Ποτέ και πουθενά (χωρίς εσένα, θεούλη Neil Gaiman).

974 Views
Ποτέ και πουθενά (χωρίς εσένα, θεούλη Neil Gaiman). Ποτέ και πουθενά (χωρίς εσένα, θεούλη Neil Gaiman).

ΓΡΑΦΕΙ Η ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ

T’ ομολογώ. Τον Gaiman και τους συγγραφείς fantasy τους σνόμπαρα Συνηθισμένη παιδιόθεν στην κλασική πεζογραφία, άντε και με μία μικρή δόση μαγικού ρεαλισμού. Τίποτα παραπάνω. Θέμα γούστου, ορθά θα μου πείτε και τι μας ενδιαφέρει.

 
Οφείλω, ωστόσο να ρωτήσω: υπήρξε ποτέ στη ζωή σας ένα βιβλίο που να σας έκανε ν’ αναθεωρήσετε, όχι μόνο τα λογοτεχνικά σας χούγια, αλλά και πολλές απόψεις σας  για τη ζωή; Αν όχι, δε θα θέλατε να… υπάρξει; ‘Η θα προτιμούσατε να βιώσετε στην πραγματικότητα μια τέτοια μεταμορφωτική εμπειρία;
,
Ευτυχώς ή δυστυχώς, τέτοιου είδους δίλημμα δεν υπήρξε για τον  Ρίτσαρντ. Ένας απλός, κοινός τριαντάρης, μετακομίζει από τη Σκωτία στο Λονδίνο, τη «μητρόπολη του κόσμου». Ζει μια εντελώς ομαλή καθημερινότητα δουλεύοντας και ανακαλύπτοντας την πόλη του. Εσωστρεφής και άβουλος καθώς είναι, ξαφνιάζεται όταν γνωρίζει τη μέλλουσα μνηστή του, η οποία του φαίνεται σχεδόν εξωπραγματική, αν και η σχέση τους παραείναι  πεζή, με τη Τζέσικα να κυριαρχεί. Ο Ρίτσαρντ, ωστόσο, αισθάνεται τυχερός. Όλη του η ύπαρξη είναι σαφώς οριοθετημένη και αυτό του παρέχει ασφάλεια, αποδοχή και ζεστασιά .Μέχρι τη βραδιά του επαγγελματικού δείπνου. Του πολύ σημαντικού για τη μνηστή του επαγγελματικού δείπνου.
 
Καθ ‘ οδόν  για το εστιατόριο, σ’ ένα στενάκι, το ζευγάρι βρίσκει μία νεαρή, μαχαιρωμένη κοπέλα. Μοιάζει άστεγη, με περίεργα ρούχα, αλλά έχει μία ευγένεια που συγκινεί  τον Ρίτσαρντ. Και όταν η κοπέλα αρνείται να πάει σε νοσοκομείο ή αστυνομικό τμήμα, γίνεται το… αδιανόητο! Παρά τις διαταγές της Τζέσικα, ο κατά λάθος  ήρωας επαναστατεί, ίσως για πρώτη φορά στη ζωή του. Μεταφέρει τη λιπόθυμη δεσποσύνη στο σπίτι του, χωρίς να γνωρίζει πως η ζωή του άλλαξε για πάντα.
 
Η νεαρή γυναίκα συνέρχεται. Και αυτά που εξιστορεί δεν τα χωράει ανθρώπινος νους. Την κυνηγάνε αυτοί που σκότωσαν την οικογένειά της. Τη βασιλική οικογένεια της. Στο Λονδίνο. Στο  ΚΑΤΩ  ΛΟΝΔΙΝΟ. Μία πόλη, κάτω από την πραγματική. Σε μία παράλληλη διάσταση. Ένα σύμπαν όπου ο Χώρος και Χρόνος είναι σχετικά .Όχι, όμως, το μίσος και το αίμα. Η Door-η τραυματισμένη άγνωστη-κινδυνεύει σοβαρά και πρέπει να προφυλαχθεί. Στο δικό της κόσμο, που θα ρουφήξει σε λίγο και τον Ρίτσαρντ .Με τη βοήθεια μίας μαγικής, αόρατης για τα κοινά μάτια πόρτας, καταδύονται στον κόσμο του Ποτέ και Πουθενά .Τον γνωρίζουν οι απόκληροι ,οι τρελοί και οι παράνομοι. Που δε θα τους πίστευε κανείς, ούτως ή άλλως!
 
Είναι ένας κόσμος που συνδυάζει μεσαιωνικές αρχές, δοξασίες και μεταφυσική παράνοια. Τίποτα δεν είναι αυτό που δείχνει, ούτε υπάρχει πάντα σαφές νόημα. Υπάρχουν φατρίες, μάγοι, ιππότες και μυθικά πλάσματα, έμποροι και περιπλανώμενοι αλλά και… αρουραίοι  βασιλείς, άγγελοι και ανθρωπόμορφοι λύκοι(το μόνο κοινό στοιχείο μεταξύ των δύο κόσμων…) που τους κυνηγούν .Και όταν ο Ρίτσαρντ επιχειρεί να επιστρέψει στην παλιά του ζωή, ανακαλύπτει πως δεν υπάρχει επιστροφή. Δεν έχει άλλη επιλογή από το να προσαρμοστεί στα νέα –παράλογα- δεδομένα , να δει πως θα βοηθήσει τη φίλη του και-το κυριότερο-να επιβιώσει και να «ενηλικιωθεί».
 
Η όλη κατάσταση θυμίζει τον κόσμο του  Game  of  Thrones. Πιθανότατα, ο συγγραφέας έχει δεχθεί κάποιες επιρροές, αλλά διαφέρει σε πάρα πολλά σημεία. Ο Gaiman  δεν έχει σκοπό να μας μεταφέρει μία πολεμική, επική saga,αλλά μία βαθύτατα ανθρώπινη ιστορία. Γιατί δεν εξιστορείται μόνο η πορεία των ηρώων προς τη νίκη ή το θάνατο, αλλά και η μεταμορφωτική τους διαδικασία .Που είναι απόλυτα απτή και πραγματική. Ο Ρίτσαρντ  θα χρειαστεί ν’ αναθεωρήσει όλα όσα πίστευε ως τώρα. Τις  αξίες, τα ζητούμενά του, τις επιθυμίες του, που ταυτίζονται με τις δικές μας. Σταδιακά, γίνεται ένας άλλος, που ίσως  δε μπορέσει να γυρίσει στην παλιά του ζωή. Τι θ’ απογίνει τελικά;
 
Όλη αυτή η εμπειρία, δίνεται με γλώσσα απλή, απόλυτα κατανοητή, αλλά και με δεξιοτεχνία που εκπλήσσει! Δε χρειάζονται εκτενείς, εξαντλητικές και βαρετές περιγραφές για να απορροφηθεί κάποιος .Η δράση είναι καταιγιστική, οι ανατροπές πάμπολλες και το χιούμορ πανταχού παρόν, γνήσια φλεγματικό και… μαύρο! Σαν τη γέφυρα του Knightsbridge , όπου τα κεριά δε φωτίζουν στο σκοτάδι και η Νύχτα απαιτεί να πληρωθεί… και όχι με χρήματα.
 
Ανοίξτε, λοιπόν, το καπάκι του βιβλίου σας, ανάψτε το φωτιστικό  σας και ελάτε…
 
Θα ξαναγυρίσετε στην πραγματικότητα, θέλοντας και μη. Αλλά, όχι ίδιοι.
 
Τολμάτε;

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Μαρία Διαμαντοπούλου
Μαρία Διαμαντοπούλου
Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη, απόφοιτος Ιστορικού Αρχαιολογικού ΑΠΘ, μεταπτυχιακό στην ανάλυση και τη διδασκαλία της νέας ελληνικής.

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Ξεκινά το «Παρά Θιν΄Αλός» 2019 με ελεύθερη είσοδο για όλες τις συναυλίες
Ξεκινά το «Παρά Θιν΄Αλός» 2019 με ελεύθερη είσοδο για όλες τις συναυλίες
με 0 Σχόλια 302 Views

 Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πέντε επιλεγμένες συναυλίες και φιλοδοξεί να συνεπάρει το κοινό στις στον αύλειο χώρο του Κυβερνείου με την εκπληκτική θέα στον Θερμαϊκό κόλπο, από τις 26 Αυγούστου ως τις 4 Σεπτεμβρίου.


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή