Ποια ΠΑΡΑΛΙΑ - ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ έχει σειρά για «αξιοποίηση»; Τώρα που γυρίζει! Νέο άρθρο της Πίτσας Στασινοπούλου.

247 Views
Ποια ΠΑΡΑΛΙΑ - ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ έχει σειρά για «αξιοποίηση»; Τώρα που γυρίζει! Νέο άρθρο της Πίτσας Στασινοπούλου. Ποια ΠΑΡΑΛΙΑ - ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ έχει σειρά για «αξιοποίηση»; Τώρα που γυρίζει! Νέο άρθρο της Πίτσας Στασινοπούλου.

Ποια ΠΑΡΑΛΙΑ - ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ έχει σειρά για «αξιοποίηση»; Τώρα που γυρίζει! Νέο άρθρο της Πίτσας Στασινοπούλου.

       Ομολογώ ότι στη θέση του παρόντος τακτικού άρθ ρου της στήλης είχα ετοιμάστει κάτι άλλο, ανάλαφρο και καλοκαιρινό, έτσι για να πάρουμε μια ανάσα… Όμως μετά την πρόσφατη δημοσίευση   περί «Σαχάρας» στη Ν. Ηράκλεια (δείτε εδώ) και τις πολλές- διχασμένες αντιδράσεις που προκάλεσε, δεν θα μπορούσα να αγνοήσω ένα τόσο μεγάλο θέμα που αποδεικνύεται ότι «καίει» πολλούς και αφορά στην «αξιοποίηση δημόσιας γης». Ένα μείζον περιβαλλοντικό / κοινωνικό θέμα, που για τούτη εδώ τη στήλη υπήρξε εξαρχής «κόκκινο πανί» και έχει θίξει πολλάκις και με πολύ σκληρούς τόνους. Όποιος την παρακολουθεί ξέρει και απλά θα θυμίσω ένα αντίστοιχο περσινό άρθρο με θέμα το περίφημο νομοσχέδιο για τον αιγιαλό (δείτε εδώ). Επίσης δεν θα μπορούσα να αγνοήσω τις επιπλέον διαστάσεις του γενικού θέματος, που εν μέρει αποτυπώθηκαν και μέσα από παρατηρήσεις σχολιαστών.
 
       Οι οποίοι εμφανίζονται περίπου μοιρασμένοι μεταξύ των υπέρμαχων μια παρόμοιας επένδυσης και των πολέμιων αυτής, αν και οι τελευταίοι μάλλον πλειοψηφούν, ασχέτως κινήτρων. Θα εστιάσω στα επιχειρήματα των πρώτων, εκλαμβάνοντάς τα ως γενικά για την «αξιοποίηση» μιας δημόσιας έκτασης – εν προκειμένω παραλίας- και απομονώνοντας τη συγκεκριμένη επένδυση για την οποία ήδη τοποθετήθηκα. Άλλωστε η αλλοτριωμένη Χαλκιδική δίπλα μας και όχι μόνο, με πολύ χειρότερα δείγματα, θα μας θυμίζει πάντα πόσο κοντά είναι η τουριστική αξιοποίηση με την αισχρή κακοποίηση. Τα επιχειρήματα λοιπόν των υποστηρικτών σε παρόμοιες περιπτώσεις, κατά βάση εξαντλούνται στο κλασικό: «Ήταν ένας βρώμικος, υποβαθμισμένος χώρος που επιτέλους μέσω της επένδυσης αναβαθμίστηκε», ενώ σε δεύτερο πλάνο και μιλώντας για τόπο αναψυχής, υπερασπίζονται την ευκαιρία διασκέδασης! ( ο θεός να την κάνει, αλλά περί ορέξεως…)
 
       Ομολογώ καμία έκπληξη! Έχω ακούσει τόσες φορές την καραμέλα περί αναβάθμισης ενός παραμελημένου χώρου που ειλικρινά απορώ: ΑΚΟΥΤΕ ΤΙ ΛΕΤΕ;;; Θέλετε δηλαδή να μου πείτε ότι όταν ένας δημόσιος χώρος καταντάει σκουπιδαριό από εμάς τους ίδιους, η λύση είναι η πώλησή του σε ιδιώτη ώστε να τον εκμεταλλευτεί εμπορικά; ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΑ ΚΑΛΑ ΜΑΣ;;; Τϊ σόι λογική του παραλόγου είναι αυτή; Πώς χάσαμε τόσο πολύ τα αυτονόητα, αυτά που ισχύουν σε ΚΑΘΕ ευνομούμενη πολιτισμένη χώρα; Όπου κατ’ αρχήν, έτσι και συλληφθείς ο ίδιος να ρυπαίνεις ή να καταπατάς δημόσιο χώρο, το πληρώνεις τόσο ακριβά που σου κόβεται το «χούι» με το μαχαίρι! Έτσι και γίνει σχετική καταγγελία, οι αρμόδιοι ΔΕΝ κάνουν 300 συμβούλια, συμπληρώνουν 500 χαρτιά, κάμπτονται από «βύσματα», χρηματίζονται… αλλά επεμβαίνουν άμεσα και ο δράστης, μακάρι να είναι ο Πάπας αυτοπροσώπως, θα θυμάται τη νίλα για πολύ καιρό! Και θα είναι το οριστικό τέλος της καριέρας του ως κάφρου! Αν δε παρόλα αυτά συμβεί το «μοιραίο» είναι αδιανόητη η αδιαφορία αρχών και φορέων μπροστά στο αίσχος π.χ.της βρωμιάς ενός δημόσιου, επισκέψιμου χώρου, πόσω μάλλον τουριστικού!

       Τί συμβαίνει όμως στην «πηγή του πολιτισμού», ονόματι Ελλαδιστάν που όλα λειτουργούν με τρόπο να σου καίει τον εγκέφαλο;

-Κατά πρώτον παρατηρείται ένα πρωτογενές πλεόνασμα καφρίλας (να, με το συμπάθειο!) ημών των πολιτών που όμοιό του, ούτε στον τρίτο κόσμο! Αντιμετωπίζοντας οποιονδήποτε δημόσιο χώρο – εκτός των τετραγωνικών της οικίας μας, ως μια μόνιμη εν δυνάμει χωματερή!
 
-Κατά δεύτερον παρατηρείται ένα… ζόρισμα στην εφαρμογή των νόμων, παρότι τους έχουμε σε πλεόνασμα. «Επιλέγοντας» ποιους θα εφαρμόσουμε, πότε, πώς και κυρίως για ποιον!Κι αν το «σταυρόλεξο για δύσκολους λύτες» παραδυσκολέψει, έχουμε τρόπο: είτε το παραδοσιακό, δοκιμασμένο «λάδωμα», είτε ένα νέο  νομοσχέδιο, άκρως εξυπηρετικό κατά περίπτωση, οπότε το πρώην παράνομο γίνεται εν μία νυκτί και εν μία υπογραφή, «νομιμότατο», άρα και … «ηθικότατο»!
 
-Κατά τρίτον,  αντί ως πολίτες να καταγγέλλουμε παρόμοιες λαμογιές… «τρία (ζαβλακωμένα) πουλάκια κάθονταν» και τραγούδαγαν σουξέ, ενίοτε αραγμένα στο δάσος της ξαπλώστρας, πίνοντας φραπεδιές, ακούγοντας Πάολα και χαζεύοντας κοσμικούς γυαλισμένους κώλους! ΜΑΓΚΙΑ!
 
- Αντί  να ζητάμε εφαρμογή των νόμων για κάθε αυθαίρετο καταπατητή ή κατάπτυστο ρυπαίνοντα, αντί να σεβαστούμε οι ίδιοι τον κοινόχρηστο χώρο, αντί να ταρακουνήσουμε δήμους, φορείς, κάθε αρμόδια σχετική υπηρεσία, ΤΙ ΖΗΤΑΜΕ; Να αγοράσει την περιοχή που μαγαρίσαμε ένας πλούσιος ιδιώτης, που  θα μας κάνει… δώρο το καθάρισμα ως αλτρουϊστής οικολόγος!  Τόσο, που πάνω στο καθάρισμα της βρωμιάς θα… εκκαθαρίσει το σύμπαν! Ό,τι πάρει παραμάζωμα η μπουλντόζα και σιγά μη κάτσει ο εκσκαφέας να μελετήσει… το οικοσύστημα, τα «προστατευόμενα», τη βιοποικιλότητα … άσε που δεν ξέρει και ξένες γλώσσες! Το ότι μετά την «πλήρη εκκαθάριση» του τοπίου, θα έρθει και ο βαρβάτος λογαριασμός, είναι που ο επιχειρών ΔΕΝ επένδυσε για την ψυχή της μάνας του, κι ας το παίζει φιλεύσπλαχνος ότι «ομόρφυνε την περιοχή», «έδωσε δουλειά σε πεινασμένους», «στηρίζει την οικονομία» και λοιπά πατριωτικά μέχρι δακρύων!
 
- Ωστόσο ΔΕΝ ευθύνεται ο επενδυτής, άλλωστε δεν περνά από φέις κοντρόλ, δεν ελέγχεται ο δείκτης νοημοσύνης, δεν δίνει τεστ «οικολογικής ευαισθησίας», το μόνο που ελέγχεται είναι η τσέπη του. Ευθύνεται καθαρά και ξάστερα ο δημόσιος φορέας ( ΤΑΙΠΕΔ) ως έχων «το μαχαίρι και το πεπόνι». Αυτός που διαχερίζεται τη δημόσια περιουσία, αποφασίζει να την αξιοποιήσει, βάζει τους όρους. Μόνο που τα τελευταία μνημονιακά χρόνια με τη δημόσια περιουσία υποθηκευμένη στους δανειστές και το πιστόλι στον κρόταφο για πηγές εσόδων, ο όρος ΑΞΙΟ-ΠΟΙΗΣΗ ως γελοία υποκριτικός,  μεταφράζεται ευθέως σε ΕΚ-ΠΟΙΗΣΗ ή ΚΑΚΟ-ΠΟΙΗΣΗ, καθώς η δημόσια γη πλέον ΞΕΠΟΥΛΙΕΤΑΙ ως φτηνό εμπόρευμα ευκαιρίας όπως- όπως! Διότι με ποια λογική και ηθική οποιαδήποτε παραλία βαφτίζεται «οικόπεδο προς πώληση» και μετατρέπεται σε πηγή κέρδους για έναν ιδιώτη;Πώς είναι δυνατόν η δόμηση πάνω της και το τιγκάρισμα από  ομπρελοξαπλώστρες να βαφτίζεται «αξιοποίηση»; ΘΑ ΤΡΕΛΑΘΟΎΜΕ;;;

 - Ως συνέπεια των παραπάνω  τα δημόσια αγαθά  ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ, ενώ  χρήμα και ισχύς συγκεντρώνονται στα χέρια των ολίγων… Με τη γνωστή «ύπουλη» συνταγή που δίνει επιχείρημα στους αφελείς: αφήνουμε ως κράτος ένα δημόσιο χώρο ή υπηρεσία να υποβαθμιστεί τεχνηέντως στο έπακρο, ώστε η κοινή γνώμη να υποδεχθεί τον επενδυτή ως σωτήρα/ ευεργέτη, μένοντας στις θεαματικές εντυπώσεις και παραβλέποντας την τραγική ουσία. Όπου αγαθά σαν την θάλασσα , τη φύση, το νερό, την παιδεία, την υγεία, την ενέργεια και λοιπά καθοριστικά και αυτονόητα στα οποία κάθε πολίτης ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ να έχει ελεύθερη πρόσβαση και κάθε κράτος δικαίου ΥΠΟΧΡΕΟΥΤΑΙ να του παρέχει δωρεάν ως ανταπόδοση των φόρων που πληρώνει… να μετατρέπονται σε ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ στα χέρια και την κρίση του ενός. Ο οποίος προφανώς θα τα χειριστεί με κριτήριο το προσωπικό ΚΕΡΔΟΣ και όχι βέβαια το κοινωνικό όφελος, την κατ’ εξοχήν επιδίωξη ενός κράτους- διαχειριστή.

       Και κατόπιν τούτων, έρχονται οι αφελείς να επικροτήσουν αυτό το σκεπτικό… θαυμάζοντας την «αξιοποίηση»! Ευχόμενοι να γίνουν κι άλλες τόσες! Διότι πώς θα πας ας πούμε σε παραλία που της λείπει το μπιτσόμπαρο/παράγκα της συμφοράς, το ΙΚΕΑ της ξαπλώστρας, τα ελεεινά ντεσιμπέλ, οι γκαγκανιασμένοι κοσμικοί με άρωμα καφρίλας; Τί είσαι για να πας στην ήσυχη με το βιβλίο , την ψάθα και το θερμός σου; Θείτσα, μπάζο, βλάχος ή εναλλακτικός;  Κι ας πληρώνεις αδρά – παράλληλα με τους φόρους σου, για πράγματα που δικαιωματικά σου ανήκουν, έναν επιχειρηματία φουσκώνοντας την τσέπη του! Αυτόν που το ίδιο το κράτος έχρισε ιδιοκτήτη στα χωράφια του, αφήνοντάς τον να αλωνίζει ελεύθερα, αντί «πινακίου φακής»…
 
       Γιατί βλέπεις όταν ως ευφυές κράτος κατέληξες στο έσχατο σκαλί της ξεφτίλας και το «πινάκιο φακής» φαντάζει παντεσπάνι, δεν είναι ώρα για… όρους και λοιπά ανέκδοτα, κινδυνεύοντας να πετάξει το πουλί. Πνίγεσαι, έχεις μπροστά σου επενδυτή έτοιμο να «σου τα στάξει»- με το υποκριτικό πρόσχημα της «αξιοποίησης», κι εσύ θα αρχίσεις τα οικολογικά «ευτράπελα» και τα «πρόσεξε σε παρακαλώ μη πειράξεις τη φύση, θα στενοχωρηθώ»; Ή «με το μαλακό οι μπουλντόζες να χαρείς..»; Ή «αν ευκολύνεσαι για ήπια δόμηση, πολύ θα με υποχρέωνες!»; Αστεία πράγματα! Σκύβεις το κεφάλι, κλείνεις μάτια και αυτιά και τον αφήνεις να κάνει Ο,ΤΙ καταλαβαίνει, αρκεί να πληρώνει εσένα και μετά να εισπράττει αυτός εις διπλούν από τα πρόθυμα κορόϊδα- θαυμαστές του! Δεν πάει να βάλει πισίνες στο βουνό, χιονοδρομικά δίπλα στο κύμα, μπουζούκια στο βιότοπο, πλωτό πάρκινγκ στο ποτάμι, να ξεκοιλιάσει δάση και λαγκάδια, να φέρει την έρημο Σαχάρα στη θάλασσα… κι αν κατά λάθος παίξει το τραγουδάκι «Είναι κακό στην άμμο να χτίζεις παλάτια, ο βοριάς θα στα κάνει συντρίμμια- κομμάτια», θα τρέξει τσαντισμένος να πατήσει το κουμπί…
 Ακούς εκεί… τα κερδοφόρα «παλάτια» του!
.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ:

"Το ΑΙΣΧΟΣ  της «αξιοποίησης» στην παραλία «Σαχάρα» Ν. Ηράκλειας!"

"Κάθε λιμάνι και καημός, κάθε… αιγιαλός και δάκρυ! Ή αλλιώς «στου γιαλού τα βοτσαλάκια… παίζουνε οι θεομπαίχτες!".

ΟΛΗ Η ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΤΗΛΗΣ «ΟΙΚΟ…νική Πραγματικότητα» ΤΗΣ ΠΙΤΣΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΔΩ

ΟΛΗ Η ΑΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΠΙΤΣΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ "ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ" ΕΔΩ


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Π. Στασινοπούλου
Π. Στασινοπούλου
Όταν η κοινωνική ή πολιτική επικαιρότητα ερεθίζουν τον εγκέφαλο στα «κόκκινα»… όταν ο Άνθρωπος και τα πάθη του έρχονται στο προσκήνιο… όταν ένα βίωμα έχει ευρύτερη κοινωνική αναφορά… το χέρι πάει μόνο του στο πληκτρολόγιο. Και καταγράφει σκέψεις/ συναισθήματα εν θερμώ ή εν ψυχρώ, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να τα επικοινωνούμε… που μπορεί να επεκταθεί και στο kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
Με τον «Κατάδικο» του Κων. Θεοτόκη ξεκινά το Δη.Πε.Θε. Κοζάνης την διαδικτυακή προβολή παραστάσεων του
Με τον «Κατάδικο» του Κων. Θεοτόκη ξεκινά το Δη.Πε.Θε. Κοζάνης την διαδικτυακή προβολή παραστάσεων του
με 0 Σχόλια 697 Views

Το Δη.Πε.Θε. Κοζάνης οργάνωσε και προγραμματίζει την προβολή  παραστάσεών του, που κάποιος δεν είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει, ή αγαπημένες παραστάσεις που κάποιος θέλει να παρακολουθήσει ξανά, μέσα από το κανάλι του στο you tube:


Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή