«Άγιον Όρος. Ένα εικαστικό Καλειδοσκόπιο» στον εκθεσιακό χώρο της Αγιορειτικής Εστίας στην Εγνατία.

449 Views
«Άγιον Όρος. Ένα εικαστικό Καλειδοσκόπιο» στον εκθεσιακό χώρο της Αγιορειτικής Εστίας στην Εγνατία. «Άγιον Όρος. Ένα εικαστικό Καλειδοσκόπιο» στον εκθεσιακό χώρο της Αγιορειτικής Εστίας στην Εγνατία.

«Άγιον Όρος. Ένα εικαστικό Καλειδοσκόπιο» στον εκθεσιακό χώρο της Αγιορειτικής Εστίας στην Εγνατία.

Μια πρωτότυπη όσο και ενδιαφέρουσα αναδρομική Έκθεση με κεντρικό θέμα της το Άγιο Όρος παρουσιάζεται από την Παρασκευή 18 Ιουλίου στον εκθεσιακό χώρο της Αγιορειτικής Εστίας (Εγνατία όδος - αριθμ. 109) στην Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για ένα καλειδοσκόπιο, όπως προκύπτει και από τον τίτλο της, που καλύπτει ένα μεγάλο φάσμα δημιουργών, θεμάτων, τεχνοτροπιών και «ιστοριών», που συνθέτουν την πιο εντυπωσιακή όσο και αποκαλυπτική απόπειρα να δοθεί στους ξένους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης ιδίως, αλλά και στο ευρύ κοινό, μια «έντονη γεύση», της πολιτιστικής, πνευματικής, αρχιτεκτονικής και περιβαλλοντικής παρακαταθήκης, που επί 10 αιώνες τώρα λαμπρύνει στον Άθωνα.
Και αυτό γιατί όπως τονίζεται και στο ενημερωτικό κείμενο της Έκθεσης, η Μοναστική Πολιτεία του Άθω συνεχίζει να προκαλεί ένα ζωντανό ενδιαφέρον, ελληνικό και διεθνές, ως μία από τις σημαντικότερες παρουσίες στον τομέα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, γιατί συνδυάζει ένα εντυπωσιακό αρχιτεκτονικό, πολιτιστικό και περιβαλλοντικό πλούτο, με μια ζώσα Μοναστική κοινότητα και μια πνευματική ζωή και παραγωγή που διαρκεί εδώ και δέκα αιώνες, αδιατάρακτα.
Χιλιάδες προσκυνητές και απλοί επισκέπτες κατακλύζουν κάθε χρόνο τον Άθω, δέχονται την θερμή φιλοξενία των Μοναχών, περιέρχονται τα Μοναστικά συγκροτήματα και βιώνουν στιγμές γαλήνης, αυτογνωσίας και πνευματικότητας.
Ανάμεσα τους συγγραφείς, ζωγράφοι φωτογράφοι, αρχιτέκτονες ,ιστορικοί, συντηρητές θρησκευτικών κειμηλίων και έργων τέχνης, αρχαιολόγοι, ερευνητές, αλλά και απλοί επισκέπτες καταγράφουν από τον 16ο ήδη αιώνα, εντυπώσεις, εικόνες, και βιώματα και διαμορφώνουν ένα μοναδικό καλειδοσκόπιο του Αγίου Όρους.
Πτυχές και στιγμές αυτού του πλούτου των εντυπώσεων και των εμπειριών, παρουσιάζονται στην Έκθεση αυτή, ως ένα αντιπροσωπευτικό αλλά ταυτόχρονα εντυπωσιακό Πανόραμα.
Ακριβώς επειδή η Έκθεση απευθύνεται κυρίως στους ξένους επισκέπτες της πόλης όλα τα ενημερωτικά στοιχεία της (φυλλάδια, λεζάντες, εισαγωγικά επεξηγηματικά της έκθεσης κείμενα) είναι τρίγλωσσα, ώστε να καταστεί κατανοητή και ευρύτερα γνωστή η μοναδικότητα του Τόπου, στον οποίο αναφέρεται η έκθεση. 

Οι θεματικές ενότητες της Έκθεσης:
1.           «Λόγιοι και Λογιοσύνη στο Άγιον Όρος»
2.           «Ιστορίες αποκαλύψεων, επιμονής και αφοσίωσης»
Σε συνεργασία με την 10η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
3.           «Άθως. Επέκεινα των ορίων του χρόνου». Φωτογραφίες του Μοναχού Γαβριήλ Φιλοθεΐτη
4.           «Η Θεσσαλονίκη και το Άγιον Όρος στην ανατολή του 20ου αιώνα»
Σε συνεργασία με το Μουσείο AlbertKahn, το Κέντρο GabrielMillePhotothèque και την ΕCPADMédiathèquedelaDéfense του Παρισιού, το Μουσείο Ιστορίας των Θρησκειών και την Ρωσική Ακαδημία Επιστημών της Αγίας Πετρούπολης, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο και το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
5.           «Το Άγιον Όρος μέσα από τον φακό του Γιώργου Μουσικίδη»
Σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Καλαμαριάς «Χρήστος Καλεμκερής».
6.           «Το Άγιον Όρος τον 15ο και 16ο αιώνα»
7.           «Ζωγραφίζοντας σε τόπους Ιερούς. Άθω – Σινά». DougPatterson
8.           «Η αρχιτεκτονική του Αγίου Όρους μέσα από το Αρχείο του Παύλου Μυλωνά»
Σε συνεργασία με τα Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη.
9.           «Παναγιώτης Βοκοτόπουλος. Άγιον Όρος, φωτογραφίες 1956-2001»
10.        «Πέντε αιώνες περιηγήσεων και προσκυνημάτων στο Άγιον Όρος»
11.        «FredBoissonnas. Οδοιπορικό στον Άθω 1928-190»
Σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
12.        «Άγιον Όρος - Κειμήλια Πρωτάτου»
13.        «Το Άγιον Όρος των bloggers»
 
ΕΝΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ
Η Μοναστική Πολιτεία του Άθω συνεχίζει να προκαλεί ένα ζωντανό ενδιαφέρον, ελληνικό και διεθνές, ως μία από τις σημαντικότερες παρουσίες στον τομέα της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, γιατί συνδυάζει ένα εντυπωσιακό αρχιτεκτονικό, πολιτιστικό και περιβαλλοντικό πλούτο, με μια ζώσα Μοναστική κοινότητα και μια πνευματική ζωή και παραγωγή που διαρκεί εδώ και δέκα αιώνες, αδιατάρακτα.
Χιλιάδες προσκυνητές και απλοί επισκέπτες κατακλύζουν κάθε χρόνο τον Άθω, δέχονται την θερμή φιλοξενία των Μοναχών, περιέρχονται τα Μοναστικά συγκροτήματα και βιώνουν στιγμές γαλήνης, αυτογνωσίας και πνευματικότητας.
Ανάμεσα τους συγγραφείς, ζωγράφοι φωτογράφοι, αρχιτέκτονες ,ιστορικοί, συντηρητές θρησκευτικών κειμηλίων και έργων τέχνης, αρχαιολόγοι, ερευνητές, αλλά και απλοί επισκέπτες καταγράφουν από τον 16ο ήδη αιώνα, εντυπώσεις, εικόνες, και βιώματα και διαμορφώνουν ένα μοναδικό καλειδοσκόπιο του Αγίου Όρους.
Πτυχές και στιγμές αυτού του πλούτου των εντυπώσεων και των εμπειριών, παρουσιάζονται στην Έκθεση αυτή, ως ένα αντιπροσωπευτικό αλλά ταυτόχρονα εντυπωσιακό Πανόραμα.
 
«Λόγιοι και Λογιοσύνη στο Άγιον Όρος»
Άγιοι, κτίτορες Μονών, ιδρυτές βιβλιοθηκών, συγγραφείς, φωτιστές του Γένους, εγκυκλοπαιδιστές, ιδρυτές σχολείων και ακαδημιών, μεγάλοι Δάσκαλοι, νομικοί, κορυφαίοι αγιογράφοι, αναμορφωτές εκκλησιαστικών βιβλίων, συγκαταλέγονται μεταξύ των επωνύμων λογίων Μοναχών και συγκροτούν το λαμπρό ψηφιδωτό της Αγιορειτικής Λογιοσύνης.
Η σχετική έκθεση αναφέρεται στους διακεκριμένους λογίους, στις Βιβλιοθήκες των Μοναστηριών, στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία, στα τυπογραφεία του Αγίου Όρους και τις πρώτες εκδόσεις τους, την καλλιτεχνική βιβλιοδεσία που ακμάζει και σήμερα στο Άγιον Όρος.
 
«Ιστορίες αποκαλύψεων, επιμονής και αφοσίωσης»
Επί δεκαετίες, επιστήμονες αφιερωμένοι στο έργο της αποκάλυψης, της συντήρησης και της ανάδειξης της μοναδικής παγκόσμιας πολιτιστικής και πνευματικής κληρονομιάς του Αγίου Όρους, δουλεύουν με επιμονή, με αφοσίωση, με μόχθο ημερών και μηνών, όχι μόνο στα Μοναστηριακά συγκροτήματα, τις κόρδες, τα κελλιά, τις βιβλιοθήκες, αλλά και σε κρύπτες, σε υπόγεια, σε πηγάδια, σε ξεχασμένες στέγες καθολικών, στα άδυτα των πύργων και σε συνδυασμό με την τύχη και την σχολαστική μελέτη των πηγών με επιμονή και ευρηματικότητα φέρνουν στο φως και αναδεικνύουν πολύτιμα πετράδια της πολιτιστικής κληρονομιάς και της ιστορίας δέκα αιώνων της Μοναστικής Πολιτείας.
Μικρά δείγματα αυτής της ιστορίας παρουσιάζονται στο τμήμα αυτό της Έκθεσης.
Σε συνεργασία με την 10η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
 
«Άθως. Επέκεινα των ορίων του χρόνου»
Φωτογραφίες του Μοναχού Γαβριήλ Φιλοθεΐτη
Ο Μοναχός Γαβριήλ Φιλοθεΐτης αποτυπώνει με τον φωτογραφικό φακό του με ευαισθησία και σεβασμό, εκπληκτικές στιγμές του Μοναχικού Βίου και ταυτόχρονα αναδεικνύει μια άλλη πτυχή του χρόνου, που στο Άγιον Όρος έχει διαφορετική διάσταση, διαφορετική ανάγνωση και διαφορετική βίωση.
Οι φωτογραφικές αποτυπώσεις του Μοναχού Γαβριήλ Φιλοθεΐτη από την αγιορειτική καθημερινότητα, επιτυγχάνουν έναν ιδιότυπο συγκερασμό ιμπρεσιονιστικής και ρεαλιστικής πρόθεσης. Ο φωτογραφικός φακός ακολουθεί απόψεις από τις καθημερινές ασχολίες, τις αγροτικές εργασίες, τις θρησκευτικές τελετές, την προετοιμασία των γευμάτων, τις συναντήσεις και συνομιλίες των Μοναχών.
 
«Η Θεσσαλονίκη και το Άγιον Όρος στην ανατολή του 20ου αιώνα»
Η ενότητα αυτή παρουσιάζει φωτογραφίες από 7 ιστορικά φωτογραφικά αρχεία της Γαλλίας, της Ρωσίας και της Ελλάδας.
Το τέλος του 19ου αιώνα και οι αρχές του 20ου αιώνα χαρακτηρίζονται για την Θεσσαλονίκη και το Άγιον Όρος σταθμοί της νεώτερης ιστορίας τους.
Κορυφαία γεγονότα φυσικά η Απελευθέρωση τους από τον Οθωμανικό ζυγό και η ενσωμάτωση τους στο νεοϊδρυθέν Ελληνικό κράτος.
Η περίοδος όμως αυτή είναι ταυτόχρονα και κοσμογονική, καθώς στη διάρκεια της εξελίσσονται οι μεγάλες ανατροπές, οι εντάσεις και οι συγκρούσεις, που δεν είναι μόνο πολεμικές.
Η Θεσσαλονίκη και το Άγιον Όρος προσελκύουν έτσι το έντονο ενδιαφέρον της διεθνούς και ελληνικής διπλωματίας, αλλά και των ερευνητών, ιστορικών επιστημόνων, φωτογράφων.
Αυτοί οι τελευταίοι, από προσωπικό ενδιαφέρον, είτε στο πλαίσιο οργανωμένων κρατικών ή επιστημονικών αποστολών αποτυπώνουν, καταγράφουν και διασώζουν πολύτιμες στιγμές και μαρτυρίες για τα γεγονότα της εποχής, αλλά και για την καθημερινότητα των μοναχών ή των Θεσσαλονικέων.
Σε συνεργασία με το Μουσείο AlbertKahn, το Κέντρο GabrielMillePhotothèque και την ΕCPADMédiathèquedelaDéfense του Παρισιού, το Μουσείο Ιστορίας των Θρησκειών και την Ρωσική Ακαδημία Επιστημών της Αγίας Πετρούπολης, το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο και το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
 
«Το Άγιον Όρος μέσα από τον φακό του Γιώργου Μουσικίδη»
Ο Θεσσαλονικιός φωτογράφος Γιώργος Μουσικίδης υπήρξε επαγγελματίας φωτογράφος επί μακρά σειρά ετών, συνεργάτης αρχαιολόγων, γιατρών, αρχιτεκτόνων, μουσείων, πανεπιστημιακών σχολών, σε ολόκληρο το βορειοελλαδικό χώρο.
Το εργαστήριο του αποτελούσε εγγύηση ποιότητας, υψηλής επεξεργασίας, αξιοπιστίας.
Στο περιθώριο της επαγγελματικής του απασχόλησης αφιέρωνε χρόνο για να καταγράφει τα μνημεία, την πόλη, το Άγιον Όρος, πορτραίτα πολιτών και μοναχών.
Κάθε φωτογραφία του από το Άγιον Όρος είναι ένα αδιαμφισβήτητο έργο τέχνης.
Σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Καλαμαριάς «Χρήστος Καλεμκερής».
 
«Το Άγιον Όρος τον 15ο και 16ο αιώνα»
Αμέσως μετά την άλωση, που οριστικοποιεί την πτώση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, και την εκ του ιστορικού τούτου γεγονότος ανατροπή και εκμηδένιση των ουσιωδών όρων ύπαρξης και λειτουργίας της Μοναστικής Πολιτείας επέρχεται σταδιακά μία ισορροπία, που στους δύο σαρωτικούς αιώνες της Μεταβυζαντινής περιόδου του 15ου και του 16ου αιώνα επιτρέπει στο Άγιον Όρος μία απροσδόκητη άνθηση.
Ουσιαστικό ρόλο έπαιξαν οι δωρεές των ηγεμόνων της Μολδαβίας και της Βλαχίας, οι χορηγίες των τσάρων της Ρωσίας και ο συνδετικός και συνεκτικός ρόλος προστασίας του Οικουμενικού Πατριαρχείου.
Λόγιοι, κυρίως μοναχοί και κληρικοί καταφεύγουν στο Όρος και συγγράφουν σε κάποια Μονή.
Αποκορύφωμα όλων η ίδρυση από τον Πατριάρχη Ιερεμία τον Α’ του μοναδικού μεταβυζαντινού Μοναστηριού, της Μονής Σταυρονικήτα το 1542
Η Έκθεση επιχειρεί να αναδείξει εικαστικά και ενημερωτικά την ενδιαφέρουσα αυτή περίοδο.
 
«Ζωγραφίζοντας σε τόπους Ιερούς. Άθω – Σινά»
DougPatterson
Ο Βρετανός αρχιτέκτονας-ζωγράφος Doug Patterson, μία χαρισματική αναγεννησιακή προσωπικότητα, ελκύεται από τον χαρακτήρα και την μοναδικότητα της Μοναστικής Πολιτείας του Άθω την οποία επισκέπτεται εμπνεόμενος από τα έργα διάσημων περιηγητών-ζωγράφων που ταξίδεψαν σε τόπους ιερούς των μεγάλων μονοθεϊστικών θρησκειών.
Βαδίζοντας στα βήματα του Ρώσου περιηγητή Βασίλι Μπάρσκι, επισκέπτεται το Άγιον Όρος και καταγράφει σε σχέδια και έργα ζωγραφικής τα Μοναστηριακά συγκροτήματα, σκηνές από την ζωή των Μοναχών, με έναν εντελώς ιδιαίτερο προσωπικό τρόπο με εντυπωσιακά χρώματα που δίνουν την αίσθηση ενός μυθικού κόσμου.
 
«Η αρχιτεκτονική του Αγίου Όρους μέσα από το Αρχείο του Παύλου Μυλωνά»
Ο Ακαδημαϊκός Παύλος Μυλωνάς είναι ο αρχιτέκτονας που εργάστηκε στο Άγιον Όρος για περισσότερο από 50 χρόνια, καταγράφοντας ένα πανόραμα της αρχιτεκτονικής των είκοσι Μοναστηριών, των δεκάδων Σκητών και εκατοντάδων Κελλιών που αποτελεί σήμερα ανεκτίμητο δώρο και κορυφαίο σημείο αναφοράς για όλους τους μελλοντικούς ερευνητές.
Η Έκθεση παρουσιάζει εκτός από πληροφορίες γύρω από την αρχιτεκτονική του Αγίου Όρους, φωτογραφίες, σχέδια, αποτυπώσεις που θυμίζουν τα όσα έγραψε ο Δημήτρης Πικιώνης το 1935 για την ευλογία που αναβλύζει καθώς τα βήματα του ανθρώπου μετρούν το μοναχικό μονοπάτι και τα τοπία του κόσμου ξετυλίγονται μπροστά στα έκθαμβα μάτια του: «Το έρημο τούτο μονοπάτι είναι απείρως ανώτερο από τις λεωφόρους των μεγάλων πόλεων. Για την κάθε πτυχή του, τις καμπές του, τις άπειρες εναλλαγές της προοπτικής του χώρου που παρουσιάζει, μας μαθαίνει την θεία υπόσταση της ατομικότητας της υποταγμένης εις την αρμονία του Όλου».
Σε συνεργασία με τα Αρχεία Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη.
 
«Παναγιώτης Βοκοτόπουλος. Άγιον Όρος, φωτογραφίες 1956-2001»
Ο Ακαδημαϊκός Παναγιώτης Βοκοτόπουλος επισκέφτηκε για πρώτη φορά το Άγιον Όρος το 1958 επί δύο εβδομάδες γνώρισε και κατέγραψε με την φωτογραφική του μηχανή ένα Άγιον Όρος που σε μεγάλο βαθμό δεν υπάρχει πλέον, τουλάχιστον ως εικόνα και αίσθηση.
Οι φωτογραφίες της Έκθεσης, τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, της περιόδου δηλαδή που προηγήθηκε των τεράστιων έργων συντήρησης, αποκατάστασης, στερέωσης, κλπ. στα γιγαντιαία μοναστηριακά συγκροτήματα, επιβεβαιώνουν το διαχρονικό μνημειακό μεγαλείο των Μοναστικών συγκροτημάτων, τα πρόχειρα αλλά γοητευτικά χρώματα, την επίδραση του χρόνου, που αλλοιώνει αλλά και εμπλουτίζει με την γοητευτική παλέτα του Μοναστήρια, Σκήτες, κελλιά, παρεκκλήσια.
 
«Πέντε αιώνες περιηγήσεων και προσκυνημάτων στο Άγιον Όρος»
Το Άγιον Όρος προσέλκυσε το ενδιαφέρον επισκεπτών και προσκυνητών από τον 15ο αιώνα, όπως καταγράφεται σε μαρτυρίες, περιηγητικά κείμενα, προσκυνητάρια και λογοτεχνικά κείμενα.
Οι πλούσιες Βιβλιοθήκες του με την μεγαλύτερη παγκοσμίως συλλογή χειρογράφων, λειτούργησαν ως μαγνήτης για τους μελετητές, τους ιστορικούς αλλά και τους «κυνηγούς» χειρογράφων, που κατέκλυσαν την Ανατολή για να συγκεντρώσουν πολύτιμα και μοναδικά χειρόγραφα, είτε για τις συλλογές των βασιλέων της Δύσης, είτε για τα Μουσεία που άρχισαν να εμφανίζονται στις πρωτεύουσες των πλούσιων κρατών της.
Στα κατοπινά χρόνια ακολούθησαν προσκυνητές, συγγραφείς, φωτογράφοι, ζωγράφοι, φιλόσοφοι, ιστοριοδίφες, βοτανολόγοι αναζητώντας και καταγράφοντας τον πολιτιστικό και πνευματικό πλούτο που οι αιώνες συσσώρευσαν στο Άγιον Όρος και οι Μοναχοί διαφύλαξαν με αυτοθυσία από πειρατικές επιδρομές, λεηλασίες και εισβολές κατακτητών.
Το πανόραμα αυτών των μαρτυριών και ντοκουμέντων είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον από κάθε άποψη. Ιστορική, θρησκευτική, αρχιτεκτονική, πολιτιστική, καλλιτεχνική.
 
«Fred Boissonnas. Οδοιπορικό στον Άθω 1928-1930»
Ο Ελβετός φωτογράφος εντυπωσιάζεται από τον πνευματικό και φυσικό πλούτο της Ελλάδας και γίνεται ο σημαντικότερος φωτογράφος του ελλαδικού χώρου για τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα.
Η μεγάλη καλλιτεχνική και τεκμηριωτική σημασία του έργου του έχει σημαδέψει την παγκόσμια ιστορία της φωτογραφίας. Η Ελλάδα εκτιμώντας το έργο του, του ανέθεσε φωτογραφικές αποστολές σε όλη την έκταση της Ελληνικής Επικράτειας.
Ήταν επομένως φυσικό να προσελκύσει το ενδιαφέρον του και η Αθωνική Πολιτεία.
Σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
 
«Άγιον Όρος - Κειμήλια Πρωτάτου»
Την εντυπωσιακή Έκθεση «Θησαυροί του Αγίου Όρους» που παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη το 1997, έτος της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας» που έφερε στο φως και στην Ελληνική και διεθνή κοινότητα για πρώτη φορά στην ιστορία του Αγίου Όρους περισσότερα από 1.200 μοναδικά κειμήλια ιστορίας, τέχνης, λατρείας, ακολούθησε το 2006 μία μικρότερη, αλλά με την δική της σημασία Έκθεση, πάλι στην Θεσσαλονίκη, η Έκθεση «Άγιον Όρος - Κειμήλια Πρωτάτου».
Δείγματα εκείνης της Έκθεσης, σε αντίγραφα υψηλής ποιότητας και τέχνης, παρουσιάζονται στην σημερινή Έκθεση.
Αντίγραφα εικόνων από το τέμπλο του Ναού του Πρωτάτου στις Καρυές, αυτοκρατορικά έγγραφα και σιγίλια, έργα Πατριαρχών, χειρόγραφα Ευαγγέλια και εικονογραφημένα Ευαγγέλια, μακέτες, καλλιτεχνικά επίχρυσα καλύμματα Ευαγγελίων.
 
«Το Άγιον Όρος των bloggers»
Χιλιάδες επισκέπτες, ερασιτέχνες φωτογράφοι, καταγράφουν με την φωτογραφική τους μηχανή, σκηνές, στιγμιότυπα, πορτραίτα, θρησκευτικές τελετές και κυρίως τα Μοναστικά συγκροτήματα, για το προσωπικό τους Αρχείο.
Ανάμεσα τους πολλοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό τα μεταφέρουν στα προσωπικά τους ηλεκτρονικά αρχεία, αλλά και τις ιστοσελίδες, το facebook και το blog.
Έχει συνεπώς ενδιαφέρον να δει κανείς τις επιλογές αυτές, που φέρνουν μέσα από το Διαδίκτυο και τις δυνατότητες του το Άγιον Όρος στα σπίτια εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.
Η Έκθεση με τον τίτλο αυτό συμπεριέλαβε έργα και επώνυμων φωτογράφων, καταξιωμένων στο χώρο της φωτογραφίας και με διεθνή αναγνώριση.
 
«Άγιον Όρος. ΈναεικαστικόΚαλειδοσκόπιο»
Αγιορειτική Εστία / Κτίριο Νεδέλκου – Εγνατία 109 / Θεσσαλονίκη
ΙούλιοςΣεπτέμβριος2014
 

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ακίνδυνα, κοινωνικά και εμβολιασμένα από τον Δήμο Θεσ/νίκης τα αδέσποτα σκυλιά που ζουν στο κέντρο της πόλης.
Ακίνδυνα, κοινωνικά και εμβολιασμένα από τον Δήμο Θεσ/νίκης τα αδέσποτα σκυλιά που ζουν στο κέντρο της πόλης.
με 0 Σχόλια 421 Views
Oσοι πρόκειται να επισκεφτούν το Χριστουγεννιάτικο Χωριό για να κάνουν τις αγορές τους και να διασκεδάσουν μαζί με παιδιά τους, ότι τα αδέσποτα σκυλιά που ζουν χρόνια εκεί, είναι ακίνδυνα, είναι πολύ κοινωνικά, είναι στειρωμένα και εμβολιασμένα από τον Δήμο, ο οποίος φροντίζει για την υγεία τους και τον τακτικό επανεμβολιασμό τους. 
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή