Πού είναι επιτέλους η ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ;;; Γιατί αργεί;;; Γράφει η Π. Στασινοπούλου

4217 Views
Πού είναι επιτέλους η ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ;;; Γιατί αργεί;;; Γράφει η Π. Στασινοπούλου Πού είναι επιτέλους η ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ;;; Γιατί αργεί;;; Γράφει η Π. Στασινοπούλου

Γράφει η Π. Στασινοπούλου

 
Ειλικρινά απορώ χαζεύοντας τα επεισόδια έξω από το θέατρο Αριστοτέλειον για την παράσταση «Η ώρα του διαβόλου», και η απορία μου δεν είναι καθόλου «αυτό που νομίζεις» φίλε αναγνώστη. Ότι δηλαδή εκπλήσσομαι ή δυσκολεύομαι να εξηγήσω τις ακραίες αντιδράσεις φανατικών (κομψά), που οσάκις μια παράσταση, ταινία, βιβλίο κλπ., θεωρούν ότι «πλήττει» σύμφωνα με το λοβοτομημένο τους μυαλό τα «χρηστά ήθη», επιτίθενται ως ημιάγριοι τραμπούκοι, βγάζοντας λυσσασμένους αφρούς από το στόμα, εκτοξεύοντας λάβαρα, κατάρες και ρόπαλα, απειλώντας το σύμπαν έτσι και δεν περάσει το δικό τους «εδώ και τώρα»! Γιατί να με παραξενέψει η καφρίλα των κρετίνων που έχουν αναλάβει εργολαβικά το ρόλο του θεματοφύλακα των ηθών ως καρικατούρα προστάτη-νταβατζή; Γιατί να εκπλαγώ από το θέαμα όταν τον όχλο σκηνοθετούν τα πιο σκοτεινά κομμάτια του παπαδαριού, των εθνικιστών, του φασισταριού; Ουδεμία έκπληξη επ’ αυτού, η άθλια παράσταση δρόμου επαναλαμβάνεται πανομοιότυπα «δοθείσης ευκαιρίας».
 
ΑΛΛΟΥ βρίσκεται η απορία μου. Που οι κρετίνοι ΔΕΝ αντιλαμβάνονται ότι με όλο αυτό το καρκατσουλιό έξω από θέατρα και κινηματογράφους, αλείφουν με βούτυρο το ψωμί των εκάστοτε συντελεστών, που- ανεξαρτήτως καταδικαστικών δηλώσεων- κατά βάθος τρίβουν τα χέρια από την ανέλπιστη μέγιστη διαφήμιση. Και μια πιθανόν  αδιάφορη μετριότητα που θα περνούσε απαρατήρητη μεταξύ ελαχίστων θεατών, αίφνης γίνεται πρώτο θέμα και talk of the town… εντελώς στο τζάμπα, με αποτέλεσμα να προσελκύει «πελάτες» καθαρά από περιέργεια «για να δούμε τί ήταν αυτό τελοσπάντων  που προκάλεσε τέτοιο πανικό»…  Τα εισιτήρια που κόβονται μετά το επεισοδιακό, ουρανοκατέβατο «προμόσιον», αποτελούν αδιάσειστη απόδειξη και επιπλέον  χωρίς να δαπανηθεί ούτε μισό ευρώ. Μεταξύ μας, οι συντελεστές αντί διαμαρτυρίας, μάλλον ανθοδέσμες κι ευχαριστήριες κάρτες θα πρέπει να στέλνουν στους γραφικούς μπαχαλάκηδες, οι οποίοι αν δεν είχαν καμένο εγκέφαλο ίσως απαιτούσαν «δικαιωματικά» και μερτικό από τις εισπράξεις.
 
Και επεκτείνω την απορία μου. Διότι εφόσον είναι δεδομένο ότι οι γραφικότητες τελικά συμβάλλουν στη διαφήμιση αυτού που καταδικάζουν, σημαίνει ότι όλο τούτο το πανηγύρι όχι μόνο πάει στράφι, αλλά φέρνει και αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα. Αντί να σαμποτάρει μια παράσταση και να διώχνει τον κόσμο, την προβάλλει όσο δεν γίνεται και ενισχύει την προσέλευση, πέραν του ότι «ηρωποιεί» τους συντελεστές- θύματα και συσπειρώνει το κοινό υπέρ τους, έστω κι αν πρόκειται για παράσταση-πατάτα και συντελεστές- μαϊντανούς. Οπότε ποιος ο λόγος να ξεποδαριάζονται σε πορείες, να ξεροσταλιάζουν έξω από θέατρα, να κλείνει το λαιμουδάκι με τις κραυγές; Ποιος ο λόγος για χαμαλίκι κραδαίνοντας εικόνες, σταυρούς και λάβαρα, ξυλοφορτώνοντας «εαυτούς και αλλήλους», σέρνοντας σε άλλη μια γελοία αποστολή τα «εκ του λαού» πληρωμένα ΜΑΤ; Δεν  φτάνει η φρούρηση από Αμερικανή πρεσβεία μέχρι γήπεδα; Πρέπει να φορτωθούν και την αποκατάσταση της τάξης έξω από θέατρα;  
 
Θα μου πείτε βέβαια ότι πρόκειται για ύψιστο καθήκον, κινδυνεύουν τα ιερά και όσια της φυλής από αντιχριστιανικά- αντεθνικά υποκείμενα, που τολμούν να πιστεύουν ότι σε καθεστώς  δημοκρατίας η ελευθερία της έκφρασης είναι κατοχυρωμένη.  Πρέπει λοιπόν οπωσδήποτε να πάρουν το μάθημά τους για να πάψουν να πιστεύουν σε… ουτοπίες, εν καιρώ σκοταδισμού. Και επ’ αυτού ακριβώς εκθέτω ανοιχτά την απορία που με καίει: Γιατί ωρέ θεματοφύλακες καταφεύγετε σε κουραστικές, γραφικές, εν τέλει ατελέσφορες αντιδράσεις, όταν μπορείτε να στήσετε την παλιά, καλή Ιερά Εξέταση και να ξεμπερδέψετε μια και καλή με τους «αντιφρονούντες»;  Η ιστορία απέδειξε περίτρανα την αποτελεσματικότητά της και επιπλέον κολλάει γάντι με το κλίμα μεσαιωνισμού που τόσο πετυχημένα αναβιώνετε. Για να μην αναφέρω τα επιπρόσθετα αβαντάζ, καθώς ούτε δαπάνες απαιτεί, ούτε την παραμικρή κούραση, ούτε ψυχοφθόρες διαδικασίες για οργάνωση μαζικών κινητοποιήσεων, ούτε συγκρούσεις, ούτε τίποτα.
 
Μερικές καρέκλες όλες κι όλες, μια επιτροπή μεταξύ των πλέον λυσσασμένων με απόλυτη εξουσία, και μόνη μικρή δαπάνη για την αίθουσα βασανιστηρίων, που λόγω κρίσης δεν είναι απαραίτητο να διαθέτει άρτιο «επαγγελματικό» εξοπλισμό, η δουλειά μπορεί να γίνει εξίσου αποτελεσματικά και με απλά μέσα, αρκεί να υπάρχει διεστραμμένη φαντασία. Η δοκιμασμένη ας πούμε φάλαγγα είναι εντελώς ανέξοδη, ωστόσο ανήκει στα τοπ της κατηγορίας και εν πάση περιπτώσει, μία έρευνα μεταξύ των εθνικιστών θα σας διαφωτίσει καταλλήλως, αυτοί ξέρουν από πρώτο χέρι. Κι έτσι όλα γίνονται εύκολα κι απλά. Έπεσε στην αντίληψή σας  έργο τέχνης που θεωρείτε ότι προσβάλλει το τρίπτυχο «πατρίς- θρησκεία- οικογένεια»; Συλλαμβάνετε αυτοστιγμεί – με την πλήρη δικαιοδοσία που φυσικά θα έχετε- τον δημιουργό και ακολουθεί ανάκριση τρίτου και βάλε βαθμού, μέχρι να ομολογήσει το έγκλημα και λίγο πριν «φτύσει το γάλα της μάνας του» να εκλιπαρεί μετανοιωμένος για έλεος. Το οποίο έλεος δεν θα έρχεται ποτέ, διότι μετά την ομολογία ακολουθεί η πυρά με συνοπτικές διαδικασίες. Πέντε- δέκα πυρές να ανάψουν, και θα δεις για πότε η «κουλτούρα» συμμαζεύεται και δεν ξαναμπαίνει ούτε για αστείο στα «δικά σας» χωράφια. Έτσι ξεβρωμίζει οριστικά το τοπίο από τα μιαρά αποβράσματα, δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Αντί να κυνηγάτε μάγισσες λαχανιάζοντας, τις κάνετε μπάρμπεκιου και πάπαλα!
 
Εννοείται βέβαια ότι τα γελοία επιχειρήματα του άτυχου που θα οδηγηθεί ενώπιόν σας, περί δήθεν ελευθερίας της τέχνης, της έκφρασης, της βούλησης,  και λοιπά αυτονόητα σιχαμερά δημοκρατικά, απλά θα συμβάλλουν στο φούντωμα της πυράς με έξτρα προσανάμματα και καλό είναι να το γνωρίζει ο άτυχος. Όχι ότι θα αλλάξει κάτι στην τελική έκβαση, αλλά ίσως γλιτώσει ένα κομμάτι της «διαδικασίας» με το να παραδεχθεί άμεσα το έγκλημα που διέπραξε σε βάρος των χρηστών ηθών, της εκκλησίας και του έθνους. Άλλωστε ο ανεγκέφαλος ιεροεξεταστής στερείται του απαραίτητου εργαλείου για διαλογική συζήτηση, σε σημείο που το ντουβάρι αντιλαμβάνεται περισσότερα. Κι αν δεν ήταν τόσο αποκρουστικός, θα μπορούσες και να τον οικτίρεις για την καθολική του ανεπάρκεια, τον ευνουχισμό του, το μέγιστο φόβο του, νιώθοντας διαρκώς απειλούμενος από παντού, βλέποντας μόνιμα γύρω του φαντάσματα που δεν του επιτρέπουν να νιώθει ασφάλεια μέσα στα όποια πιστεύω του. Γιατί δεν αντιλαμβάνεται ο δυστυχής ότι είναι θεμελιωμένα σε κινούμενη άμμο και ως τέτοια δεν μπορούν να σταθούν με πειθώ, παρά μόνο με επιβολή και βία. Κι άντε μετά την πρόκληση να φανείς μεγαλόψυχος και να πεις «άφες αυτοίς…». Αμ δε! 

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Π. Στασινοπούλου
Π. Στασινοπούλου
Όταν η κοινωνική ή πολιτική επικαιρότητα ερεθίζουν τον εγκέφαλο στα «κόκκινα»… όταν ο Άνθρωπος και τα πάθη του έρχονται στο προσκήνιο… όταν ένα βίωμα έχει ευρύτερη κοινωνική αναφορά… το χέρι πάει μόνο του στο πληκτρολόγιο. Και καταγράφει σκέψεις/ συναισθήματα εν θερμώ ή εν ψυχρώ, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να τα επικοινωνούμε… που μπορεί να επεκταθεί και στο kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Ιστορία χωρίς Όνομα»: Το κρυφό πάθος της Πηνελόπης Δέλτα  για τον Ίωνα Δραγούμη στο Θέατρο Αριστοτέλειον
«Ιστορία χωρίς Όνομα»: Το κρυφό πάθος της Πηνελόπης Δέλτα για τον Ίωνα Δραγούμη στο Θέατρο Αριστοτέλειον
με 0 Σχόλια 426 Views
ΔΕΙΤΕ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ AΠΟ ΤΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ Τον θυελλώδη έρωτα του Ίωνα Δραγούμη και της Πηνελόπης Δέλτα θα φέρει στη σκηνή φέτος το χειμώνα ο Κώστας Γάκης, σε μια θεατρική διασκευή του βραβευμένου με τρία βραβεία κοινού βιβλίου του Στέφανου Δάνδολου «Ιστορία χωρίς όνομα» από τις εκδόσεις “Ψυχογιός”.

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή