Το ευρωπαϊκό… σουτιέν. Από την «Πάνδημο Μούσα» της Αριάδνης Καναβάκη.

537 Views
Το ευρωπαϊκό…  σουτιέν. Από την «Πάνδημο Μούσα» της Αριάδνης Καναβάκη. Το ευρωπαϊκό… σουτιέν. Από την «Πάνδημο Μούσα» της Αριάδνης Καναβάκη.

 Το ευρωπαϊκό…  σουτιέν. Από την «Πάνδημο Μούσα» της Αριάδνης Καναβάκη.

Το σωστό νούμερο στηθόδεσμου (Brassiere) είναι βασικό στοιχείο ομορφιάς και άνεσης και η καταγωγή της εφευρέσεως φτάνει πίσω ως το Μινωικό πολιτισμό(4.500 πΧ). Η διαφοροποίηση της μέτρησης ποικίλει, αναλόγως του γεωγραφικού πλάτους και μήκους. Άλλο είναι το Αγγλικό σουτιέν, άλλο το Γαλλικό, άλλο το Αμερικανικό και άλλο το ευρωπαϊκό! Το ευρωπαϊκό είθισται να είναι μεγαλύτερο στα νούμερα (τύποις), καθώς και η καλώς εννοούμενη ευρωπαϊκή γαλακτοφόρα γη, όπως η ίδια ήταν και είχε θελήσει να αποτυπωθεί. Για την ιστορία λέγοντας γαλακτοφόρα κυριολεκτούμε, καθώς ο συμβολισμός του στήθους στην Ευρωπαϊκή τέχνη και κουλτούρα τονίστηκε ιδιαιτέρως, ως η αστείρευτη πηγή και η μόνιμη σίγουρη τροφός (πληθωρικά στήθη). Η εικονογράφηση της Παρθένου που θηλάζει- Maria Lactans -είναι από τις πρωτοποριακές/συμβολικές ζωγραφικές αποτυπώσεις της Γηραιάς Ηπείρου που ήδη από το Μεσαίωνα είχαν προκαλέσει θόρυβο στο μέσο θρησκευόμενο πιστό (2ος αιώνας/μεσαιωνικός άνθρωπος). Χρειάστηκε η επιμονή, σε μια εικονογραφική παράδοση της περιφερείας της Τοσκάνης (Ιταλία) για να μονιμοποιήσει το μοντέλο του πλούσιου στήθους ,του θηλασμού της Παρθένου και της παρηγοριάς του λαού (14ος αιώνας).
 
Και πράγματι η Γηραιά Ήπειρος υπήρξε γαλαντόμα, αποδοτική και ανταποδοτική όχι βεβαίως με κρουνούς γάλακτος αλλά αν μη τι άλλο με πολλά ευρωπαϊκά πακέτα. Χρήματα που διαμοιράστηκαν κατά καιρούς και προκάλεσαν σκάνδαλα σε ενδοχώρα και αλλοδαπή, αποτελώντας το όχημα πολλών νέων συνηθειών και πολλαπλώς εκφρασμένων οραμάτων. Κάποια από αυτά υλοποιήθηκαν, αλλά ναυάγησαν στη μέση και άλλα σχεδιάζονται πάνω από πενήντα χρόνια (τα μεγαλόπνοα, τα υπερφίαλα). Και πράγματι η Ευρώπη φόρεσε υπερμεγέθη σουτιέν και έζησε στην ευμάρεια ή κάποτε επαναστατημένη τα πέταξε και στάθηκε γυμνόστηθη στην ιστορία της πχ στη Γαλλική Επανάσταση, με την αντίστοιχη θρυλική αποτύπωση της γυμνόστηθης Γαλλικής Δημοκρατίας (18ος Ρουσσώ). Υπήρξε όμως παράλληλα και η έννοια και η εφαρμογή της κοινής λιτότητας, που έχει κατά καιρούς συνδεθεί με θηλυκά και ανδρικά αξεσουάρ στην καθομιλουμένη (πχ. σφίξε κορσέ ή  ζωνάρι), με αποτέλεσμα να  μοιάζει όλο αυτό με ένα συμβολικό παιχνίδι που χρησιμοποιεί τους μαστούς στα μεγαλόπνοα και την κοιλία στα καθημερινά.
 
Σήμερα διανύουμε μέρες μαστών και συζητάμε για τα μεγέθη των ευρωπαϊκών… σουτιέν που θα φορεθούν αναλόγως euro group και  Συνόδων Κορυφής. Προ εξαετίας χρησιμοποιήθηκε και το ζωνάρι και ο κορσές, αλλά τούτα ήταν μόνο η αρχή μιας περιπέτειας που πλέον αναζητά μια ευεργετική διαφυγή. Στην κωμικοτραγική της μορφή θα ονομαζόταν  γαλακτοφόρα γη αφού πλέον η Ευρώπη δεν έχει τίποτα στη «δοτική». Ούτε ένα σύμβολο να υπερασπιστεί. Κοινωνίες που χρησιμοποιούν κοινότυπους συμβολισμούς, στερούνται οράματος και προσπάθεια εφαρμογής της όποιας ελπιδοφόρας πολιτικής. Κινούνται σε μια λογιστική αριθμητική όπως αυτή που κάποτε χρησίμευε για να έχει ο λαδέμπορας μια καθημερινή πρακτική.
 
Αναζητείτε σύμβολο και παρακαλώ όχι μόνο η εικόνα του ευρώ.
 
Photo: Anna Hulx

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερη Παράξενη ζωή