Η ζωή είναι παιχνίδι… Από τον Οδηγό ΕυΖωή(ι)ας! της Ζωής Οικονόμου.

690 Views
Η ζωή είναι παιχνίδι… Από τον Οδηγό ΕυΖωή(ι)ας! της Ζωής Οικονόμου. Η ζωή είναι παιχνίδι… Από τον Οδηγό ΕυΖωή(ι)ας! της Ζωής Οικονόμου.

 Η ζωή είναι παιχνίδι… Από τον Οδηγό ΕυΖωή(ι)ας! της Ζωής Οικονόμου.

Η ζωή είναι ένα παιχνίδι που οι κανόνες του αλλάζουν συνεχώς. Τίποτε δεν χαλάει ένα παιχνίδι περισσότερο από αυτούς που το παίρνουν στα σοβαρά. Κουεντίν Κρίσπ
 
Ο Πλάτωνας στους Νόμους λέει πως: ²πρέπει να ζει κανείς τη ζωή σαν παιχνίδι, παίζοντας ορισμένα παιχνίδια, προσφέροντας θυσίες, τραγουδώντας και χορεύοντας, και τότε θα μπορέσει να εξευμενίσει τους θεούς, να υπερασπίσει τον εαυτό του από τους εχθρούς του και να νικήσει στον αγώνα².

Σήμερα αναγνωστόπουλα μου θα μιλήσουμε για τον ρόλο που διαδραματίζει στη ζωή μας το ΠΑΙΧΝΙΔΙ. Το παιχνίδι έχει καθοριστική σημασία για την ανάπτυξη, τη σωματική και ψυχική υγεία και την μάθηση των παιδιών.


Ο Ολλανδός Γιόχαν Χουιζίνγκα υποστήριξε πως: ²Το παιχνίδι δεν μπορεί κανείς να το αρνηθεί. Μπορεί κανείς να αρνηθεί αν θέλει σχεδόν όλες τις αφηρημένες έννοιες τη Δικαιοσύνη,την ομορφιά , την αλήθεια, την καλοσύνη, το πνεύμα, το Θεό. Μπορεί κανείς να αρνηθεί τη σοβαρότητα, αλλά όχι το παιχνίδι. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Χουιζίνγκα με ο άνθρωπος είναι “Homo Ludens”, δηλαδή Παίζων Άνθρωπος.
 
Επιπλεόν, ισχυρίζεται πως ο πολιτισμός γεννιέται από την έμφυτη τάση του ανθρώπου να παίζει.
 
Το παιχνίδι που είναι η παγκόσμια γλώσσα όλων των παιδιών, αποτελεί φυσική ανάγκη. Ακόμα και τα ζώα σε νεαρή ηλικία παίζουν, τρέχουν και πηδούν.
 
Στις 20 Νοεμβρίου του 1989 τα Ηνωμένα Έθνη αναγνώρισαν το παιχνίδι ως δικαίωμα όλων των παιδιών στο άρθρο 31ο της Διακήρυξης των Ενωμένων Εθνών, το οποίο λέει: «Τα κράτη μέλη αναγνωρίζουν το δικαίωμα στο παιδί να αναπαύεται και να ψυχαγωγείται, να παίρνει μέρος σε παιχνίδια και ψυχαγωγικές δραστηριότητες κατάλληλες για την ηλικία του παιδιού και να συμμετέχει ελεύθερα στην πολιτισμική ζωή και στις τέχνες».
 
Tο παιχνίδι  αποτελεί κυρίαρχο μέσο  ανάπτυξης και παίζει καταλυτικό ρόλο στη γνωστική, σωματική, κοινωνική και συναισθηματική εξέλιξη του παιδιού καθώς και στην ανάπτυξη του λόγου. Εδώ και χιλιάδες χρόνια τα παιδιά σε όλο τον κόσμο ψυχαγωγούνται, διαμορφώνουν τον χαρακτήρα τους και αυτοδιαπαιδαγωγούνται.
 
Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν το παιχνίδι ως μέσο αυτοαγωγής. Επιπλέον, πίστευαν πως μέσα από τα ομαδικά παιχνίδια ο άνθρωπος μπορούσε να φτάσει στην τελειοποίηση του. Γι’ αυτό το λόγο και οι ενήλικες αφιέρωναν  μεγάλο μέρος της καθημερινότητας τους σε παιχνίδια.
 
Το παιδί εμπλέκεται με τη θέληση του και αυθόρμητα στο παιχνίδι και έχει τη δυνατότητα να το διαμορφώσει όπως θέλει το ίδιο.
Το παιχνίδι είναι "αυτό που κάνουν τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι, όταν ακολουθούν τις δικές τους ιδέες, µε το δικό τους τρόπο και για τους δικούς τους λόγους".
Η ενασχόληση με το παιχνίδι δίνει στα παιδιά την δυνατότητα από πολύ μικρή ηλικία να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με τον κόσμο γύρω τους και να εμπλουτίζουν έτσι την ζωή τους με κίνηση, χαρά, ζωντάνια, δράση και εμπειρίες

Επιγραμματικά το παιχνίδι βοηθά το παιδί στα ακόλουθα:

Καλλιεργεί την αυτογνωσία του.
Το παιδί γνωρίζει καλύτερα τον εαυτό του και το περιβάλλον του και έτσι καλιεργείται και η αυτοπεποίθηση του.
Καλλιεργεί το σώμα του.
Ενισχύει την φυσική δραστηρίοτητα, συμβάλλοντας στη σωματική υγεία και ανάπτυξη του.
Καλλιεργεί τη συναισθηματική του νοημοσύνη.
Μαθαίνει να κατανοεί και να εκφράζει τα συναισθήματα του.
Βελτιώνει τις μαθησιακές του ικανότητες.
Ενισχύει την κοινωνικοποίηση του.
Το παιδί μαθαίνει να κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων. Μαθαίνει να αλληλεπιδρά σε μια ομάδα, να μοιράζεται πράγματα, να επιλύει συγκρούσεις, να διαπραγματεύεται.
Έρευνες έχουν δείξει πως το παιχνίδι προωθεί την κοινωνική συνοχή, βοηθάει τη δηµιουργία άτυπων δικτύων στήριξης για όλα τα µέλη της οικογένειας και αποτελεί παράγοντα πρόληψης της αντικοινωνικής συµπεριφοράς.
 
Το παιχνίδι επομένως, είναι ικανό να δημιοργήσει μια συναισθηματική και υποστηρικτική σχέση ανάμεσα στους γονείς και τα παιδιά, που παίζει καθοριστικό ρόλο για την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Επιπλέον, μέσω του παιχνιδιού θα νιώσουν χαρά και διασκέδαση τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά.

Η Βαβυλωνία
Μαζεύτηκαν τα παιδιά
στην αυλή να παίξουν.
Τι παιχνίδι άραγε
να πρωτοδιαλέξουν;
Ένας θέλει το κρυφτό,
άλλος την μπερλίνα.
«Παίζουμε κυνηγητό;»
«Όχι. Την ψιψίνα!»
«Μπάλα ας παίξουμε, παιδιά!»
Πόσο φασαρία!
Κι ένας άλλος: «Παίζουμε
τη βαβυλωνία;».
Κι ο μικρός χωρατατζής
πήρε πάλι φόρα:
«Και τι παίζουμε, κουτέ,
τάχα τόσην ώρα;»
Ντίνα Χατζηνικολάου
 

Η δική σας,

Ζωούλα

Φωτογραφικό υλικό





Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή