ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ με τη βοήθεια των Φρόιντ, Soren Kierkegaard, και Rollo May.. Γράφει η Ζωή Οικονόμου.

442 Views
ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ με τη βοήθεια των Φρόιντ, Soren Kierkegaard, και Rollo May.. Γράφει η Ζωή Οικονόμου. ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ με τη βοήθεια των Φρόιντ, Soren Kierkegaard, και Rollo May.. Γράφει η Ζωή Οικονόμου.

ΧΑΛΑΡΩΣΤΕ με τη βοήθεια των Φρόιντ, Soren Kierkegaard, και Rollo May..

Από τη Ζωή Οικονόμου.

Kulturosupaki μου ΧΑΛΑΡΩΣΕ!!! Έναυσμα για το σημερινό μας θέμα αποτέλεσε η ‘’κίνηση’’ της γλυκιάς και ανήσυχης ντουλάπας μου…
 
Ναι αναγνωστόπουλο μου η ντουλάπα μου ήταν τρομερά ανήσυχη, την είχε τρελάνει και ο καιρός που έχει γίνει κάπως πιο τροπικός . Τα ράφια ήταν γεμάτα με μισά καλοκαιρινά, μισά ανοιξιάτικα, μισά χειμωνιάτικα… Δίπλα στο μακρυμάνικο μαύρο πουκαμισάκι μου δέσποζε ένα σορτσάκι και πάει λέγοντας.
 
Χθες όμως επαναστάτησε είδε τον ήλιο και τη ζέστη που ήρθαν για να μείνουν και άρχισε να κλωτσάει έξω ζακέτες, ζακετάκια, βελούδινα φορέματα και χοντρές φόρμες... Αποτέλεσμα τις υστερικής κρίσης της ντουλάπας μου;;; Πολλοί σωροί από χοντρά και απελπισμένα χειμωνιάτικα ‘’κουφάρια’’..
 
Μόλις αντίκρισα το θέαμα έπαθα σοκ και το άγχος με κυρίευσε για το πώς θα καταφέρω να δαμάσω την αφιονισμένη ντουλάπα και το δωμάτιο με τις παράπλευρες απώλειες, καλά θα είμαι ειλικρινής μαζί σου Kulturosupaki μου, άγχος σε συνδυασμό με τοσοδούλα τεμπελιά.
 
Πήρα όμως μια γερή αναπνοή και έλαβα το δραστικότερο μέτρο, είπα στον εαυτό μου ΖΩΟΥΛΑ ΧΑΛΑΡΩΣΕ… Και φυσικά μετά άνοιξα τον υπολογιστή μου και ξεκίνησα να γράφω το σημερινό μας θέμα.
Σήμερα θα μιλήσουμε ίσως για το μεγαλύτερο σκόπελο της Ευζωίας μας το τεράστιο μαύρο τέρας που δημιουργεί ρίγος και μαύρες τρυπούλες μέσα στην ψυχούλα μας και καταφέρνει να μπλοκάρει τα συναισθήματα μας, το ΑΓΧΟΣ.
 
Ας ξεκινήσουμε με μια μικρή ιστοριούλα… 
Μία ψυχολόγος βρισκόταν μέσα σε μία αίθουσα διδασκαλίας, και μιλούσε για τη διαχείριση του άγχους σε ένα ακροατήριο.

Κάποια στιγμή σήκωσε ένα ποτήρι νερό, και όλοι υπέθεσαν ότι θα τους απευθύνει την κλασική ερώτηση "μισοάδειο ή μισογεμάτο". Αντί  αυτού, με ένα χαμόγελο στο πρόσωπό της, ρώτησε: «Πόσο βαρύ είναι αυτό το ποτήρι νερό;"

Οι απαντήσεις που ακουστήκαν κυμαίνονταν από 250 σε 600  γραμμάρια.

Εκείνη όμως απάντησε: «Το απόλυτο βάρος δεν έχει σημασία. Εξαρτάται από το πόσο διάστημα το κρατάω. Εάν το κρατήσω για ένα λεπτό, δεν είναι ένα πρόβλημα. Εάν το κρατήσω για μια ώρα, θα έχω έναν πόνο στον βραχίονά μου. Αν το κρατήσω για μία μέρα, το χέρι μου θα μουδιάσει και θα αρχίσει να παραλύει. Σε κάθε περίπτωση, το βάρος του γυαλιού δεν αλλάζει, αλλά όσο πιο πολύ το κρατάω, τόσο πιο βαρύ γίνεται.»

Η ψυχολόγος συνέχισε λέγοντας, "Τα άγχη και οι ανησυχίες της ζωής είναι σαν το ποτήρι του νερού. Αν τα σκέφτεστε για ένα μικρό χρονικό διάστημα, δεν συμβαίνει τίποτα κακό. Αν τα σκεφτείτε λίγο περισσότερο, αρχίζουν να σας βλάπτουν. Και αν τα σκέφτεστε όλη την ημέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να αισθανθείτε ότι σας παραλύουν και ότι σας καθιστούν ανίκανους να κάνετε οτιδήποτε άλλο".

Είναι σημαντικό να θυμάστε να διώχνετε τα άγχη και τους φόβους σας. Όσο πιο νωρίς μέσα στην ημέρα, αφήστε όλα τα βάρη σας κάτω. Μην τα κουβαλάτε όλο το απόγευμα και όλο το βράδυ μαζί σας. Θυμηθείτε να αφήσετε το ποτήρι!

Ο Δανός φιλόσοφος Soren Kierkegaard ισχυριζόταν ότι η αλήθεια του ατόμου προέκυπτε από την εμπειρία και πως αυτή δημιουργείται από τις ενέργειες του.
Πίστευε πως ο καθένας έχει την ελευθερία να σκέφτεται, να αποφασίζει και να χαράζει τον δικό του τρόπο ζωής.
Η αντίληψη της πιθανότητας που έχει λοιπόν ο άνθρωπος, αυτή είναι και το στοιχείο που τον διαφοροποιεί από τα ζώα, είναι αυτή που του επιτρέπει να οραματιστεί αυτό που επιθυμεί και να μπορέσει έπειτα να το πραγματοποιήσει. Ο Kierkegaard ορίζει λοιπόν το άγχος ως την πιθανότητα της ελευθερίας ισχυριζόμενος πως το ενδεχόμενο του άγχους είναι πάντα ορατό μέχρι το σημείο που το άτομο ξεκινά να οραματίζεται την πιθανότητα. Δηλαδή εάν το άτομο «βλέπει» την πιθανότητα να προχωρήσει στην ζωή του παράλληλα «φλερτάρει» και με την ιδέα να μην το κάνει. Αυτό σαν αποτέλεσμα δημιουργεί μια εσωτερική σύγκρουση που καταλήγει σε άγχος.
 
O ψυχολόγος Rollo May, ένας από τους θεμελιωτές της υπαρξιακής ψυχολογίας, είχε προσδιορίσει την αγωνία που βιώνουμε σε κρίσιμες στιγμές ως το φόβο ενώπιον της απειλής για μια συγκεκριμένη αξία, την οποία θεωρούμε πρωταρχική στη ζωή μας. Μπορεί να πρόκειται για τον επερχόμενο θάνατο, για την απώλεια κάποιας πολύ σημαντικής σχέσης, για το φόβο της αποτυχίας στις σπουδές ή τον επαγγελματικό χώρο, είτε ακόμη για την ενοχή που βιώνουμε από το γεγονός ότι θα μπορούσαμε να είχαμε πράξει διαφορετικά σε μια συγκεκριμένη περίσταση στη ζωή μας, αλλά δεν τα καταφέραμε.

Ο Φρόιντ στο κλασικό του έργο «Ο πολιτισμός πηγή δυστυχίας», υποστήριξε ότι τρεις είναι οι πηγές του πόνου μας: H διαπίστωση για το πόσο φθαρτό και αδύναμο είναι το σώμα μας, η διαπίστωση της υπεροχής της φύσης και των απρόβλεπτων δυνάμεων του περιβάλλοντος, που δύσκολα μπορούμε να τιθασεύσουμε, και, τέλος, τα προβλήματα που ανακύπτουν στις σχέσεις μας με τους άλλους.
Αυτή η τελευταία πηγή πόνου ο Φρόυντ θεωρούσε ότι μας προβληματίζει περισσότερο από τις άλλες δύο. O λόγος είναι ότι δύσκολα μπορούμε να συμβιβαστούμε με τα ατελή μέτρα που ρυθμίζουν τις σχέσεις στην οικογένεια, το κράτος, την κοινωνία γενικότερα. H συνειδητοποίηση του ότι δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί οι θεσμοί που φτιάξαμε είναι αδύναμοι να μας προστατέψουν από τον πόνο μάς προκαλεί τη μέγιστη αγωνία.
Όπως καταλαβαίνεις αναγνωστόπουλο μου τόσο οι φιλόσοφοι όσο και οι ψυχολόγοι υποστήριξαν πως το άγχος λειτουργεί σαν ξυπνητήρι της συνείδησής μας γι’ αυτό αυξάνεται όταν πολεμούμε να το μειώσουμε , ενώ αντίθετα πρέπει να το ακούσουμε.
 
Για να μπορέσεις να το ακούσεις όμως Kulturosupaki μου γλυκό πρέπει πρώτα να χαλαρώσεις.
 
ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΧΑΛΑΡΩΣΩ ΖΩΟΥΛΑ, θα με ρωτήσεις…
 
ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ. Η ΖΩΟΥΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!!!!
 
Σήμερα θα σας προτείνω μόνο δυο άμεσους τρόπους χαλάρωσης, στο επόμενο κειμενάκι μας θα έχουν και άλλους…
 
Ο πρώτος τρόπος αφορά τη ρύθμιση της διαφραγματικής αναπνοής.
 
Δοκιμάστε την άσκηση ξαπλωμένοι, όταν τη μάθετε καθισμένοι σε μια καρέκλα ή όρθιοι.
Τοποθετείστε το ένα χέρι στο στήθος και το άλλο στο στομάχι. Εισπνεύστε από τη μύτη και αφήστε το στομάχι σας να φουσκώσει. Προσπαθήστε η κίνηση του στήθους να είναι μικρή, χωρίς όμως να σφίγγεστε. Εκπνεύστε απαλά από τη μύτη. Επαναλάβετε, κρατώντας σταθερό ρυθμό. Στόχος είναι να παίρνετε 8-12 αναπνοές το λεπτό.
 
Η δεύτερη τεχνική, που διαρκεί 5-10 λεπτά θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε τους μύες σας.
 
Καθίστε σε μια αναπαυτική καρέκλα, σε έναν καναπέ ή στο δάπεδο και τεντωθείτε. Αφήστε τους ώμους και τα χέρια σας να χαλαρώσουν. Κουνώντας, <<στρίβοντας>> και τεντώνοντας ελαφρά τους μύες σταματά η ένταση. Αφήστε την ένταση να φύγει από τα πόδια, το στήθος, το λαιμό με τον ίδιο τρόπο. Νιώστε ότι η καρέκλα στηρίζει όλο το βάρος σας και τα πόδια σας είναι βαριά και ότι <<βυθίζονται>> στο κάθισμα. Χαλαρώστε το σαγόνι και το πρόσωπο σας. Αν κάτι ενοχλητικό συμβεί ή σας περάσει από το μυαλό, απλά αγνοήστε το. Κλείστε τα μάτια σας και φανταστείτε μια σκηνή που σας ικανοποιεί. Για λίγα λεπτά διατηρείστε αυτή τη χαλαρή θέση.
 
Μέχρι την επόμενη φορά που θα πω και άλλες ασκησούλες θέλω να κάνετε αυτές τις δυο και να ΧΑΛΑΡΩΣΕΤΕ και να απολαύσετε τους αγαπημένους σας.
 
Η δική σας,
Ζωούλα

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Περσέας και Ανδρομέδα»: Η πιο παραμυθένια ιστορία της μυθολογίας ταξιδεύει σ' όλη την Ελλάδα από την Κάρμεν Ρουγγέρη
«Περσέας και Ανδρομέδα»: Η πιο παραμυθένια ιστορία της μυθολογίας ταξιδεύει σ' όλη την Ελλάδα από την Κάρμεν Ρουγγέρη
με 0 Σχόλια 1421 Views
«Περσέας και Ανδρομέδα»:  Η πιο παραμυθένια ιστορία της Μυθολογίας μας ταξιδεύει σ' όλη την Ελλάδα από την παιδική σκηνή της Κάρμεν Ρουγγέρη
Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή