Διαγωνισμοί στα social media: Μα πως κερδίζουν όλοι κι εγώ ποτέ;

4075 Views
Διαγωνισμοί στα social media: Μα πως κερδίζουν όλοι κι εγώ ποτέ; Διαγωνισμοί στα social media: Μα πως κερδίζουν όλοι κι εγώ ποτέ;

 

Από την Ιωάννα Δούνδη
.
Από το ένα μέχρι το δέκα, πείτε, πόσο πάνω από το χίλια, σας την σπάνε οι διαγωνισμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; Και πόσες φορές αναρωτιέσαι εσύ που παίρνεις μέρος σε καμιά εκατοσταριά σταθερά κάθε μέρα από διαφορετικούς λογαριασμούς, τι έχουν οι άλλοι και κερδίζουν, ενώ εσύ ποτέ; Κέρατα;
 
Και να πω εδώ ότι μιλάω για τους αληθινούς διαγωνισμούς, όχι τις απάτες με τα τεράστια δώρα που βρωμάνε από χιλιόμετρα. Αυτούς που όντως θα κερδίσει κάποιος την μπλούζα, την κατσαρόλα, το οδοντικό νήμα, ή ότι δίνεται δώρο.
 
Ένας τρόπος να μαζέψει ακολούθους ένας wannabeinfluencer, είναι και αυτοί οι περιβόητοι διαγωνισμοί ή αλλιώς giveaways. Για να χαρίσει σε ένα άτομο ο influencer, instagrammer κλπ. ένα στυλό, που του το χάρισε μια εταιρεία η οποία θέλει να διαφημιστεί και ήταν ότι πιο φθηνό προϊόν είχε, ζητάει: follow στον δικό του λογαριασμό, στης εταιρίας, Like στο ποστ, κοινοποίηση του ποστ, tag τρεις φίλους, σχόλιο από κάτω, το αίμα από τρεις παρθένες που πλύθηκαν πριν τρεις μέρες από νερό με φεγγάρι τριών ημερών, δάκρυα μονόκερου, και κομμάτι από το βρακί της Τούνη, ή και ολόκληρο, δεν αλλάζει κάτι.
 
.
Και επειδή μεσολαβούν οι κοινοποιήσεις και τα ταγκαρίσματα, λίγα λεπτά μόλις μετά την ανάρτηση, σε έναν λογαριασμό που δεν έμπαινε ούτε μύγα να τον χέσει τις προηγούμενες ημέρες, βλέπεις τώρα κάτω από μια φωτογραφία 34.000 like και 33.900 σχόλια. Οι 100 που δεν σχολίασαν, είτε δεν κατάλαβαν ότι είναι προαπαιτούμενο για την συμμετοχή, είτε δεν έχουν τρεις φίλους στο Instagram να ταγκάρουν,  και είπαν δε γ****ται, θα κάνω σκέτο like και μπορεί να κερδίσω, σιγά μην κάτσει να ψάξει στα σχόλια μετά να δει αν έχω βάλει φίλους.
 
Να σημειωθεί εδώ ότι το Facebook για παράδειγμα, έχει κανόνες που απαγορεύουν την κοινοποίησή και το tagάλλων στα σχόλια, ως μέσο προώθησης ενός διαγωνισμού. Το βλέπουμε να συμβαίνει όμως συχνά, επειδή το Facebook ακόμη δείχνει κάποια ανοχή, αλλά μπορεί να τους διαγράψει το προφίλ ανα πάσα στιγμή, και φυσικά αυτό θα επισπευστεί αν κάποιος κάνει report.
 
Οι διαγωνισμοί αυτοί ευνοούν αυτόν που τους διεξάγει μόνο ουσιαστικά. Αφενός γιατί οι πιθανότητες αν γίνει μία δίκαιη κλήρωση να κερδίσεις, είναι ελάχιστες, καθώς αυτοί οι διαγωνισμοί μαζεύουν χιλιάδες συμμετοχές, και αφετέρου δεν σου εξασφαλίζει κανείς το δίκαιο της κλήρωσης. Τις περισσότερες φορές απλά ανακοινώνεται σε κάποιο στόρι, το όνομα του νικητή και δεν ξέρεις κανείς καν πως προέκυψε και αν πληρούσε τους όρους συμμετοχής. Σε αφήνουν να πιστεύεις ότι δεν ξοδεύεις κάτι συμμετέχοντας, επειδή δεν πληρώνεις κάποιο ποσό, όμως δίνεις κέρδος στον άλλον με την ακολούθηση και μόνο, καθώς ο μεγάλος αριθμός ακολούθων φέρνει στον ιδιοκτήτη του λογαριασμού νέες συνεργασίες διαφήμισης, οπότε  και λεφτά. Είναι το νέο μάρκετινγκ.  Άρα έχουμε πολλές χιλιάδες ανθρώπων που δίνουν, χωρίς να πάρουν τίποτα, και όχι το ανάποδο, όπως θέλουν να πιστεύεις.
 
Ας πιάσουμε λοιπόν τώρα το κομμάτι της κλήρωσης. Εγώ θα σου πω ότι δεν είναι από πριν κανονισμένο ποιος θα κερδίσει αλλά γίνεται ζωντανά μια κλήρωση με την γνωστή κύλιση με το δάχτυλο, των ονομάτων όσων συμμετέχουν. Όταν έχεις είκοσι χιλιάδες συμμετοχές, και απλά κυλάς με το δάχτυλο τα πρώτα εκατό; Άντε διακόσια ονόματα… δεν είναι σαν να επιλέγεις μόνο από αυτά; Γνωστή πρακτική ξανθιάς παρουσιάστριας που κάνει πλέον εκπομπή βασιζόμενη καθαρά στο εμπορικό κομμάτι. Άρα δεν γίνεται εκ των πραγμάτων όταν μια κλήρωση συμβαίνει χειροκίνητα με τέτοιον τρόπο, να είναι και δίκαιη.
 
Ας πάμε τώρα στο κομμάτι των φίλων, που σε κάνουν tag όπου βρουν χωρίς καν να σε ρωτήσουν. Και σε μία μέρα έχει γεμίσει ο τοίχος σου από διαγωνισμούς για βρακιά, κρέμες, ρούχα, κουζινικά, και ένα καρότσι μωρού, χωρίς καν να ξέρεις καμία έγκυο… είναι αυτές που λέω εγώ, κατά συρροή συμμετέχουσες, ακόμη και σε διαγωνισμούς για πράγματα που δεν τα έχουν ανάγκη. Που παίρνουν σβάρνα τα προφίλ παρουσιαστών και βλέπεις κάτω από μια φωτογραφία που δεν δίνει τίποτα δώρο: Ευχαριστούμε πολύ, υπέροχο!
 
Όμως το πιο αστείο από όλα, είναι γενικά τα σχόλια για τις συμμετοχές των διαγωνισμών. Επειδή σε αναγκάζουν να γράψεις κάτι, και εσύ θεωρείς πως το σύστημα λειτουργεί εκ του γλειψίματος οι απαντήσεις είναι δεδομένες:
-         Τέλειο δώρο!
-         Υπέροχο! Ποσό θα ήθελα να το κερδίσω!
-         Σας ευχαριστώ πολύ! (αυτό ποτέ δεν το καταλαβαίνω, το κέρδισε ήδη αυτή και χαίρεται τόσο;)
-         Δεν έχω κερδίσει ποτέ, μακάρι να είμαι η τυχερή! (και μέσα του ο άλλος λέει…κι ούτε τώρα πρόκειται)
-         Καρδούλα, καρδούλα, φιλάκι, φιλάκι, καρδούλα…
 
Αν δε, πρόκειται για γνωστό, από την τηλεόραση, πρόσωπο αρχίζουν τα άλλα:
-         Σας παρακολουθώ από παιδί, είστε τέλεια!
-         Είστε πανέμορφη! Θέλω το φόρεμα για να το κάνω δώρο στην κόρη μου!
-         Έχω τα γενέθλιά μου σήμερα και είναι ότι πρέπει αυτό το δώρο!
-         Κάνε κάτι να κερδίσω εγώ Ελενίτσα μου, δεν έχω οικονομική ευχέρεια να αγοράσω το μίξερ (των 700 ευρώ, λες και το υπόλοιπο 99% των Ελλήνων έχει). Είσαι μια κούκλα!
-          
Για να στο πω καθαρά, για να μπορεί να κρατάει η influencer την τσάντα των τριών χιλιάδων ευρώ, εσύ έχεις προσπαθήσει τρεις χιλιάδες φορές αποτυχημένα να κερδίσεις την τσάντα των δέκα ευρώ, που δίνει δώρο σε διαγωνισμούς στο προφίλ της. Και να την κερδίσεις, σου χρωστάει, δεν της χρωστάς, και πρέπει να σου λέει και ευχαριστώ.
 
Αν αναρωτιέσαι λοιπόν ποιοι είναι αυτοί που κερδίζουν και τι παραπάνω κάνουν, η απάντηση είναι, ή δεν έχουν άλλη ζωή και λαμβάνουν μέρος όλη μέρα σε διαγωνισμούς, με πολλαπλές συμμετοχές στον καθένα, έντιμα ή όχι, οπότε κάποτε κάτι θα κερδίσουν, ή έχουν πάρε δώσε με αυτούς που τους διοργανώνουν και τα κανονίζουν αλλιώς.
 
Ως κατακλείδα, δεν υπάρχει πρόβλημα με το να παίρνεις μέρος σε διαγωνισμούς, (όταν αυτοί είναι αληθινοί, και ξέροντας ότι έχεις απειροελάχιστες πιθανότητες νίκης) έχω κι εγώ φίλους που παίρνουν μέρος, απλά να μην προκαλούν…

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή