Ειδεχθές «Έγκλημα στην Πάρο» – Σοκαρισμένη η Αθηναϊκή καλή κοινωνία. Βιβλιοκριτική από τη Ματίνα Αναγνωστοπούλου.

511 Views
Ειδεχθές «Έγκλημα στην Πάρο» – Σοκαρισμένη η Αθηναϊκή καλή κοινωνία. Βιβλιοκριτική από τη Ματίνα Αναγνωστοπούλου. Ειδεχθές «Έγκλημα στην Πάρο» – Σοκαρισμένη η Αθηναϊκή καλή κοινωνία. Βιβλιοκριτική από τη Ματίνα Αναγνωστοπούλου.

Ειδεχθές «Έγκλημα στην Πάρο» – Σοκαρισμένη η Αθηναϊκή καλή κοινωνία. Βιβλιοκριτική από τη Ματίνα Αναγνωστοπούλου

   Mη μου τρομάζετε, αγαπητοί αναγνώστες. Το ειδεχθές έγκλημα είναι λογοτεχνικής φύσης και υπόκειται σε βιβλιοκριτική και όχι σε ανακριτική έρευνα. Όπως καταλάβατε, το καλωσόρισμα στη νέα σεζόν γίνεται με αστυνομικό μυθιστόρημα, το οποίο τοποθετεί στο φόντο του προς εξιχνίαση εγκλήματος την Πάρο και, μάλιστα, την καλοκαιρινή Πάρο στη φουλ τουριστική περίοδο με τις υπέροχες παραλίες της, τα γραφικά στενάκια της Παροικιάς και της Νάουσας, τις όμορφες διαδρομές ανάμεσα στα παριανά χωριά και τα νόστιμα τοπικά εδέσματα. Ξέρω. Το καλοκαίρι έφυγε και δεν το πήρε η βροχή. Αλλά, πρώτον, αν δεν παινέψεις το σπίτι σου, θα πέσει να σε πλακώσει και, δεύτερον, είμαι σε άρνηση ότι το καλοκαίρι το αφήσαμε ήδη πίσω μας. Την οποία δεν επιθυμώ να ξεπεράσω πριν πλησιάσουμε στα Χριστούγεννα. Ξεκινώ λοιπόν.
   Κεντρικός ήρωας του βιβλίου είναι ο αστυνομικός Κλέανθος Παπαγιαννίδης. Αρκετά ‘λουλουδάτο’ όνομα για ένα σκληροτράχηλο αστυνόμο που εξιχνιάζει στυγερά εγκλήματα και δολοφονίες. Ίσως να οφείλει το όνομά του στο ότι είναι τύπος ‘περιβόλι’. Ο αστυνόμος Παπαγιαννίδης καταφθάνει στην Πάρο για τις καλοκαιρινές του διακοπές καλεσμένος του εύπορου και φιλόξενου ζεύγους Κωστένογλου. Προτού καν προλάβει να πατήσει το πόδι του στο νησί αρχίζουν οι περιπέτειές του. Το σαραβαλάκι με το οποίο επιμένει ακόμη - γιατί άραγε; - να μετακινείται αρνείται να πάρει μπρος και μένει ακινητοποιημένο στο γκαράζ του πλοίου φέρνοντας στα όρια λοστρόμους και συνταξιδιώτες οδηγούς.
Οι Κωστένογλου, όμως, έχουν και άλλους καλεσμένους στην πολυτελή βίλα τους στο Δρυό: το ζεύγος Παπαϊωάννου και το μοναχογιό τους Σπύρο, τον επιχειρηματία Ευάγγελο Σκαρφάση και την ευειδή φίλη του, Έλενα Ρήγα, και μια ακόμη γυναικεία γοητευτική παρουσία, την Έλλη Βαγοπούλου. Όλοι τους πλούσιοι, ευυπόληπτοι, αστραφτεροί.
   Αρχικά, η παρέα των ανέμελων παραθεριστών λιάζεται νωχελικά, τρωγοπίνει λουκούλλεια και διασκεδάζει σαν να μην υπάρχει αύριο. Η διάθεση είναι άκρως καλοκαιρινή, χαλαρή και οκνηρή, μέχρι τη στιγμή που εμφανίζονται απειλητικά μηνύματα στους τοίχους της βίλας γραμμένα με κραγιόν. Τι σημαίνει αυτό το μυστηριώδες «ΞΕΡΩ» και σε ποιον πραγματικά απευθύνεται;
   Σύντομα οι διακοπές θα λάβουν τέλος με τη δολοφονία που θα σοκάρει την παρέα του Δρυού. Ο αστυνόμος Παπαγιαννίδης αντιλαμβάνεται γρήγορα ότι πρέπει να ψάξει για το δολοφόνο «εντός των τειχών» της παραθεριστικής κατοικίας. Τα άλλοθι όλων όμως είναι ρεαλιστικά και ακλόνητα. Ή μήπως όχι;
   Σε αυτό το σημείο, όπου αρχίζουν οι έρευνες, ξεδιπλώνονται όλοι οι ενδιαφέροντες δευτερεύοντες χαρακτήρες που πλαισιώνουν τον ήρωα, από τους φιλοξενούμενους και τους βοηθούς του αστυνομικούς μέχρι το υπηρετικό προσωπικό της βίλας και, βέβαια, τη Σουμίρα με την ακατανόητη διάλεκτο την οποία κατανοεί μόνο ο αστυνόμος Βερκάρος. Ο διοικητής του τοπικού αστυνομικού τμήματος ίσως να μην είναι τόσο αφελής, όσο αρχικά νομίζει ο Παπαγιαννίδης.
   Τα υπό έρευνα πρόσωπα αποκαλύπτονται μέσα από τα κάθε είδους βρώμικα μυστικά της λεγόμενης ‘καλής κοινωνίας’ και την κενότητα του πλούτου και της υψηλής κοινωνικής στάθμης, τα οποία ο συγγραφέας στηλιτεύει σε κάθε ευκαιρία με μια πλάγια, λεπτή ειρωνεία.
    Με μια ευθεία γραμμική αφήγηση και ρεαλιστικούς διαλόγους, μικρές σύντομες προτάσεις, σαφείς και όχι φορτωμένες περιγραφές ο συγγραφέας μας καλεί να ακολουθήσουμε τις σκέψεις του αστυνόμου Παπαγιαννίδη και να αφεθούμε στην κλιμακούμενη ένταση που θα οδηγήσει τελικά στη λύση του εγκλήματος. Ο συγγραφέας κατορθώνει να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον μας μέχρι να φτάσει ο αστυνόμος στον πραγματικό ένοχο (άραγε εσείς σε πιο σημείο θα τον υποψιαστείτε;). Η νέμεση που επιλέγεται για τον ένοχο είναι διαφορετική από αυτήν που ίσως περιμέναμε - ή μήπως είναι ακριβώς αυτή που θα περιμέναμε για ένα πρόσωπο τέτοιου βεληνεκούς; Με προπέτασμα τους αδύναμους της ιστορίας που κινδυνεύουν να γίνουν βορά της μεγάλης δημοσιογραφικής έκτασης, ποιος και τι τελικά προστατεύεται;
Το «Έγκλημα στην Πάρο» είναι ένα καλό αστυνομικό μυθιστόρημα. Οι φανατικοί αναγνώστες της μοντέρνας γενιάς αστυνομικών ιστοριών ίσως να μην ενθουσιαστούν και τόσο. Είναι όμως ένα βιβλίο που θα σας κρατήσει καλή και ενδιαφέρουσα παρέα και το μυαλό σας σε εγρήγορση
   Ο Γιώργος Μπακούρης μας γυρίζει νοσταλγικά στο μυστήριο «κλειστού δωματίου» των κλασικών αστυνομικών μυθιστορημάτων, κλείνοντας ταυτόχρονα το μάτι στον Έλληνα μαιτρ του είδους, Γιάννη Μαρή.
   Ε, κι αν όλα αυτά δε σας λένε τίποτε, τουλάχιστον θα απολαύσετε ένα ταξιδάκι στην καλοκαιρινή Πάρο, μια και το καλοκαίρι θα αργήσει λίγο να επιστρέψει.
   Το βιβλίο «Έγκλημα στην Πάρο» του Γιώργου Μπακούρη κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος και ανήκει στη νέα σειρά Crime Stories.

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Χρώματα στον ορίζοντα» μια ιστορία του Σ. Παρχαρίδη για την φωτογραφία της αναγνώστριας Χ. Μαλιαχόβα.
«Χρώματα στον ορίζοντα» μια ιστορία του Σ. Παρχαρίδη για την φωτογραφία της αναγνώστριας Χ. Μαλιαχόβα.
με 0 Σχόλια 879 Views
«Για πες μας Χρωματά, τι χρώματα είδες σήμερα στην λίμνη;» «Τι θα μου δώκετε να φάγω για να σας πω;» «Τι θες;» ρωτούσαν τα παιδιά όλα μαζί…. Μια πρωτότυπη #ιστορία γραμμένη από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Σταύρο Παρχαρίδη εμπνευσμένη από την #φωτογραφία της αναγνώστριας Χριστίνας Μαλιαχόβας για τις «ΕικόνεςΛέξεις» και την #Κουλτουρόσουπα.
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή