Μνημεία χαρακτηρίστηκαν τα 60 γλυπτά του Αχίλλειου στην Κέρκυρα.

408 Views
Μνημεία χαρακτηρίστηκαν τα 60 γλυπτά του Αχίλλειου στην Κέρκυρα. Μνημεία χαρακτηρίστηκαν τα 60 γλυπτά του Αχίλλειου στην Κέρκυρα.

Μνημεία χαρακτηρίστηκαν τα 60 γλυπτά του Αχίλλειου στην Κέρκυρα.

Τα εξήντα ένα μαρμάρινα γλυπτά που κοσμούν τις αίθουσες, τις βεράντες και τους κήπους του ανακτόρου του Αχίλλειου στην Κέρκυρα χαρακτηρίστηκαν μνημεία από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων.
Στα γλυπτά συγκαταλέγονται προτομές, ανάγλυφα και ολόσωμα γλυπτά, τα οποία δημιούργησαν ανώνυμοι και επώνυμοι γλύπτες του 19ου αιώνα. Στην πλειονότητά τους τα γλυπτά αποτελούν αντίγραφα έργων που φυλάσσονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολης και σε μουσεία της Ρώμης. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα από τα γλυπτά είναι τοποθετημένα στις ίδιες θέσεις που τα είχε τοποθετήσει η εμπνεύστρια του Αχίλλειου, αυτοκράτειρα Ελισάβετ.
 
Το γνωστότερο όλων των γλυπτών του Αχίλλειου είναι το εμβληματικό «Ο θνήσκων Αχιλλεύς», που φιλοτέχνησε το 1884 ο Ερνστ Γκούσταβ Χέρτερ. Το γλυπτό, που παρουσιάζει τον Αχιλλέα που πειθαίνει προσπαθώντας να βγάλει το ακόντιο από τη φτέρνα του, αποτελεί προσωπική παραγγελία της αυτοκράτειρας Ελισάβετ στο γλύπτη και τοποθετήθηκε αρχικά στο αυτοκρατορικό θερινό ανάκτορο στη Βιέννη. Σημαντικό σύνολο αποτελούν και τα γλυπτά στον κήπο των Μουσών που αποτυπώνουν τις εννέα Μούσες, των Απόλλωνα, τις τρεις Χάριτες και τη «Χριστιανική Φιλοσοφία».
Μνημεία χαρακτηρίστηκαν τα γλυπτά του Αχίλλειου στην Κέρκυρα
 
Το Αχίλλειο χτίστηκε από την αυτοκράτειρα της Αυστρίας, Ελισάβετ (γνωστή και ως Σίσσυ). Οι εργασίες ξεκίνησαν το 1889 και ολοκληρώθηκαν το 1891. Στα κινητά έργα του Αχιλλείου συγκαταλέγονται πίνακες, χαρακτικά, φωτογραφίες, έντυπα, έπιπλα, ρολόγια, πορσελάνινα αγγεία, ωστόσο τα γλυπτά θεωρούνται τα σπουδαιότερα αντικείμενα του ανακτόρου.
 
Το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων γνωμοδότησε κατά την πρόσφατη συνεδρίασή του ομόφωνα υπέρ του χαρακτηρισμού των γλυπτών ως μνημείων γιατί αποτελούν ενιαίο σύνολο με καλλιτεχνική, ιστορική και αισθητική αξία, αναπόσπαστο κομμάτι του ανακτόρου και της ιστορίας του.
[πηγη –ΗΜΕΡΗΣΙΑ]

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Είδωλο»: Μια ιστορία του Σ. Παρχαρίδη εμπνευσμένη από φωτογραφίες της εικαστικού - ηθοποιού Α. Βούσβουρα.
«Είδωλο»: Μια ιστορία του Σ. Παρχαρίδη εμπνευσμένη από φωτογραφίες της εικαστικού - ηθοποιού Α. Βούσβουρα.
με 0 Σχόλια 4231 Views

«Ποιά είσαι;», «Εσύ είσαι;» Το είδωλο δεν πήρε απάντηση. Δεν είδε καν τα χείλη της να κινούνται χωρίς ήχο. Σιώπησε….

Μια πρωτότυπη #ιστορία γραμμένη από τον ηθοποιό και σκηνοθέτη #ΣταύροςΠαρχαρίδης εμπνευσμένη από φωτογραφίες της  εικαστικού-σκηνογράφου-ηθοποιού Αλεξίας Βούσβουρα για τη στήλη «ΕικόνωνΛέξεις» και την #Κουλτουρόσουπα.
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή