λιγότερο λογοτεχνικό. Υπάρχει καλή και κακή λογοτεχνία, καλό και κακό βιβλίο, μου αρέσει δεν μου αρέσει – όπως για κάθε μορφή τέχνης.

12.  Ποιους συγγραφείς θεωρείτε επιτυχημένους;
Αυτούς που μου αρέσουν.

13.  Στην εποχή μας ένας συγγραφέας μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τους νέους;
Αν αναφέρεστε στη διαπαιδαγώγηση των νέων, αυτό είναι κάτι που δεν απαντιέται τόσο εύκολα. Πάντως, δεν νομίζω ότι οι συγγραφείς αποτέλεσαν ποτέ πρότυπα, οι καλλιτέχνες ναι. Οι συγγραφείς εκείνο που κάνουν, ηθελημένα ή μη, είναι να εκμεταλλεύονται την τάση για αμφισβήτηση των νέων τροφοδοτώντας τις ψυχούλες τους με νέες ιδέες. Ο ρόλος μας είναι δίκοπο μαχαίρι.

14.  Μια φράση που σας αντιπροσωπεύει σήμερα;
Για την Ελλάδα, ρε γαμώτο!

15. Μια φράση που σας αντιπροσώπευε κατά το παρελθόν και πλέον δεν σας αντιπροσωπεύει;
Για το γαμώτο!

16.  Πόσα βιβλία διαβάζετε κάθε μήνα;
Είμαι παιδί βιβλιοπωλών και η σχέση μου με τα βιβλία ξεκίνησε πολύ νωρίς. Σπάνια περνά μέρα που να μη διαβάσω, είναι συνήθεια. Αν όχι ένα κάθε εβδομάδα, δυο το μήνα οπωσδήποτε.

17.  Ένα βιβλίο ενός Έλληνα συγγραφέα που θα θέλατε να έχετε γράψει εσείς;
Δεν είμαι ζηλιάρης.

18.  Εκδότες στην Ελλάδα του 2018.
Πολλοί, αλλά όχι όλοι καλοί. Όπως σε όλα τα επαγγέλματα, άλλωστε.
Τους πιστώνω ότι τις τελευταίες δεκαετίες δημιούργησαν μια μεγάλη αγορά για τους έλληνες συγγραφείς και τους χρεώνω την ευκολία με την οποία προκαταβάλλουν τα πνευματικά δικαιώματα στους ξένους ενώ δυσκολεύονται με τα δικά μας.

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος μεγάλωσε στην Καβάλα και σπούδασε Κλασική και Νεότερη Ελληνική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. Διδάσκει στο Πρώτο Λύκειο του Αμερικανικού Κολλεγίου “Ανατόλια”, είναι εισηγητής σεμιναρίων δημιουργικής γραφής στη Χ.Α.Ν.Θ, επιμελητής στις εκδόσεις “Δωδώνη” και “Ρώμη”, υπεύθυνος λογοτεχνικής σειράς στις Εκδόσεις “Το Σκαθάρι”, ραδιοφωνικός παραγωγός στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης fm 100,6 και αρθρογραφεί σε πολλές ηλεκτρονικές εφημερίδες. Έχει γράψει... Το κουζλούκι και ο πάππος ο Τζότζος (μυθιστόρημα) Ψυχές που δεν τις ζέστανε η Αγάπη (μυθιστόρημα) Γλυκιά Εκδίκηση (μυθιστόρημα) Όσα ποτέ δεν είπαμε (συλλογικό μυθιστόρημα) Η διαφορετική Ελένη (συλλογικό έργο) Έλα σε μένα (συλλογικό μυθιστόρημα) Τα πέτρινα Χριστούγεννα (οπτικοποιημένο διήγημα) Ροζ (θεατρικό έργο) Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα (νουβέλα) Μη μου λες το γιατί (συλλογικό μυθιστόρημα) Λατινική Γραμματική Ύποπτοι καθ' έξιν (μυθιστόρημα) Δεν έμαθα να ζω με την αλήθεια (συλλογικό μυθιστόρημα) Όλα ξεκίνησαν στο Κοιμητήριο (θεατρικό έργο) Οι Εραστές της Σοκολάτας (συλλογικό μυθιστόρημα)

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Όταν η Κάλλας συνάντησε την Μονρόε» των Δ. Σταματοπούλου, Α. Τζελέπη στο θέατρο Αυλαία.
«Όταν η Κάλλας συνάντησε την Μονρόε» των Δ. Σταματοπούλου, Α. Τζελέπη στο θέατρο Αυλαία.
με 0 Σχόλια 624 Views

 Δυο γυναίκες που δεν συναντήθηκαν ποτέ ουσιαστικά, πραγματοποιούν την συνάντηση που «όφειλε» η μία στην άλλη. Μια συνάντηση που «όφειλαν» στις ιστορίες τους. Μια συνάντηση που «όφειλαν» σε όλους και όλες εμάς. 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή