Οπτικές Συμφωνίες - Εργαστήριο Beethoven 2020

532 Views
Οπτικές Συμφωνίες - Εργαστήριο Beethoven 2020 Οπτικές Συμφωνίες - Εργαστήριο Beethoven 2020

 ‘Οπτικές Συμφωνίες - Εργαστήριο Beethoven 2020’

15-26 Μαΐου 2019
 
Πώς μια μπανιέρα γεμάτη νερό χρησιμεύει ως μέσο μετάδοσης ήχου; Πώς η κίνηση μπορεί να ενεργοποιήσει τον αποδομημένο ήχο ενός γνώριμου μουσικού κομματιού και πώς η ανθρώπινη εμπειρία και συμπεριφορά μπορεί να επηρεάσει ένα μουσικό αποτέλεσμα; Μια σειρά ευρηματικών και καινοτόμων μουσικών έργων, καθώς και συναυλιών θα παρουσιαστούν στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Αποθήκη Β1, λιμάνι Θεσσαλονίκης) στο αφιέρωμα με γενικό τίτλο «Οπτικές Συμφωνίες» από τις 15 έως τις 26 Μαΐου 2019 που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Beethoven 2020 (Labor Beethoven 2020).
 
Από το 2017, το εργαστήριο Beethoven 2020 (https://www.labor-beethoven-2020.de/en), το οποίο υποστηρίζεται από την Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου (Akademie der Künste Berlin), προσφέρει σε μια ομάδα νέων συνθετών από το Τελ Αβίβ, τη Βασιλεία και τη Θεσσαλονίκη ένα ανοιχτό φόρουμ αναζήτησης και πειραματισμού για να αναπτύξουν τα δικά τους οράματα πέρα από τα καθιερωμένα.
Για τρία χρόνια, οι συμμετέχοντες συναντώνται με τους μέντορες του Εργαστηρίου, Caspar Johannes Walter (Ακαδημία Μουσικής της Βασιλείας), Ruben Seroussi (Πανεπιστήμιο Μουσικής Τελ Αβίβ) και Δημήτρη Παπαγεωργίου (Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΑΠΘ), εξερευνώντας νέες προοπτικές στη μουσική και την τέχνη. Το Εργαστήριο Beethoven 2020 αποτελεί μέρος του συνολικού προγράμματος εορτασμού των 250 χρόνων από τη γέννηση του Μπετόβεν. Τα έργα που θα προκύψουν είναι κυρίως μουσικά αλλά και ηχητικές εγκαταστάσεις τα οποία θα παρουσιαστούν στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών κάτω από συγκεκριμένες θεματικές (15-26 Μαΐου/έκθεση, 16-17 Μαΐου/συναυλίες, 16-17 Μαΐου/διεθνές συνέδριο), ενώ θα υπάρξει και εργαστήριο ανακατασκευής ηλεκτρονικών μουσικών οργάνων (circuitbending) από τον Τάσο Στάμου (19 Μαΐου).
 

·         Η έκθεση

15-26 Μαΐου 2019
MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Αποθήκη Β1, λιμάνι Θεσσαλονίκης)

(Μέρες & ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Τετάρτη-Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή 10:00-18:00, Πέμπτη 10:00-22:00)

Πέρα από τους εννέα νέους συνθέτες με τους εικαστικούς συνεργάτες και τους τρεις μέντορές τους, ενεργοποιούνται και εντάσσονται στο πρότζεκτ εικαστικοί της Θεσσαλονίκης που δημιουργούν έργα επίσης βασισμένα στο καινοτόμο πνεύμα και την επινοητικότητα αυτού του ιδιοφυούς και εμβληματικού συνθέτη. Είναι γνωστό ότι ο Μπετόβεν κατάφερε να ανεξαρτητοποιηθεί από την αυλή και τους εργοδότες που συνήθιζαν στην κλασική περίοδο να επεμβαίνουν τόσο οικονομικά όσο και δημιουργικά, στο έργο των μουσικών.  Ο Μπετόβεν κατάφερε να σπάσει το κατεστημένο της εποχής του και να γίνει κυρίαρχος των οικονομικών του και της δικής του μουσικής, για αυτό άλλωστε θεωρείται ο πρώτος επιτυχημένος freelance μουσικός.
 
Τα έργα της έκθεσης αποτελούνται κυρίως από πρωτότυπες ηχητικές εγκαταστάσεις και γλυπτά, αυτοσχέδιες κατασκευές και διαδραστικά περιβάλλοντα όπου η ανθρώπινη αλληλεπίδραση και δραστηριότητα παίζουν σημαντικό ρόλο στο ηχητικό και οπτικό αποτέλεσμα, ενώ ταυτόχρονα εξερευνάται μια διαφορετική θεώρηση της σύζευξης εικόνας και ήχου, της σχέσης καλλιτέχνη και θεατή, με το θεατή να αναλαμβάνει εξίσου το ρόλο του εκτελεστή εξερευνώντας τα όρια και τους πειραματισμούς της οπτικοακουστικής αντίληψης. Επιπλέον, τα έργα θέτουν ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τις συνθήκες της καλλιτεχνικής παραγωγής, το άνοιγμά της καλλιτεχνικής δημιουργίας σε πειραματισμούς, την επιμειξία των ειδών, τα δυσδιάκριτα όρια και το θεσμικό πλαίσιο στο οποίο παρουσιάζονται.
Εικαστικοί: ΒασίληςΑλεξάνδρου, ΝίκοςΒαρυτιμιάδης, ΚατερίναΒέλλιου, ΓιώργοςΓεροντίδης, ΔημήτρηςΜαρωνίδης, ΦανήΜπουντούρογλου, ΘανάσηςΣαμπαζιώτης
Μουσικοί: ΜανώληςΕκμετσόγλου Batya Frenklakh, Anda Kryeziu, Adrian Nagel, ΕλένηΡάλλη, Guy Rauscher, ΘάνοςΣακελλαρίδης.
Συνεργάτες: Eva Gentner, Andrea Heilrath, Justin Robinson 
 

·         Οι συναυλίες 

16-17 Μαΐου 2019 / 20:00
MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Αποθήκη Β1, λιμάνι Θεσσαλονίκης)

Γενική είσοδος: 4€. Ισχύει ατέλεια για τους φοιτητές ΑΠΘ.

Και μόνο η επιλογή των οργάνων για τα οποία είναι γραμμένα τα μουσικά έργα που θα φιλοξενηθούν στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών στις 16 και 17 Μαΐου δείχνει τη διάθεση πειραματισμού των συνθετών: 3 φλάουτα με ράμφος Paetzold, 2 ακορντεόν, άρπα, ηλεκτρική κιθάρα, σαξόφωνο, τρομπόνι και βιολί, σε πρωτότυπους οργανικούς συνδυασμούς αλλά και σε σολιστική μορφή, με ή χωρίς ηλεκτρονικά, εξερευνούν και αναδεικνύουν νέους ηχοχρωματικούς κόσμους με δεξιοτεχνικές πινελιές. Οι συνθέσεις επανεξετάζουν ζητήματα φόρμας/περιεχομένου, σημαίνοντος/σημαινόμενου, μουσικής αντίληψης και πρόσληψης μέσα από ένα ευρύ πρίσμα σύγχρονων αισθητικών κατευθύνσεων και αναζητήσεων. 
Συνθέτες: ΜανώληςΕκμετσόγλου, Batya Frenklakh, Akkad Izre’el, Anda Kryeziu, Adrian Nagel, ΔημήτρηςΠαπαγεώργιου, Ari Rabenu, ΕλένηΡάλλη, Guy Rauscher, ΘάνοςΣακελλαρίδης, Ruben Seroussi, ΦαίδραΧάφταΔούκα, Caspar Johannes Walter. 
 
Αναλυτικά το πρόγραμμα των συναυλιών
16 Μαΐου 2019 / 20:00
Akkad Izre’el, Ted Gordon (2019), ηλεκτρικήκιθάρα (5’)
Adrian Nagel, Stationen (2018-2019), ακορντεόν, φλογέρεςκαιηλεκτρονικά (10’)
Δημήτρης Παπαγεωργίου, Even the sky screams sometimes too II (2018), ακορντεόν (11’)
Μανώλης Εκμεκτσόγλου, Like we've met before... (2019), ακορντεόν και φλογέρες (6’)
Φαίδρα Χάφτα-Δούκα, ΟΟ (2019), 2 φλογέρες (15’)
Ελένη Ράλλη, Would you like to talk with me? (2019), ακορντεόν και φλογέρες (8’)

 

17 Μαΐου 2019 / 20:00
Caspar Johannes Walter, Flatterecho I (2019), άρπα και 2 κυβικά ηχεία (7’-8’)
Θάνος Σακελλαρίδης, Under the City (2018-2019), 2 φλογέρες (12’)
Ruben Seroussi, Capriccio canonico sopra DAHAS (2017), σόλο βιολί (4’30”)
Guy Rauscher & Batya Frenklakh, Whisper song (2019), βαρύτονο σαξόφωνο (8’)
Ari Rabenu, Trio (2018-2019), βιολί, άρπα και τρομπόνι (15’)
Anda Kryeziu, Cover (2018-2019), ηλεκτρική κιθάρα, σαξόφωνα, tape και video (10’)
Θάνος Σακελλαρίδης, Ι have never (2019), άρπα, βιολί, τρομπόνι (3’)
 

·         Εργαστήριο ανακατασκευής ηλεκτρονικών μουσικών οργάνων (circuit bending) με τον Τάσο Στάμου

19 Μαΐου 2019
MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών (Αποθήκη Β1, λιμάνι Θεσσαλονίκης) 12:00-16:00

Κόστος συμμετοχής: 30

Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλ. 2310 593270, 2310 546683, Δευτέρα-Κυριακή 10:00-17:00

Το εργαστήριο αποτελεί μια εισαγωγή στη μεταποίηση ευτελών και μεταχειρισμένων ηλεκτρονικών ηχητικών παιχνιδιών σε ισχυρά ηλεκτρονικά μουσικά όργανα (synthesizer) μέσα από την τεχνική του λεγόμενου circuit bending. Ο ηχητικός καλλιτέχνης και κατασκευαστής αυτοσχέδιων ηλεκτρονικών οργάνων Τάσος Στάμου, θα καθοδηγήσει τους συμμετέχοντες στην κατασκευή των δικών τους οργάνων και θα μοιραστεί τα μικρά και μεγαλύτερα «κόλπα» της ιδιαίτερης αυτής εναλλακτικής τεχνολογίας. Δεν απαιτείται καμιά προϋπάρχουσα γνώση ηλεκτρονικών.
 
Μέσα από απλούς και ξεκάθαρους τρόπους οι συμμετέχοντες θα έχουν την εμπειρία να διδαχθούν και να κατασκευάσουν τα δικά τους ηλεκτρονικά όργανα, μέσα από ένα πλήθος μεταχειρισμένων συσκευών που θα βρίσκονται στη διάθεσή τους. Όσοι έχουν ήδη κάποια ηλεκτρονικά παιχνίδια ή ηλεκτρολογικό εξοπλισμό είναι ευπρόσδεκτοι να τα φέρουν και να τα χρησιμοποιήσουν.
 
Ο Τάσος Στάμου είναι συνθέτης και περφόρμερ ηλεκτρoακουστικής μουσικής, κατασκευαστής και θεωρητικός εναλλακτικής ηλεκτρονικής τεχνολογίας και διδάσκαλος με έδρα το Λονδίνο. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε πλήθος ιδρυμάτων που σχετίζονται με την τέχνη και την τεχνολογία ανά την Ευρώπη και την Αμερική (MusicHackspaceLondon, BarbicanLondon, STPLNMalmo, AthensDigitalArtsFestival, SomersetHouseLondon, UralNightsFestivalEkaterinburg κ.α.).
 

·         Διεθνές συνέδριο ‘Towards the third decade of the 21st century: composers’ approaches to new music writing’

16-17 Μαΐου 2019, 13:30-17:30
Βίλλα Πετρίδη (Αναγεννήσεως 10, Θεσσαλονίκη)

Είσοδος ελεύθερη για το κοινό.

Στο διεθνές συνέδριο που θα φιλοξενηθεί στη Βίλλα Πετρίδη, σε συν-διοργάνωση του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ με την Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου και το MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, θα τεθούν ερωτήματα αλλά και διαπιστώσεις σχετικά με τις νέες προσεγγίσεις των συνθετών ως προς τη μουσική σύνθεση.
 
Οι εισηγήσεις θα γίνουν στην αγγλική γλώσσα, χωρίς διερμηνεία.
 
Αναλυτικά το πρόγραμμα του συνεδρίου
16 Μαΐου 2019
13:30 Caspar Johannes Walter: Microtonal harmonic rhythms
14:30 ΜανώληςΕκμεκτσόγλου: Creating the fixed media for Deactivated Soul, for accordion and trombone (2018/19)
15:00 Ari Rabenu: Clear expression through sound
15:30 Eva Gentner & Adrian Nagel: IV (smartphones)
16:00 Akkad Izre’el: Disgust and the Ugly
16:30 ΔάφνηΚοτσιάνη: Master class in contemporary piano performance
 
17 Μαΐου 2019
13:30 Ruben Seroussi: Image- Sound- Idea- Expression: on ES for flute & clarinet (2018)
14:30 Ελένη Ράλλη:Vertical Mirrors (2018/2019) one piece in two reworkings. Changes in instrumentation and room.
15:00 Φαίδρα Χάφτα-Δούκα: Points on lines, dots and circles
15:30 Anda Kryeziu & Andrea Heilrath & Justin Robinson: Between Performance and Installation
16:00 Guy Rauscher & Batya Frenklakh: On co-composition
16:30 Παναγιώτης Ανδρέογλου: Master class in contemporary accordion performance
 

‘Οπτικές Συμφωνίες - Εργαστήριο Beethoven 2020’ / 15-26 Μαΐου 2019

Συντελεστές
Καλλιτεχνική Διεύθυνση Εργαστηρίου Beethoven 2020 (Labor Beethoven2020): CasparJohannesWalter
Διοργάνωση: Ακαδημία Τεχνών του Βερολίνου (AkademiederKünsteBerlin)
Συν-διοργάνωση: MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, Τμήμα Μουσικών Σπουδών ΑΠΘ
Οργάνωση και συντονισμός: SoniaLescene, Δημήτρης Παπαγεωργίου, Ειρήνη Παπακωνσταντίνου, Ελένη Ράλλη
Επιμέλεια έκθεσης: Ειρήνη Παπακωνσταντίνου
Μέντορες του Εργαστηρίου και Οργανωτική Επιτροπή Συνεδρίου: Caspar Johannes Walter (Ακαδημία Μουσικής της Βασιλείας), Ruben Seroussi (Πανεπιστήμιο Μουσικής Τελ Αβίβ), Δημήτρης Παπαγεωργίου (Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΑΠΘ) 

Φωτογραφικό υλικό





Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ο συνταρακτικός «Φαέθων» του Δημήτρη Δημητριάδη… Είδαμε και σχολιάζουμε.
Ο συνταρακτικός «Φαέθων» του Δημήτρη Δημητριάδη… Είδαμε και σχολιάζουμε.
με 0 Σχόλια 2133 Views

Παρά την ακαταλληλότητα του χώρου που στοίχισε στη δυναμική της παράστασης, πρόκειται για ένα συγκλονιστικό κείμενο που δεν ξεχνιέται και δικαιώθηκε τα μέγιστα από σοφή σκηνοθετική προσέγγιση και εξαίρετες ερμηνείες. Είδε και σχολιάζει η Πίτσα Στασινοπούλου.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή