Οι 15 καλύτερες εκθέσεις τέχνης της Θεσσαλονίκης για το 2015. Από την ιστορικό τέχνης, Οφηλία Ψωμαδάκη.

425 Views
Οι 15 καλύτερες εκθέσεις τέχνης της Θεσσαλονίκης για το 2015. Από την ιστορικό τέχνης, Οφηλία Ψωμαδάκη. Οι 15 καλύτερες εκθέσεις τέχνης της Θεσσαλονίκης για το 2015. Από την ιστορικό τέχνης, Οφηλία Ψωμαδάκη.

Οι 15 καλύτερες εκθέσεις τέχνης της Θεσσαλονίκης για το 2015. Από την ιστορικό τέχνης, Οφηλία Ψωμαδάκη.


1. Ομαδική έκθεση FACES στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας σημαντικής συνέργειας του BOZAR Centre for Fine Arts (Bρυξέλλες, Bέλγιο), του Nederlands Fotomuseum (Ρότερνταμ, Ολλανδία) και του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.  Αυτή η έκθεση συγκεντρώνει περίπου 200 έργα 32 φωτογράφων και εικαστικών από 20 χώρες (Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, ΗΠΑ, Ιρλανδία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Μ. Βρετανία, Ολλανδία, Ουκρανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Σλοβακία, Σουηδία, Τσεχία, Φιλανδία), οι οποίοι τα τελευταία 25 χρόνια συνετέλεσαν αποφασιστικά στη διαμόρφωση του ευρωπαϊκού φωτογραφικού πορτρέτου. Μεταξύ αυτών και τρεις Έλληνες, ο Στράτος Καλαφάτης, ο Νίκος Μάρκου και ο Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης, που δίνουν ο καθένας με το δικό του τρόπο και ύφος, μια άλλη ματιά επάνω στη θεματική του πορτρέτου.

Πρόκειται για την πρώτη έκθεση φωτογραφίας που αναζητά με το βλέμμα προς το παρελθόν τις ενδιαφέρουσες εξελίξεις που έχουν συμβεί στο ευρωπαϊκό φωτογραφικό πορτρέτο από το 1989, μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου.   Παρά τις διαφορές στη δουλειά αυτών των καλλιτεχνών, κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η συμπονετική, ανθρωπιστική αντιμετώπιση των θεμάτων τους. Ένα θέμα που παραμένει επίκαιρο όσα χρόνια και να περάσουν, ειδικά αν λάβουμε υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις στη σύγχρονη  κοινωνία.

2. Οι Μαγεμένες στο Περίπτερο 3 στη ΔΕΘ –Helexpo
Τα τέσσερα αμφίπλευρα γλυπτά, οι λεγόμενες «Καρυάτιδες» της Θεσσαλονίκης, επέστρεψαν ως αντίγραφα μετά από 151 χρόνια στην γενέθλια πόλη τους.  Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο χώρος, ο οποίος έχει χωριστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να προσομοιάζει τη στοά, στην οποία ήταν τοποθετημένες οι Μαγεμένες. Με το που εισέρχεται ο επισκέπτης στο χώρο αυτό, μπορεί να ενημερωθεί λεπτομερώς για την ιστορία των γλυπτών, για την ακριβή τους τοποθεσία, καθώς και για το μύθο που τα διατρέχει.

Είναι εντυπωσιακή η, τεραστίων διαστάσεων, ψηφιακή εκτύπωση που υπάρχει απέναντι από την κεντρική είσοδο. Ουσιαστικά σε αυτή απεικονίζεται η στοά αυτή, έτσι όπως ήταν πριν τη αρπαγή των γλυπτών από τον Miller. Ακριβώς απέναντι από τα γλυπτά αυτά, υπάρχουν αξιόλογα κείμενα που αναφέρονται στους μύθους που αντιστοιχούν στην εκάστοτε  γλυπτική μορφή. Επιπλέον, κατά την έξοδο του επισκέπτη από το χώρο του Περιπτέρου 3, πραγματοποιείται βίντεοπροβολή που σχετίζεται με το αντικείμενο της έκθεσης.

3. Έκθεση του Άρι Γεωργίου  Ωτο-μπιο-γκραφί στο  ΜΙΕΤ, στη Βίλα Καπαντζή
Η φωτογραφία για τον Άρι Γεωργίου στη συγκεκριμένη έκθεση έχει διττό ρόλο: αυτό του αδιάψευστου τεκμηρίου αλλά και του μέσου που αναβιώνει τις παιδικές και νεανικές του συγκινήσεις. Αποτυπώνοντας με το φωτογραφικό φακό από μικρή ηλικία το αυτοκίνητο, που λειτουργεί άλλοτε ως φορέας μηνυμάτων, άλλοτε ως αντικείμενο - αξιοθέατο, ως σύμβολο, αλλά περισσότερο ως κατάλοιπο του παιδικού και εφηβικού του φαντασιακού, το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι εντυπωσιακό. Πρόκειται για μία εξαιρετική συλλογή δεκάδων φωτογραφιών  αυτοκινήτων  του προαναφερθέντος  φωτογράφου – αρχιτέκτονα , που πολύ σωστά προσδιορίζεται ως η Ωτο-μπιο-γκραφι του.

Οι επισκέπτες, στο πλαίσιο της έκθεσης αυτής, θα έχουν την ευκαιρία να δουν  πενήντα μινιατούρες αυτοκινήτων - παιδικά παιχνίδια από την ιδιωτική συλλογή Χαΐτογλου  και πέντε εμβληματικά - ιστορικά αυτοκίνητα - πραγματικά παιχνίδια για μεγάλους που σημάδεψαν τους δρόμους της Θεσσαλονίκης από τη δεκαετία του 1950.

4. Η έκθεση του Φίλιπ Τσιάρα, Imaginary Horses, στη γκαλερί Donopoulos IFA
Η έκθεση του Φίλιπ Τσιάρα ήταν εμπνευσμένη από το μοτίβο που αποτελεί τον πυρήνα της καλλιτεχνικής του έκφρασης εδώ και δεκαετίες, τα άλογα. Τα άλογα άλλωστε για τους Έλληνες που ανασύρουν μνήμες από την αρχαία μυθολογία αποτελούν ηρωικά πλάσματα. Ο Φίλιπ Τσιάρας έχει μια ιδιαίτερη γλώσσα και ταυτότητα, και αυτό το γεγονός είναι που τον έχει κάνει ξεχωριστό σε όλο τον κόσμο. Είναι ιδιαίτερα ευρηματικός ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί τις μορφές του αλόγου στο κάθε του έργο ξεχωριστά. Είναι φανερή η προσπάθεια του να πετύχει την ελευθερία της έκφρασης του πάθους, του ενστίκτου  και  της φαντασίας, την απομάκρυνση από το κάθε τι λογικό(ά-λογο), στοιχεία που αντιπροσωπεύουν τον χαρακτήρα του περήφανου και ευγενούς αυτού ζώου. 

5. Η ομαδική έκθεση του Συλλόγου Εικαστικών Καλλιτεχνών Αποφοίτων Σχολών Καλών Τεχνών, με θέμα SEX S.O.A.P. (Specific Object Access Protocol) στην Αίθουσα τέχνης Vlassis art Gallery
Η απελευθέρωση της σκέψης μέσα από την τέχνη και η κατανόηση ότι ο ίδιος ο έρωτας, η επιθυμία και το πάθος μεταξύ των ανθρώπων μπορούν να εκφραστούν μέσα από καλλιτεχνικά δημιουργήματα, αποτελούν τις θεμελιώδης αρχές, στις οποίες βασίστηκε ο σχεδιασμός της ομαδικής αυτής έκθεσης.  Πέρα από την ιδιαίτερή της θεματολογία, η παραγωγή των έργων προέκυψε από τη συνάντηση των καλλιτεχνών από τον περασμένο Σεπτέμβρη στο συγκεκριμένο χώρο τέχνης και μάλιστα κυρίως από το εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε εκεί το διήμερο 27-28 Νοεμβρίου.

Οι καλλιτέχνες είχαν τη δυνατότητα να παράγουν τα έργα τους, με κύριο υλικό το σύρμα, στο χώρο που τα φιλοξενεί κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Με λίγα λόγια, δεν τα φιλοτέχνησαν αλλού και τα μετέφεραν μετέπειτα εκεί. Το αποτέλεσμα αυτής διαδικασίας είναι μία δημιουργική συλλογή έργων, τα οποία επικοινωνούν, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με τον ίδιο το χώρο στον οποίο εκτίθενται. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ομαδική εγκατάσταση μιας ιδιότυπης Τράπεζας (στον κάτω όροφο της γκαλερί), στην οποία οι καλλιτέχνες καταθέτουν αισθητικά και συναισθηματικά εξειδικευμένα αντικείμενα πρόσβασης στο ερωτικό Πρωτόκολλο.
 
6. Η έκθεση Η Υπέρβαση της Άβυσσος, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης
Η έκθεση βασίστηκε στην ανατρεπτική προσωπικότητα, τη στάση και το λόγο του Νίκου Καζαντζάκη στο έργο του Ασκητική, παρουσιάζοντας εμβληματικά έργα από 28 σύγχρονους δημιουργούς, που με τη σειρά τους συγκρούστηκαν με τη στερεοτυπική σκέψη της εποχής τους.

Ο στόχος των δύο επιμελητών Δημήτρη Παλαιοκρασσά  και Μαρίας Μαραγκού, ο οποίος και επετεύχθη, ήταν ακόμα και οι μη μυημένοι με τη σύγχρονη τέχνη, επισκέπτες του Μουσείου, να την κατανοήσουν, μέσα από το πρίσμα της Ασκητικής του Νίκου Καζαντζάκη.

7. Ομαδική  έκθεση ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 45 + 4 ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, στο Βαφοπούλειο
Είναι φανερή η προσπάθεια που γίνεται στο Βαφοπούλειο το τελευταίο χρονικό διάστημα στο να φιλοξενεί ενδιαφέρουσες εκθέσεις ως προς τη θεματολογία, αλλά και σημαντικές όσον αφορά στο κύρος των καλλιτεχνών που συμμετέχουν. Σε αυτή την προσπάθεια  συνέβαλε  και η εν λόγω έκθεση, η οποία προέκυψε από  τη συνεργασία του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού της Αλεξάνδρειας με την ομάδα σπουδαστών/σπουδαστριών του 3ου  Εργαστηρίου Ζωγραφικής, Χαρακτικής και Φωτογραφίας του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ.

Στόχος της συνεργασίας αυτής  ήταν η ανάδειξη  του Ελληνισμού της Αλεξάνδρειας με ένα πιο καλλιτεχνικό τρόπο. Αξίζει να τονισθεί πως ο  κάθε  καλλιτέχνης χρησιμοποίησε  το δικό του μέσο, τεχνική και προσωπικό καλλιτεχνικό ύφος (καμβά, ψηφιακή εκτύπωση, χαρακτική, ακουαρέλες) για να σηματοδοτήσει την συνδιαλλαγή μας με τη μακραίωνη ιστορία της Αλεξάνδρειας. Έτσι αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε για αυτή την έκθεση είναι πως βλέπουμε την Αλεξάνδρεια,  την ιστορία της, την αρχιτεκτονική της και ότι άλλο μπορεί να τη χαρακτηρίζει, από διαφορετικές  οπτικές και αυτός είναι ο κύριος  λόγος που την καθιστά ενδιαφέρουσα.

8. H Έκθεση του εικαστικού διδύμου Kalos & Klio με τίτλο Βίαιο Μετάξι: Πένθιμα Πέπλα ως Αντικείμενα Μνήμης, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Τι να πρωτοπεί κανείς για το καλλιτεχνικό αυτό ζευγάρι, όσον αφορά στην πρωτοτυπία των έργων τους, στην απόδοση της σκληρής πραγματικότητας με χιουμοριστική διάθεση αλλά και στο ταλέντο που τους κάνει ξεχωριστούς εδώ και πολλά χρόνια, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε διεθνές επίπεδο! Το εικαστικό έργο Βίαιο Μετάξι δανείστηκε τον τίτλο του συμβολικά από τον αμφιλεγόμενο –στη σημερινή εποχή– παραδοσιακό τρόπο εξαγωγής οργανικού μεταξιού, ο οποίος εμπεριέχει τη βίαιη διαδικασία θανάτωσης του μεταξοσκώληκα με βρασμό, μία πρακτική που διασφαλίζει την εξαγωγή μεταξιού υψηλής ποιότητας. Ακόμα και η σύλληψη της ιδέας να τυπώσουν τα έργα τους σε αυτό το υλικό δεν ήταν τυχαία και λειτουργεί ως ένας συνδετικός κρίκος με τα πέπλα της αρχαιότητας.

Θα μπορούσε να πει κανείς πως το καλλιτεχνικό αυτό δίδυμο έχει καταφέρει να συνδέσει την καθημερινή ζωή με την αρχαιότητα, καθώς τα έργα του έχουν πάρα πολλές και διαφορετικές ερμηνείες, όπως τα έργα της αρχαιότητας. Είναι πολύ σημαντικό να τονισθεί πως αυτά τα έργα φιλοξενήθηκαν στο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου, ενός οργανισμού που όχι μόνο προάγει το παρελθόν μας, αλλά λειτουργεί και ως δίαυλος επικοινωνίας με το σήμερα.

9. Η Έκθεση Τέχνη και Εξέγερση στο Goethe Institut Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Franz Mark, στο περίφημο ημερολόγιο ο Γαλάζιος Καβαλάρης (1912), «…οι εξπρεσιονιστές πολεμούν σαν αγρίμια ενάντια σε μία παλιά, οργανωμένη δύναμη. Τα τρομερά όπλα των αγριμιών αυτών, είναι οι νέες τους ιδέες». O εξπρεσιονισμός είναι ουσιαστικά ένα «ρεαλιστικό» κίνημα, που απαιτεί την απόλυτη πίστη του καλλιτέχνη στο πρόβλημα της πραγματικότητας. Γι’ αυτό και τα χρώματα λειτουργούν σαν πραγματικές αξίες, αλλά είναι και μορφοπλαστικά πιο έντονα, πιο βίαια, με μεγαλύτερη «υλικότητα», σε εκκωφαντικές αντιθέσεις και με ψυχολογική φόρτιση, οι γραμμές είναι πιο σκληρές, πιο κοφτερές, οι φόρμες πιο γωνιώδεις, πιο επιθετικές στην οξύτητα τους. Ο άνθρωπος και η μοίρα του γίνονται το κατεξοχήν θέμα και τα  περιγράμματα τους είναι συνήθως εξαιρετικά απλοποιημένα.

Στα έργα των καλλιτεχνών Baselitz, Immendorff, Lϋpertz και Penck, που εκτίθενται στο Goethe Institut Θεσσαλονίκης,  μπορεί ο οποιοσδήποτε να αντιληφθεί τα κύρια στοιχεία που χαρακτηρίζουν το κίνημα του εξπρεσιονισμού. Είναι φανερή η ειλικρινή προσπάθεια των καλλιτεχνών να τοποθετήσουν στο επίκεντρο της δράσης τους, την προσωπική τους εκφραστική ελευθερία, κάτι το οποίο συναντάμε και στην τέχνη του σήμερα, ίσως με κάπως  διαφορετικά μέσα και εκφραστικό ύφος.

10. Η Έκθεση Τέχνη και Εξέγερση στην Gallery Artis Causa
Στο πλαίσιο της έκθεσης Τέχνη και Εξέγερση  του Goethe Institut Θεσσαλονίκης εντάσσεται και η συγκεκριμένη έκθεση στον ιδιαίτερα φροντισμένο χώρο της Gallery Artis Causa.

Ο επισκέπτης είχε τη δυνατότητα να δει επιπλέον έργα των Baselitz, Immendorff, Lϋpertz  και Penck και σε αυτό το χώρο, αποκτώντας μία πιο σφαιρική αντίληψη και ολοκληρωμένη εικόνα  για τα έργα των εξπρεσιονιστών αυτών.

11.
Η Έκθεση Χαίρε,ω φιλτάτη Συρία! στο ΜΙΕΤ, στη Βίλα Καπαντζή
Για άλλη μία φορά το εν λόγω Ίδρυμα προσέφερε στους Θεσσαλονικείς και όχι μόνο, την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, αλλά και να πραγματοποιήσουν ένα ξεχωριστό «ταξίδι» στη Συρία, στο πέρασμα του χρόνου.

Τα εμπεριστατωμένα κείμενα, που σίγουρα απαίτησαν μεγάλη ενασχόληση από πλευράς της επιμελήτριας Μαριάννας Κορομηλά και οι φωτογραφίες του Θεόφιλου Προδρόμου  από το οδοιπορικό του στη Συρία, καλύπτουν όσο πιο σφαιρικά γίνεται το θέμα της έκθεσης. Μέσα από αυτή την  έκθεση ο καθένας μπορούσε να αντιληφθεί  τους δεσμούς  και τις επιρροές που έχουν δημιουργηθεί μεταξύ ελληνικού και συριακού πολιτισμού από την εποχή του Χαλκού έως σήμερα. 

12. Η  Έκθεση Μάχη με τον Χρόνο στο  Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης
Με αφορμή τη συμπλήρωση είκοσι χρόνων από τη λειτουργία του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού (1994-2014) φιλοξενείται η τρέχουσα έκθεση Μάχη με το Χρόνο, η οποία παρουσιάζει με ένα διαδραστικό τρόπο τις διάφορες διαδικασίες συντήρησης, στις οποίες υπόκεινται τα  αυθεντικά εκθέματα του Μουσείου.

Στόχος της περιοδικής αυτής έκθεσης είναι η προβολή τόσο στο ευρύ, όσο και στο ειδικό κοινό, της αθέατης πλευράς του Μουσείου και πιο συγκεκριμένα του λεπτολόγου και ιδιαίτερα υπεύθυνου και δύσκολου έργου της συντήρησης των αρχαιοτήτων και έργων τέχνης. Το στήσιμο της έκθεσης είναι εξαιρετικό, καθώς μπορεί ο οποιοσδήποτε να δει όλα τα στάδια της συντήρησης εικόνων, ψηφιδωτών, κοσμημάτων,  αντικειμένων φτιαγμένων από γυαλί, πηλό κ.α. και παράλληλα να δει τα εκάστοτε εργαλεία και όργανα συντήρησης που χρησιμοποιούνται. 

13. Η Έκθεση Στήβεν Αντωνάκος-Τυπώματα στο ΚΜΣΤ - Μονή Λαζαριστών
Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει για πρώτη φορά τη σειρά 67 τυπωμάτων του γνωστού ελληνο-αμερικανού εικαστικού Στήβεν Αντωνάκου.

Η συγκεκριμένη σειρά αποτελεί δωρεά του καλλιτέχνη προς το ΚΜΣΤ που έγινε το 2012. Ο ίδιος, όταν ζούσε, εξήγησε ότι στην πράξη του αυτή, τον ώθησε η σχέση που έχουν τα έργα αυτά με τα έργα των καλλιτεχνών της ρωσικής πρωτοπορίας από τη συλλογή Κωστάκη του μουσείου. H καθαρή γεωμετρία του κονστρουκτιβισμού, σε συνδυασμό με τον μυστικισμό της σουπρεματιστικής σύνθεσης φόρμας και χρώματος ήταν τα στοιχεία που ώθησαν τον Αντωνάκο να στρέψει το βλέμμα του –κάπως αργά, όπως ο ίδιος εξομολογείται– προς την ρωσική πρωτοπορία. Πρόκειται για μία πολύ ιδιαίτερη έκθεση τέχνης, ειδικά για όσους έχουν ασχοληθεί έστω και ερασιτεχνικά με την τεχνική των τυπωμάτων (της χαρακτικής) .

14. Η εγκατάσταση του  Χρήστου Βενέτη  με τίτλο: Operation Mincemeat (Επιχείρηση Κιμάς) στο  Βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ
Ο καλλιτέχνης κινήθηκε μεταξύ πραγματικότητας και μυθοπλασίας, προσδίδοντας  στη σειρά των έργων του, τη δική  του προσωπική αφήγηση για την επιτυχημένη επιχείρηση παραπλάνησης (επιχείρηση Κιμάς)  των Ναζί από τη Βρετανική Μυστική Υπηρεσία ΜΙ 5, κατά τη διάρκεια του ΄Β Παγκοσμίου πολέμου.

Το φαντασιακό στοιχείο του έργου επιτεύχθηκε με τη μεταφορά φωτογραφικών εικόνων σε σχέδια, εξαιρετικής δεξιοτεχνίας του καλλιτέχνη, με μολύβι. Παράλληλα, την έκθεση συνόδευαν μικροαντικείμενα (επιστολές, σημειωματάρια, φωτογραφίες) σχετικά με τη θεματολογία, δημιουργώντας μια ζωντανή αφήγηση.

15. Η ατομική έκθεση Χρώματα και Συναισθήματα του Νίκου Μηλιώνη στο Καφέ Buon Giorno
Τα ζωγραφικά έργα του Μηλιώνη στο σύνολο τους δημιουργούν μία έκρηξη χρωμάτων.  Έχουν φτιαχτεί εξ ολοκλήρου με ακρυλικά. Παρ’ όλο που πρόκειται για ένα νέο στο χώρο της ζωγραφικής καλλιτέχνη, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως εξελίσσεται με σωστά και σταθερά βήματα όσον αφορά στην τεχνική του.  

Ο Μηλιώνης έχει  πετύχει με άρτιο τρόπο τις λεπτομέρειες που ήθελε να αποδώσει χρωματικά στα έργα του, δημιουργώντας στο θεατή συναισθήματα χαράς και αισιοδοξίας για τη ζωή.


Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Drama for Life» της Δέσποινας Καλαϊτζίδου: Η νέα θεατρική στήλη της «Κ» από 15/4
«Drama for Life» της Δέσποινας Καλαϊτζίδου: Η νέα θεατρική στήλη της «Κ» από 15/4
με 0 Σχόλια 535 Views

Η στήλη αυτή θα προσπαθήσει να δείξει πτυχές θεατρικών κειμένων και θεατρικών τεχνικών που συνδέονται με τον άνθρωπο και την κοινωνία στην οποία ζει, βασανίζεται, αλλά συνεχίζει με τόλμη να αγαπά.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
Εφημερεύοντα Νοσοκομεία ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή