Συνέντευξη του συγγραφέα Απόστολου Λυμπερίδη στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο και την Κουλτουρόσουπα.

1685 Views
Συνέντευξη του συγγραφέα Απόστολου Λυμπερίδη στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο και την Κουλτουρόσουπα. Συνέντευξη του συγγραφέα Απόστολου Λυμπερίδη στον Τάσο Αγγελίδη Γκέντζο και την Κουλτουρόσουπα.

 

Μια διαφορετική συνέντευξη από έναν διαφορετικό συγγραφέα!
 
Ο Απόστολος Λυμπερίδης γεννήθηκε στις 21 του Ιούλη του 1954 στις Καστανιές Έβρου και πριν συμπληρώσει τα δέκα του χρόνια εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα με την οικογένειά του. Έχοντας κλίση στις φυσικές επιστήμες σπούδασε Ηλεκτρονικός, πράγμα που δυνάμωσε το ενδιαφέρον του για κάθε επιστημολογικό και φιλοσοφικό πρόβλημα, που επέδρασε και στην διαμόρφωση των γενικότερων προσωπικών του ιδεών. Ασχολήθηκε, από πολύ νωρίς, με φιλοσοφικά θέματα.
 

Ποιο είναι το επάγγελμά σας;

Ηλεκτρονικός, ηχολήπτης, τεχνικός τηλεφωνικών κέντρων. Ιδιαίτερη ασχολία οι κατασκευές ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.
 

Πώς περνάτε τη μέρα σας;

Πέρα από τα αναγκαία, όπως όλοι οι άνθρωποι, κυρίως διαβάζοντας και γράφοντας. Γράφοντας βιβλία και άρθρα κυρίως στο blog που διαθέτω. Έχω γράψει έξι βιβλία. Εκτός από αυτό, έχουν εκδοθεί άλλα τρία, και άλλα δύο που βρίσκονται στο στάδιο της τελευταίας επεξεργασίας. Στο blog έχω δημοσιεύσει 140 άρθρα, ιστορίας, θρησκειολογίας, φιλοσοφίας και επιστημολογίας που αφορούν εκλαϊκευμένα επιστημονικά θέματα από το χώρο της φυσικής και της αστροφυσικής.
 

Δυο λόγια για ένα σας έργο.

Πρόκειται για μια μικρή ανθολογία πέντε διηγημάτων Επιστημονικής Φαντασίας. Όπως γράφω και στον Πρόλογο η τεχνολογία των τελευταίων δεκαετιών ισοδυναμεί με επανάσταση. Άλλαξε τον κόσμο μας συθέμελα και συνεχίζει την επέλασή της στο μέλλον. Το ότι δρα ανατρεπτικά στις φυσικές διεργασίες του πλανήτη, που εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για την ύπαρξή μας, είναι εκτός των άλλων και ηθικό πρόβλημα που πρέπει να επιλύσουμε. Ήδη έθιξα ένα καυτό θέμα που η λογοτεχνία Ε.Φ. χρησιμοποιεί σαν κεντρικό της θέμα, καλλιεργώντας διεπιστημονικές προσεγγίσεις σε κοινωνικά προβλήματα, όπως είναι οι σχέσεις των ανθρώπων στη γη και τα ταξίδια στο διάστημα όπου εναγωνίως ο άνθρωπος αναζητά νέους κόσμους και ζωή προσπαθώντας να απαντήσει στο μυστήριο αν τελικά δεν είμαστε μόνοι σε αυτόν τον αχανή κόσμο του Σύμπαντος. Η μικρή αυτή ανθολογία περιέχει όλα όσα αναφέρθηκαν και κυρίως, στο πρώτο διήγημα εκθέτει τους φόβους και τους κινδύνους που διατρέχει ο πλανήτης μας από μια πυρηνική αναμέτρηση των υπερδυνάμεων. Ένα άλλο θέμα που θίγεται είναι η εξάπλωση της αγυρτείας και της απατεωνιάς στην κοινωνία μας. Κάποιοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι αφήσαμε ανεπιστρεπτί πίσω τον Μεσαίωνα. Όμως το θέμα είναι πολυποίκιλο. Η ανοησία μας έχει κατακλύσει, αφού ακόμα και έξυπνοι άνθρωποι γίνονται θύματα επιτήδειων τσαρλατάνων με δυσάρεστες συνέπειες.
 

Σκέψεις για το επόμενο βιβλίο.

Είμαι συγγραφέας δοκιμίων. Αν και το πρώτο βιβλίο μου ήταν ένα μυθιστόρημα Επιστημονικής Φαντασίας που διαδραματιζόταν στη Ρώμη του 1640, μόλις μετά την δίκη του Γαλιλαίου με τον τίτλο «Η Κτηνωδία της Αγιότητας». Τα επόμενα είναι δοκίμια ιστορίας και φιλοσοφίας. Το πρώτο επικεντρώνεται στην εμφάνιση και την εξέλιξη των λεγόμενων «Αποκαλυπτικών Θρησκειών» και πώς διαμορφώθηκε η ιστορία μας στη συνέχεια («Χαλκεύοντας την Ιστορία») και το δεύτερο, περιεκτικά, στην ιστορία των Φιλοσοφικών Σχολών της Αρχαίας Ελλάδας.
Με τον «Νέο Προμηθέα» νομίζω κλείνει ο κύκλος της μυθιστορίας. Βρίσκομαι επίσης στο τελευταίο στάδιο της επεξεργασία δυο νέων δοκιμίων που προτιμώ να μην αναφερθώ ακόμα σε αυτά, απλώς να πω μόνο ότι συμπληρώνουν, ό,τι άρχισε να κτίζεται στο «Χαλκεύοντας την Ιστορία».
 

Αισθάνεσθε συγγραφέας;

Όσο και ένας αναγνώστης, αισθάνεται αναγνώστης επειδή διαβάζει. Κάθε φορά που τελειώνω ένα έργο νομίζω ότι δεν θα ξαναγράψω άλλο, όμως σαν κάποιος να με αναγκάζει, λες και αναδύονται τα θέματα και σαν από αναγκαιότητα καλούμαι να εξερευνήσω άλλο έναν ιδεολογικό χώρο, στρώνομαι και πάλι στη δουλειά. Συνήθως, φλέγομαι από την επιθυμία να γραφτεί κάτι που λείπει από τα ράφια των βιβλιοπωλείων. Αυτό μπορεί να το καταλάβει ο καθένας βλέποντας, στα Περιεχόμενα του blog «Η ΑΘΕΪΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΕΤΗ» τα 140 άρθρα που περιμένουν τον υποψιασμένο αναγνώστη του διαδικτύου να τα μελετήσει.
 

Τι νοιώθετε όταν σας ασκούν κριτική για κάποιο έργο σας με την οποία δεν συμφωνείτε;

Επειδή τα άρθρα του blog είναι ρηξικέλευθα είχα να αντιμετωπίσω στην αρχή κάποιους εριστικούς αναγνώστες, ευτυχώς λίγους, που εξέφραζαν την άποψή τους με επιθετικό τρόπο. Στην συνέχεια συνήθισα, δεν το βλέπω μόνο πολύ φυσιολογικό αλλά και εποικοδομητικό. Ο καθένας έχει τη γνώμη του άλλωστε και αυτή είναι σεβαστή, αρκεί να διαλέγεται ο συνομιλητής πολιτισμένα. Μόνο που κάποιοι δεν θέλουν να καταλάβουν ότι και εγώ έχω δικαίωμα να έχω τη δική μου άποψη, ακόμα και όταν δεν αρέσει στους άλλους, αν και θα μπορούσα να πω ότι γενικά σε ασύγκριτα μεγάλο ποσοστό, οι περισσότερες κριτικές ήταν κολακευτικές για μένα. Το θέμα είναι πώς τεκμηριώνεις επιστημονικά τις θέσεις σου. Από εκεί και πέρα, ο χρόνος συνήθως επιβεβαιώνει και δικαιώνει το αληθές και το σωστό. Τελευταία, περίεργα χάθηκαν οι αρνητές και μπορώ να πω ότι μου λείπουν. Αυτοί με ατσάλωναν και με έκαναν καλύτερο, αφού με έβαζαν να σκέφτομαι και να δίνω καλύτερες και αφοπλιστικές απαντήσεις. Όλα τα πιο πάνω αφορούν σχετικά σχόλια στο blog. Γενικά, κριτικές για το βιβλίο, μπορώ να πω ότι ήταν σχεδόν όλες θετικές ως κολακευτικές.
 

«Κουβαλάτε» για καιρό τους ήρωες των μυθιστορημάτων σας;

Οι ήρωες είμαι εγώ και δεν γίνεται να τους αποβιβάσω από μέσα μου αφού πάντα θα με εκφράζουν, αν και στα δοκίμια ελκύομαι από άλλους ήρωες, μεγάλα μυαλά και καθ’ όλα πραγματικούς, που άλλαξαν τον κόσμο: κυρίως φυσικούς, αστροφυσικούς και φιλοσόφους. Τους θεωρώ ινδάλματα και τους θαυμάζω, όπως ακριβώς ένας νεαρός τους αγαπημένους του ηθοποιούς και τραγουδιστές. Όχι μόνο το έργο τους, ακόμα και η βιογραφία τους με συναρπάζει.
 
.

Πείτε μου κάτι που δε θα λέγατε ποτέ δημόσια.

Ακριβώς επειδή τώρα μιλάω δημόσια, δεν πρόκειται να σας πω τίποτα!
 

Τα μυθιστορήματά σας έχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης;

Έχουν! Για παράδειγμα στο πρώτο παρόλο που αφορά την Επιστημονική Φαντασία, είμαι τόσο προσγειωμένος στην ιστορική περίοδο που διαδραματίζεται η ιστορία, που αν αφαιρέσω τον μυθικό μου ήρωα, άνετα μπορώ να το κατηγοριοποιήσω στο ιστορικό μυθιστόρημα. Αντίστοιχα, κάθε σκέψη του ήρωα, γίνεται φιλοσοφικό δοκίμιο και διαλεκτική, αφού δεν αφήνω τίποτα να πάει χαμένο χωρίς να το καρπωθεί φιλοσοφικά και ιδεολογικά ο αναγνώστης. Ευκαιρία να περάσω τάσεις και απόψεις, αφού η ιδεολογία γίνεται κοινωνική δύναμη με την οποία μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο!
 

Όταν γράφετε έχετε στο μυαλό σας τους αναγνώστες;

Αν δεν τους είχα, τότε σημαίνει ότι γράφω μόνο για μένα. Αυτός είναι ο παραλήπτης. Προσπαθώ όσο γίνεται να γίνομαι σαφής και να αποφεύγω τις παρανοήσεις. Δεν θα μου άρεσε να αναπτύξω ένα θέμα, χωρίς να δώσω ταυτόχρονα και τα αναγκαία βοηθήματα, ώστε ο αναγνώστης να αντιλαμβάνεται τι θέλω να πω, χωρίς να τον αναγκάσω να ανατρέξει αλλού. Αυτός είναι ο λόγος που στηρίζομαι σε πηγές και χρησιμοποιώ, τόσο επεξηγηματικές σημειώσεις, όσο και παραρτήματα στο τέλος του βιβλίου.
 

Ποιους συγγραφείς θεωρείτε πετυχημένους;

Αυτούς που πιάνουν τον παλμό της εποχής εκδίδοντας ανάλογα έργα και παράλληλα βάζουν νέα και διαχρονικά ερωτήματα, που έχουν να πουν κάτι στον αναγνώστη, να τον προβληματίσουν, να τον κάνουν να δώσει μόνος την απάντηση και όχι να του ροκανίσουν το χρόνο χαϊδεύοντας την διάθεσή του σκοτώνοντας την ώρα του. Πρέπει να δίνουν απαντήσεις σε προβληματισμούς που μας ταλανίζουν και διέπονται από μια τάση να κάνουν τον κόσμο μας ηθικά καλύτερο και κυρίως πιο πνευματικό.
 

Στην εποχή μας ένας συγγραφέας μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τους νέους;

Ακριβώς αυτό ήθελα να υποστηρίξω απαντώντας στην προηγούμενη ερώτηση. Όταν ανοίγεις δρόμο για το μέλλον, σημαίνει ότι παίρνεις την ευθύνη πάνω σου. Στα γραπτά μου φαίνεται η διάθεση για προσφορά, σαν να είναι αγώνας δρόμου. Όλοι μας πρέπει να νιώθουμε σαν επαναστάτες και όλοι πρέπει να γίνουμε ακτιβιστές. Ο καθένας από το μετερίζι που του έλαχε ή εκεί που από μόνος του στρατεύθηκε. Οι συγγραφείς πρέπει αυτόν τον σκοπό κυρίως να επιδιώκουν, βάζοντας ο καθένας το δικό του λιθαράκι κτίζοντας το μέλλον της ανθρωπότητας σε πιο γερές βάσεις.
 

Μια φράση που να σας αντιπροσωπεύει σήμερα;

Αναφερόμενος στην προηγούμενη ερώτηση έκανα λόγο για ευθύνη. Αυθόρμητα μου έρχεται η φράση του Καζαντζάκη «Εγώ θα σώσω τον κόσμο. Αν ο κόσμος δεν σωθεί, εγώ θα φταίω που δεν σώθηκε!»
 
Μια φράση που σας αντιπροσώπευε κατά το παρελθόν και πλέον δε σας αντιπροσωπεύει σήμερα;
«Βοήθησέ με θεέ μου»! Αχρείαστη να είναι τέτοια βοήθεια! Η πίστη σε υπερφυσικές δυνάμεις είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να σφηνωθεί στο κεφάλι του άμυαλου. Είναι βέβαιο ότι τέτοια βοήθεια περιμένει μόνο εκείνος που αναζητά τον από μηχανής θεό, να του επιλύσει με μαγικό τρόπο τα προβλήματά του, αντί να στηρίζεται στα δικά του πόδια και στις δυνατότητες που του παρέχει η φύση. Ειδικά όταν από αφέλεια και ανοησία πιστεύει ότι υπάρχει ένας μαγικός τρόπος να επιλύουμε με παράκληση τα προβλήματα που ανακύπτουν στη ζωή μας. Προσευχή για μένα είναι η προσπάθεια που κάνουμε να μεταπείσουμε το θεό. Αν ο τελευταίος υπήρχε, θα ήξερε πολύ καλά τι μας αναλογεί να μας προσφέρει και όχι σερνάμενοι να προσφέρουμε την πίστη μας. Είναι πια καιρός να σταματήσουμε να υποκαθιστούμε ανόητες υπερφυσικές δυνάμεις από τη μια για να ζητιανέψουμε εύνοια και από την άλλη για να στηρίξουμε δόγματα και ιδεαλιστικές συμβάσεις προκειμένου να εξηγήσουμε αυτό που μόνο επιστημονικά μπορεί να εξηγηθεί.
 
Πόσα βιβλία διαβάζετε κάθε μήνα;
Τουλάχιστον τρία τέσσερα, ανάλογα με τον όγκο και τον βαθμό της δυσκολίας που απαιτεί το καθένα. Βλέπεις τα επιστημονικά δοκίμια, δεν είναι ιστοριούλες και παραμύθια, και δύσκολα γλιστρούν στο μυαλό.
 
Ένα βιβλίο ενός Έλληνα συγγραφέα που θα θέλατε να έχετε γράψει εσείς;
Αναμφίβολα την «Ασκητική» του Καζαντζάκη ή έστω ένα πεζό δοκίμιο φυσικής και φιλοσοφίας του Ευτύχη Μπιτσάκη.
 
 Σας ευχαριστώ.
.
Δείτε αυτά:
/
-Τι παίζουν τα θέατρα στη Θεσσαλονίκη τώρα ΕΔΩ
-Τι παίζουν οι κινηματογράφοι στη Θεσσαλονίκη ΤΩΡΑ ΕΔΩ
-Θέατρο: Είδαμε & Σχολιάζουμε ΕΔΩ
-Συναυλίες: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Σινεμά: Είδαμε & Σχολιάζουμε  ΕΔΩ
-Βιβλίο: Διαβάσαμε & Σχολιαζουμε ΕΔΩ
-Κερδίστε προσκλήσεις - Βιβλία ΕΔΩ
.
-Θέατρο Δάσους & Θέατρο Γης 2019: πρόγραμμα εκδηλώσεων ΕΔΩ
.
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος μεγάλωσε στην Καβάλα και σπούδασε Κλασική και Νεότερη Ελληνική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. Διδάσκει στο Πρώτο Λύκειο του Αμερικανικού Κολλεγίου “Ανατόλια”, είναι εισηγητής σεμιναρίων δημιουργικής γραφής στη Χ.Α.Ν.Θ, επιμελητής στις εκδόσεις “Δωδώνη” και “Ρώμη”, υπεύθυνος λογοτεχνικής σειράς στις Εκδόσεις “Το Σκαθάρι”, ραδιοφωνικός παραγωγός στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης fm 100,6 και αρθρογραφεί σε πολλές ηλεκτρονικές εφημερίδες. Έχει γράψει... Το κουζλούκι και ο πάππος ο Τζότζος (μυθιστόρημα) Ψυχές που δεν τις ζέστανε η Αγάπη (μυθιστόρημα) Γλυκιά Εκδίκηση (μυθιστόρημα) Όσα ποτέ δεν είπαμε (συλλογικό μυθιστόρημα) Η διαφορετική Ελένη (συλλογικό έργο) Έλα σε μένα (συλλογικό μυθιστόρημα) Τα πέτρινα Χριστούγεννα (οπτικοποιημένο διήγημα) Ροζ (θεατρικό έργο) Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα (νουβέλα) Μη μου λες το γιατί (συλλογικό μυθιστόρημα) Λατινική Γραμματική Ύποπτοι καθ' έξιν (μυθιστόρημα) Δεν έμαθα να ζω με την αλήθεια (συλλογικό μυθιστόρημα) Όλα ξεκίνησαν στο Κοιμητήριο (θεατρικό έργο) Οι Εραστές της Σοκολάτας (συλλογικό μυθιστόρημα)

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Εφιάλτης στο δρόμο με την Πάολα να τραγουδά Θεοδωράκη στις Πρέσπες - ΕΛΕΟΣ
Εφιάλτης στο δρόμο με την Πάολα να τραγουδά Θεοδωράκη στις Πρέσπες - ΕΛΕΟΣ
με 0 Σχόλια 893 Views

 Επιτέλους, κάποιος να την μαζέψει και κάποιος ας της πει να μαζευτεί και ας περιοριστεί σε αυτό που ξέρει και σήμερα να θεωρείται η βασίλισσα της πίστας, του λουλουδικού, της σαμπάνιας και των –ας τα χαρακτηρίσουμε επιεικώς βέβαια- δακρύβρεχτων λαικο-ασμάτων της.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή