Γερακίνα Μπουρίκα: Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ».

7739 Views
Γερακίνα Μπουρίκα: Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ». Γερακίνα Μπουρίκα: Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ».

Γερακίνα Μπουρίκα

Συνεντεύξεις νέων συγγραφέων στον Τ. Αγγελίδη Γκέντζο για την «Κ».

Επιτέλους! Μια γυναίκα που έχει εκδώσει δύο βιβλία και δηλώνει συγγραφέας, μια γυναίκα που όταν λέει πως δεν μπορεί, σημαίνει πως δε θέλει!

1. Ποιο είναι το επάγγελμά σας;
Τα λογιστικά και οι πωλήσεις ήταν το βασικό μου επάγγελμα μέχρι την γέννηση των παιδιών μου. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια εκτός από την ανατροφή των παιδιών μου, ασχολούμαι με τη συγγραφή βιβλίων όπως επίσης τον τελευταίο χρόνο αρθρογραφώ για την Κυριακάτικη Εφημερίδα.

2. Πώς περνάτε τη μέρα σας;
Ο χειμώνας περνάει για μένα δύσκολα. Ψάχνω συνέχεια τρόπους να αυξήσω τις ώρες της ημέρας. Προσπαθώ να ανταπεξέλθω όσο καλύτερα στον μεγαλύτερο ρόλο μου, αυτόν της μητέρας, και να μοιράσω τον υπόλοιπο χρόνο μου ανάμεσα στα βιβλία μου και στην δουλειά μου στην εφημερίδα. Τα καλοκαίρια βέβαια που είναι λιγότερο πιεστικά περνάω πολύ χρόνο στη θάλασσα και διασκεδάζω με φίλους.

3. Δυο λόγια για ένα σας μυθιστόρημα.
Η αιώνια μάχη ανάμεσα στο Καλό και το Κακό. Ανάμεσα στην Αλήθεια και το Ψέμα και οι συνέπειές της στη ζωή μας. «ΟΤΑΝ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΝΤΥΘΗΚΕ ΤΟ ΨΕΜΑ».

4. Σκέψεις για το επόμενο μυθιστόρημα...
Προσπαθώ ακόμη να τις ξεκαθαρίσω..

5. Αισθάνεστε συγγραφέας;
Φυσικά αισθάνομαι συγγραφέας. Έχουν εκδοθεί δύο βιβλία μου και τώρα γράφω τρίτο. Πολλοί άνθρωποι συγκρίνουν τους συγγραφείς μεταξύ τους και θεωρούν ότι λόγω της βαρύτητας κάποιων ονομάτων οι υπόλοιποι δεν θα έπρεπε να ονομάζουν τον εαυτό τους «συγγραφέα».Εγώ πάλι χωρίζω αυτή την ομάδα ανθρώπων σε δύο κατηγορίες. Στους «συγγραφείς» και στους «σπουδαίους συγγραφείς». Η ιδιότητα όμως πάντα παραμένει η ίδια.

6. Τι σκέπτεστε όταν σας ασκούν κριτική για κάποιο έργο σας με την οποία δεν συμφωνείτε;
Η αλήθεια είναι ότι απογοητεύομαι αρχικά. Θα ήταν αδύνατο να μην επηρεαστώ. Όλοι βαθιά μέσα μας επιζητούμε την αποδοχή όλων απέναντι σε αυτό που δημιουργούμε με αγάπη. Η απογοήτευση όμως είναι το συναίσθημα. Η λογική μου λέει ότι δεν υπάρχει περίπτωση κάτι να αρέσει σε όλους. Κι αυτό με κάνει να μην επηρεάζομαι για πολύ. Άλλωστε όπως έχω ξαναπεί, τα βιβλία είναι σαν τον έρωτα. Το σκουπίδι του ενός, είναι ο θησαυρός κάποιου άλλου!

7. “Κουβαλάτε” για καιρό τους ήρωες των μυθιστορημάτων σας;
Οι ήρωές μου για μένα είναι πλέον υπαρκτά πρόσωπα όσο περίεργο κι αν ακούγεται. Τους ανθρώπους της ζωής μου τους κουβαλάω μέσα μου για πάντα.

8. Πείτε μου κάτι που δε θα λέγατε ποτέ δημόσια.
Η λέξη ποτέ είναι απόλυτη. Κι εγώ θα την εκμεταλλευτώ. Δημόσια δεν είναι η συνέντευξη; Κάποια πράγματα κρατούν για πάντα την γοητεία τους όταν παραμένουν μόνο δικά μας.
.

.
9. Τα μυθιστορήματά σας έχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης;
Τα μυθιστορήματά μου έχουν πολλά επίπεδα ανάγνωσης όμως τα επίπεδα φανερώνονται μέσα από τον τρόπο που έχει μάθει να διαβάζει κανείς ένα βιβλίο. Εάν ένας αναγνώστης το μόνο που θέλει είναι να ικανοποιήσει την περιέργειά του για το τέλος, σίγουρα θα χάσει όλα τα άλλα.

10. Όταν γράφετε έχετε στο μυαλό σας τους αναγνώστες;
Τους ήρωές μου έχω στο μυαλό μου και τους ακολουθώ. Οι στιγμές που γράφω είναι δικές μου και δικές τους. Οι αναγνώστες καλωσορίζονται στην παρέα μας, όταν θα μπει η λέξη τέλος.

11. Κάθε μήνα εκδίδονται καινούργια μυθιστορήματα. Πώς θα ξεχωρίσει ο αναγνώστης του 2017 το λογοτεχνικό από το λιγότερο λογοτεχνικό;
Δύσκολος ο ορισμός της λέξης λογοτεχνία. Για μένα είναι η έκφραση του λόγου που προκαλεί συναισθήματα. Όποια κι αν είναι αυτά. Υπάρχει περιορισμός όμως στο συναίσθημα που μπορεί να σου ξυπνήσει ένα κείμενο ή μία λέξη;
Μπορεί να καθορίσει κάποιος τρίτος με έναν τίτλο αν ένα κείμενο άγγιξε την δική μου ψυχή;
Ο κάθε αναγνώστης λοιπόν ας βάλει το δικό του τίτλο χωρίς τις υποδείξεις κανενός «ειδικού».

12. Ποιους συγγραφείς θεωρείτε πετυχημένους;
Αυτούς που νιώθουν ευτυχισμένοι γράφοντας.

13. Στην εποχή μας ένας συγγραφέας μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τους νέους;
Κάθε άνθρωπος που απευθύνεται δημόσια μέσα από όποιας μορφής τέχνη, μπορεί να αποτελέσει πρότυπο. Η ουσία βέβαια είναι να αποτελέσει πρότυπο η τέχνη του και όχι απαραίτητα ο δημιουργός σαν πρόσωπο.

14. Μια φράση που να σας αντιπροσωπεύει σήμερα.
Όταν λέω δεν μπορώ σημαίνει πως δεν θέλω.

15. Μια φράση που σας αντιπροσώπευε κατά το παρελθόν και πλέον δε σας αντιπροσωπεύει.
Έχουμε καιρό..

16. Πόσα βιβλία διαβάζετε κάθε μήνα;
Όταν γράφω δεν μπορώ να διαβάσω καθόλου. Όταν δεν γράφω συνήθως έχω χρόνο για δύο με τρία βιβλία το μήνα.

17. Ένα βιβλίο ενός Έλληνα συγγραφέα που θα θέλατε να έχετε γράψει εσείς;
Θαυμάζω πολλά βιβλία αλλά δεν έχω σκεφτεί ποτέ ότι θα ήθελα να τα είχα γράψει εγώ. Ίσως ο πραγματικός θαυμασμός δεν μου επιτρέπει αυτή τη σκέψη.

18. Εκδότες στην Ελλάδα του 2017...
Κάποιοι είναι εκδότες γιατί αγαπούν το βιβλίο και κάποιοι άλλοι είναι απλά έμποροι. Εγώ έχω την τύχη να συνεργάζομαι με τον εκδοτικό οίκο Ωκεανό και την Ελένη Κεκροπούλου που εκτός από εκδότρια με αγάπη για τα βιβλία, είναι η ίδια επιτυχημένη συγγραφέας. Ποιος θα μπορούσε να αγκαλιάσει καλύτερα ένα βιβλίο από εκείνον που ξέρει ακριβώς πως νιώθεις γράφοντάς το;
.
Ευχαριστώ πολύ!
.
-FB επίσημη σελίδα ΕΔΩ 
-Δείτε όλες τις συνεντεύξεις με μια ματιά ΕΔΩ

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος
Ο Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος μεγάλωσε στην Καβάλα και σπούδασε Κλασική και Νεότερη Ελληνική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. Διδάσκει στο Πρώτο Λύκειο του Αμερικανικού Κολλεγίου “Ανατόλια”, είναι εισηγητής σεμιναρίων δημιουργικής γραφής στη Χ.Α.Ν.Θ, επιμελητής στις εκδόσεις “Δωδώνη” και “Ρώμη”, υπεύθυνος λογοτεχνικής σειράς στις Εκδόσεις “Το Σκαθάρι”, ραδιοφωνικός παραγωγός στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης fm 100,6 και αρθρογραφεί σε πολλές ηλεκτρονικές εφημερίδες. Έχει γράψει... Το κουζλούκι και ο πάππος ο Τζότζος (μυθιστόρημα) Ψυχές που δεν τις ζέστανε η Αγάπη (μυθιστόρημα) Γλυκιά Εκδίκηση (μυθιστόρημα) Όσα ποτέ δεν είπαμε (συλλογικό μυθιστόρημα) Η διαφορετική Ελένη (συλλογικό έργο) Έλα σε μένα (συλλογικό μυθιστόρημα) Τα πέτρινα Χριστούγεννα (οπτικοποιημένο διήγημα) Ροζ (θεατρικό έργο) Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα (νουβέλα) Μη μου λες το γιατί (συλλογικό μυθιστόρημα) Λατινική Γραμματική Ύποπτοι καθ' έξιν (μυθιστόρημα) Δεν έμαθα να ζω με την αλήθεια (συλλογικό μυθιστόρημα) Όλα ξεκίνησαν στο Κοιμητήριο (θεατρικό έργο) Οι Εραστές της Σοκολάτας (συλλογικό μυθιστόρημα)

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Θέλω να δω τον «Οθέλλο» που σκηνοθέτησε ο Χ. Φραγκούλης και τελικά, γιατί τόση βαβούρα; (2η κριτική).
Θέλω να δω τον «Οθέλλο» που σκηνοθέτησε ο Χ. Φραγκούλης και τελικά, γιατί τόση βαβούρα; (2η κριτική).
με 0 Σχόλια 808 Views

Τα λεμόνια ίσως... μόνο δικαιολογούν την ‘παρουσία’ τους, εναρμονισμένα με την ξινή γεύση με την οποία φεύγει ο θεατής έχοντας δει την παράσταση… Και αναρωτιέται κανείς… Τελικά, γιατί τόοοση βαβούρα;;; Είδε και σχολιάζει η Αθηνά Καρανάσιου

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή