Σκοτώνουν τα... θηλυκά άλογα όταν γεράσουν»! Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου

2361 Views
Σκοτώνουν τα...  θηλυκά άλογα όταν γεράσουν»! Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου Σκοτώνουν τα... θηλυκά άλογα όταν γεράσουν»! Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου

Γράφει η Πίτσα Στασινοπούλου

 
Κοίτα να δεις η… αλλοπρόσαλλη φύση! Μετά τη νεότητα να οδηγεί στην ωριμότητα και το γήρας! Μόνο που ενώ αυτή φέρεται δίκαια στα δύο φύλα, η κοινωνία έχει άλλη γνώμη για τα θηλυκά μέλη της. Ίσα κι όμοια ο 50άρης κι η 50άρα;;; Όχι δα!
 
Υποθέτω ότι στον κόσμο των ζώων οι «εκτελεστές» δεν κάνουν διάκριση φύλου και ότι μόνο κριτήριο για τη θανάτωση είναι τα γηρατειά του ζώου αρσενικού ή θηλυκού. Που αφού έπαψε να είναι χρήσιμο για το αφεντικό, δεν έχει λόγο να το ταίζει, να το ποτίζει, να το γιατροπορεύει, να ξοδεύει χρόνο και χρήμα «άσκοπα» περιμένοντας να πεθάνει μόνο του από γηρατειά κι ανημπόρια. Από τη στιγμή που το ζώο αδυνατεί να «ανταποδώσει» το κεφάλαιο που επενδύεται πάνω του, παύει να έχει λόγο ύπαρξης.  Ο απόλυτος κυνισμός  ενός συστήματος εκμετάλλευσης δομημένου στη φιλοσοφία του κέρδους, από την οποία αποκλείονται πάσης φύσης συναισθηματισμοί, ευαισθησίες, αξίες και λοιπά ηθικοπλαστικά- είχαμε να λέγαμε…
 
Πού να ξέρατε όμως θαυμαστά μου υπερήλικα τετράποδα, τι εστί κυνισμός στον κόσμο των δίποδων και για την ακρίβεια στοχευμένος στο θηλυκό γένος! Που μπορεί να μη φθάνει στη φυσική θανάτωση- καθότι ως «πολιτισμένα» όντα νομοθετούμε και την έχουμε εντάξει στα τιμωρούμενα εγκλήματα- ωστόσο μπορεί άνετα να μεταφραστεί σε ψυχική, νοητική, ηθική θανάτωση του γυναικείου φύλου, όταν διαβεί ένα… κατώφλι ηλικίας. Τοποθετημένο εκεί γύρω στα 40 και κάτι… Όταν κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες προδοτικές ρυτίδες, η πρώτη αδιόρατη χαλάρωση, η πρώτη θαμπάδα στο δέρμα…Πολύ πριν τα γηρατειά δηλαδή, ακριβώς στο όριο που η νιότη σου κουνά το μαντήλι και η ωριμότητα σε καλοσωρίζει με χαμόγελα. Κι ενώ θες ως ισορροπημένη γυναίκα να ανταποδώσεις και να υποδεχθείς με τη δέουσα αβροφροσύνη μια νέα, ενδιαφέρουσα, πολλά υποσχόμενη φάση της ζωή σου… κωλύεσαι!
 
Και όχι απλά κωλύεσαι να καλωσορίσεις όπως της αξίζει την ωριμότητα, αντίθετα κάνεις τα πάντα- πιθανά κι απίθανα- να την αποτρέψεις πάση θυσία-  εδώ  με την κυριολεκτική έννοια-  φτάνοντας μέχρι νυστέρι και χειρουργείο, προκειμένου να απαλείψεις κανά δυο «παραπανίσιες» δεκαετίες, ορατές «άμα τη εμφανίσει». Ρισκάροντας ακόμα και παραμόρφωση ή ανήκεστες βλάβες, ενώ ποτέ άλλοτε η ρήση «μπρος τα κάλλη- νιάτα τί είναι ο πόνος», δεν δικαιώθηκε σε τέτοιο βαθμό. Και ποτέ άλλοτε η «βιομηχανία αντιγήρανσης» δεν γνώρισε δόξες σε βαθμό αποθέωσης και πλούτη ασύλληπτα, καταπίνοντας λαίμαργα περιουσίες, με τζίρους που μόνο με αυτούς των εμπόρων όπλων και ναρκωτικών μπορούν να συγκριθούν… Διότι ετούτοι οι έμποροι ξέρουν καλά ότι εκεί που ποντάρουν,  έχουν χτυπήσει «φλέβα χρυσού».
 
Και το «εκεί» δεν αφορά μονάχα στο γνωστό τσιτάτο περί γυναικείας ματαιοδοξίας, αλλά σε μια βαθύτερη πληγή: στον ρατσισμό, εκφρασμένο ως κυνισμό, απέναντι στην ώριμη γυναίκα των 40, 50 και βάλε ετών. Αυτή που δεν βρίσκεται πια στην πρώτη νιότη, γιατί…κοίτα να δεις αλλόκοτα πράγματα στη φύση! Κάθε ζωντανός οργανισμός (λέει).… είθισται βιολογικά να περνά από τη γέννηση  στη νεότητα, από την νεότητα στην ωριμότητα, κι από εκεί στα γηρατειά και το τέλος! Κοίτα να δεις, που οι φυσικοί νόμοι δεν σου επιτρέπουν γαμώτο να γερνάς μέσα στα… νιάτα και τη φρεσκάδα! Βλέπεις,  ένας ήταν ο Φάουστ, κι αυτός στη σφαίρα του μύθου  με αμφιλεγόμενα «διδάγματα». Από κει και πέρα, πας θνητός, αρσενικός ή θηλυκός, υφίσταται τη φυσική νομοτέλεια, ακόμα κι αν πουλήσει τη ψυχή του στο διάβολο ή ξοδέψει τα μαλλιά της κεφαλής του (όσα του απέμειναν) για να την ανατρέψει… 
 
Μόνο που ενώ αρσενικοί και θηλυκοί θνητοί υφίστανται βιολογικά ισότιμη φθορά, η κοινωνία… διαφωνεί πλήρως για τα θηλυκά μέλη της! Ενώ η φύση αντιμετωπίζει δίκαια τα δύο φύλα στην ώριμη φάση της ζωής τους, οι κοινωνικές συμβάσεις μεροληπτούν προκλητικά υπέρ του άρρενος και κατά του θήλεως. Που σημαίνει ότι ένας άνδρας 50άρης και βάλε, θεωρείται γενικώς κελεπούρι, ενώ μια αντίστοιχης ηλικίας γυναίκα, απλά έτοιμη για… απόσυρση και δεν λέει να το καταλάβει η «γριέντζω»! Ο 50άρης έχει «γοητεία» με τους γκρίζους κροτάφους, έμπειρο κοφτερό μάτι, αυτογνωσία οπωσδήποτε, δεξιοτεχνία στο σεξ, ακόμη και (μπυρο)κοιλιά ως ένδειξη «αρχοντιάς»… μπορεί ανετότατα να φλερτάρει ασύστολα, να συνοδεύει ως γύφτικο σκεπάρνι 20άρες, να παντρευτεί εν μέσω πανηγυρισμών μία από αυτές, να καμαρώνει ως χαζομπαμπάς δίχρονου… Τα βίπερ Νόρα από τη ζωή είναι βγαλμένα. Μπορεί επίσης να ξεκινήσει καινούργια καριέρα από το μηδέν, να είναι σε οποιαδήποτε θέση  επιθυμητός για την εμπειρία του, να καταλάβει… μετά τη σύνταξη διευθυντικά πόστα ως περιζήτητος ειδήμων, να βιώσει τέλος πάντων ανά πάσα στιγμή την καταξίωση της πολύχρονης πείρας και των όποιων προσόντων του…
 
Η έρμη η 50φεύγα τώρα, απλά… «για να την κλαιν οι ρέγγες»!  Που ναι μεν «γοητευτική» ίσως, αλλά «στα νιάτα της φυσούσε, μη κοιτάς που έσπασε», δεν πάει η κακομοίρα να χτυπιέται στα γυμναστήρια, να λιώνει στις δίαιτες, να ακουμπά   μισθούς σε κρέμες κι ινστιτούτα… η παραμικρή ρυτίδα, τρεμούλιασμα σάρκας, γραμμάριο λίπους, μπαίνουν σε μικροσκόπιο για ενδελεχή ανάλυση, είτε με ετυμηγορία- καταπέλτη «πωπω πώς κατάντησε», είτε με προσωρινή… αναστολή «καλά κρατιέται για τα χρόνια της». Εισπράττοντας  τα πάντα, άλλοτε άμεσα λεκτικά, κι άλλοτε με βλέμματα ή υπονοούμενα λύπησης- ιδιαιτέρως ανεβαστικά. Αν ωστόσο διαθέτει αυτοπεποίθηση,  τα αγνοήσει και τολμήσει να φλερτάρει, να συνάψει σχέση ή να παντρευτεί νεώτερο- όχι «ακραίο» 20άρη, αλλά έστω 40άρη- ούτε ψύλλος στον κόρφο της! Ο διασυρμός/ χλευασμός, ανοιχτά ή καλυμμένα, μπορεί να τη ρίξει στα χάπια και μόνο η ψυχή της παθούσας το ξέρει, επώνυμης σαν την Μπριζίτ Μακρόν πχ. αλλά κυρίως ανώνυμης άνευ άνωθεν προστασίας. Το να ξαναφτιάξει τη ζωή της μια χωρισμένη 50άρα, μόνο στο σινεμά ή τα βίπερ που λέγαμε, ενώ η ανύπαντρη γεροντοκόρη, από χλωμό έως κατάχλωμο…
 
Η μεγάλη σφαγή όμως, το τελειωτικό χτύπημα, έρχεται από τον εργασιακό τομέα και  μια ματιά στα «ζητείται» των αγγελιών, αρκεί για την πιστοποίηση. Όπου από καθαρίστρια μέχρι διευθύντρια, από τηλεφωνήτρια μέχρι λογίστρια, από μαγείρισσα μέχρι κοπτοραπτού, η κασέτα έχει κολλήσει στο «… μέχρι 35 ετών», μιλώντας βεβαίως για large εργοδοσία. Διότι η λιγότερη γενναιόδωρη ως συντριπτική πλειοψηφία,  αναζητά «νέες εμφανίσιμες μέχρι 25 ετών», ακόμα και για λάντζα. Βέβαια θα μου πεις, αφού ο 60άρης μπάρμπα Θόδωρας στο καπηλειό,  μπορεί να χαζεύει εμφανίσιμη 25άρα στο νεροχύτη, μαλάκας είναι να πάρει σταφιδιασμένη 55άρα;. Τέτοια έχει και στο σπίτι τζάμπα. Μαγκιά είναι να  κάτσουν τερπνό και ωφέλιμο μαζί. Και το μάτι να χορταίνει (και μακάρι να μείνει εκεί),  και η δουλειά να γίνεται! Κι άντε για δουλειές βιτρίνας που νιάτα κι εμφάνιση είναι προσόντα απαραίτητα, αλλά για θέσεις που λογικά θα εκτιμούνταν η εμπειρία, οι γνώσεις, η προϋπηρεσία, τα πτυχία, η σοβαρότητα, η αντοχή και λοιπά ουσιαστικά και τυπικά προσόντα, γιατί το κοντέρ έχει κολλήσει μάξιμουμ στα 35 ;;;  Γιατί αποκλείει ρατσιστικά με ΜΟΝΟ κριτήριο την ηλικία, μια άνεργη 50άρα- κατάλληλη με το παραπάνω για τη συγκεκριμένη δουλειά- η οποία επιπλέον λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, κυριολεκτικά καίγεται να δουλέψει;;;
 
Ξέρω φίλες και γνωστές στην «καταραμένη» ηλικία, που έχασαν τη δουλειά τους λόγω κρίσης και παρότι προικισμένες από κάθε άποψη και ζορισμένες οικονομικά μέχρι απελπισίας, εδώ και χρόνια αδυνατούν να βρουν αξιοπρεπή, σταθερή δουλειά, παρά μόνο ευκαιριακά μεροκάματα του ποδαριού και αν, εξαιτίας του ανελέητου «κόφτη» ηλικίας. Να διαθέτεις με το παραπάνω όλα τα ζητούμενα, να έχεις διαολεμένη όρεξη για δουλειά, να σε συνθλίβει οικονομικά η καθημερινότητα,  και φτάνοντας στο «35 ετών» να πέφτεις στα τάρταρα και να ξαναπέφτεις και να ξαναπέφτεις χωρίς έλεος κι ελπίδα… Μέχρι που στα όρια της κατάθλιψης πια, χάνεις κάθε πίστη στον εαυτό σου και τα προσόντα σου, νιώθοντας  παρείσακτη, άχρηστη. ένα σκουριασμένο σκαρί για απόσυρση, σαν τα γερασμένα άλογα που προορίζονται για «σκότωμα»... Επειδή είσαι ΓΥΝΑΙΚΑ στα 50! Επειδή τα ηλίθια στερεότυπα σε θέλουν στο περιθώριο της ενεργού δράσης, όταν εσύ διάγεις την πιο ελεύθερη, ώριμη, δημιουργική φάση της ζωής σου! Επειδή ως γυναίκα, κοντά στους άλλους ρατσισμούς του φύλου, είναι γραφτό να βιώσεις ΚΑΙ τον ανελέητο ηλικιακό… 

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Π. Στασινοπούλου
Π. Στασινοπούλου
Όταν η κοινωνική ή πολιτική επικαιρότητα ερεθίζουν τον εγκέφαλο στα «κόκκινα»… όταν ο Άνθρωπος και τα πάθη του έρχονται στο προσκήνιο… όταν ένα βίωμα έχει ευρύτερη κοινωνική αναφορά… το χέρι πάει μόνο του στο πληκτρολόγιο. Και καταγράφει σκέψεις/ συναισθήματα εν θερμώ ή εν ψυχρώ, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να τα επικοινωνούμε… που μπορεί να επεκταθεί και στο kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Οι μάρτυρες των Αθηνών» στο Θέατρο Σταθμός
«Οι μάρτυρες των Αθηνών» στο Θέατρο Σταθμός
335 Views

 Με κύριους άξονες την ατομικότητα και την ενσυναίσθηση οι «Μάρτυρες των Αθηνών» αφηγούνται την προσωπική και τη συλλογική ιστορία ενός ολόκληρου λαού, εβδομηνταπέντε χρόνια μετά την Απελευθέρωση της Αθήνας.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή