Ο ταλαντούχος, αξιότιμος Κύριος Καπουτζίδης!

10482 Views
Ο ταλαντούχος, αξιότιμος Κύριος Καπουτζίδης! Ο ταλαντούχος, αξιότιμος Κύριος Καπουτζίδης!

 
Από την Π. Στασινοπούλου
.
Ελάχιστοι άνθρωποι του καλλιτεχνικού χώρου μπορούν να φέρουν επάξια τον άκρως τιμητικό τίτλο του «κυρίου» ή της «κυρίας», κατά προτίμηση με  Κ κεφαλαίο και ακόμα πιο ελάχιστοι τον δικαιώνουν σταθερά στην πράξη. Είναι εκείνη η μειοψηφία των εκλεκτών, που ανεξαρτήτως μεγάλης ή μικρής καριέρας, τεράστιας ή λιγότερης επιτυχίας, έχουν συνδέσει το όνομά τους με αξίες ακριβοθώρητες πια, σαν το σπάνιο ήθος, την ψυχική ευγένεια, την μεγαλοψυχία, την ουσιαστική κουλτούρα, το λαμπερό πνεύμα… Άνθρωποι από ποιοτική «πάστα», εμφανέστατη ακόμη και σε ευτελή «περιβάλλοντα», όπου η ακτινοβολία της έχει τη δύναμη συχνά να αναβαθμίζει το περιβάλλον, παρά η ίδια να σκιάζεται από την ευτέλειά του. Και ο Γιώργος Καπουτζίδης, πολύ απλά ανήκει σε αυτούς, τους λίγους και εκλεκτούς.
 
Το γιατί, φροντίζει ο ίδιος να το τεκμηριώνει με συνέπεια μέσα από τη δουλειά, το λόγο και την παρουσία του, από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε στους δέκτες, κερδίζοντας αρχικά τη συμπάθεια, που πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε θαυμασμό και εκτίμηση. Όταν άγνωστος μεταξύ αγνώστων και παντελώς άπειρος ως ηθοποιός και σεναριογράφος, δημιούργησε την πρώτη του τηλεοπτική επιτυχία με τις «Σαββατογεννημένες» και τον ρώτησαν γι αυτό, απάντησε με παιδιάστικη αφέλεια ότι επειδή δεν τον εμπιστευόταν κανείς ως ηθοποιό ενώ εκείνος καιγόταν να παίξει, αποφάσισε να γράψει ένα σήριαλ για να δώσει έστω κι έναν μικρό ρόλο στον εαυτό του, ελπίζοντας ότι κάποιο κανάλι θα ενδιαφερθεί! Και το βέβαιο είναι ότι μπορεί να έχουμε ξεχάσει στιγμιότυπα από το έτσι κι αλλιώς εξαιρετικό σήριαλ με το ευφάνταστο σενάριο και το απολαυστικό χιούμορ, όμως οι σκηνές με τον ξεκαρδιστικό, απρόβλεπτο «Χοσέ» που περιμέναμε πώς και πώς, είναι αδύνατο να ξεχαστούν! Ήδη το πρώτο δείγμα δουλειάς έδωσε έντονο στίγμα για ένα νέο λαμπερό ταλέντο κυρίως στον συγγραφικό τομέα, που πάσχει σοβαρά από έλλειψη πρωτότυπης, ενδιαφέρουσας δημιουργίας.
 
Και στη συνέχεια ήρθε το «Παρά πέντε»… για να καθηλώσει τεράστια μερίδα κοινού, να σαρώσει σε τηλεθέαση, να σημειώσει επιτυχία από αυτές που χαρακτηρίζουμε «ιστορικές» και μετριούνται στα δάχτυλα,  καταξιώνοντας τον δημιουργό του Γ. Καπουτζίδη ως μία από τις ευρηματικότερες πένες και ένα από τα πλέον δημιουργικά πνεύματα… καθώς η σύλληψη τη ιδέας, η αγωνιώδης πλοκή, οι απίθανοι χαρακτήρες, το δέσιμο θρίλερ- κωμωδίας, ρεαλισμού – σουρεαλισμού, γέλιου- συγκίνησης, και βέβαια το υπέροχο, πνευματώδες, ποιοτικό χιούμορ, ήταν υπεραρκετά για να παραβλέψει κανείς την όποια σεναριακή αφέλεια σαν χαριτωμένο παιδικό παραμύθι με πόλεμο του καλού και του κακού και με κάποιους από τους ήρωες «καρτουνίστικους» αλλά λατρεμένους… Η απίθανη παρέα των πέντε αγαπήθηκε φανατικά όσο λίγες, ενώ οι ευρηματικές ατάκες έγραψαν ιστορία και δεν ξεχνιούνται μέχρι σήμερα, αποδεικνύοντας το μέγεθος του ταλέντου ενός ευφυούς σπινθηροβόλου μυαλού…
 
Ακολούθησε μετά από μακριά παύση η νέα του δουλειά «Εθνική Ελλάδος», σε εντελώς διαφορετικό πνεύμα ως δραματικό σήριαλ με έντονα κοινωνικά μηνύματα, όπου η ακραία αλλαγή ύφους ήταν αναμενόμενο να μη γνωρίσει την ίδια αποδοχή, από ένα κοινό που τον αγάπησε και συνέδεσε με την κωμωδία. Ωστόσο το γεγονός ότι ο ίδιος σαφώς γνώριζε το ρίσκο και παρά ταύτα το επιχείρησε, ενώ μπορούσε να επαναπαυτεί στις δάφνες του και να τυποποιηθεί σε μια βολική επιτυχημένη μανιέρα επαναλαμβάνοντας τη δοκιμασμένη συνταγή- όπως πολλές «φίρμες» του συναφιού του, ασφαλώς τον τιμά ως πνεύμα ελεύθερο από δεσμεύσεις και ως καλλιτέχνη που αναζητά, ρισκάρει, πειραματίζεται χωρίς στεγανά και εμπορικές σκοπιμότητες. Θέλησε να επικοινωνήσει κάποιες ευαισθησίες του μέσα από τη μυθοπλασία και το έκανε έντιμα, με αλήθεια, με συναίσθημα, αδιαφορώντας για την αδηφάγα τηλεθέαση ή τις προτροπές (σίγουρα) συνεργατών και παραγόντων να «επανέλθει» στα οικεία με την σίγουρη επιτυχία, επιβεβαιώνοντας το καλλιτεχνικό του ήθος.
 
Το οποίο ήθος, σε επίπεδο πλέον προσωπικότητας, έλαμψε όταν άρχισε να εμφανίζεται όχι μέσα από ρόλους, αλλά ως ο εαυτός του, μπαίνοντας ενεργά στο κομμάτι της παρουσίασης εκπομπών και παράλληλα με την ιδιότητα του κειμενογράφου. Δεδομένου ότι οι άξιες πένες με φαντασία και χιούμορ σπανίζουν τραγικά, θα ήταν παράλογο να μην αξιοποιηθεί καταρχάς το συγγραφικό του ταλέντο, στο οποίο έδωσε βήμα η κρατική τηλεόραση για τα πρώτα αφιερώματα στη Γιουροβίζιον, με τον ίδιο επιπλέον στον νέο ρόλο του παρουσιαστή. Η καθολική επιτυχία του εγχειρήματος με τις ευφάνταστες φρέσκιες ιδέες, το εξαιρετικό χιούμορ ως δυνατό του όπλο, τα επικοινωνιακά και υποκριτικά του προσόντα συνδυασμένα με μια παρουσία συμπαθέστατη, υπήρξαν βεβαίως ισχυρό διαβατήριο για την είσοδο σε ένα τηλεοπτικό τομέα διαφορετικό, λαμβάνοντας το χρίσμα (και) του παρουσιαστή, που έμελλε να κάνει τη διαφορά ανάμεσα σε μετριότητες ή φαιδρότητες, χωρίς να αναφερθούμε καν σε αθλιότητες που βρίθουν στο χώρο…
 
Διότι αυτό που έφερε μέσα από την καινούργια του ιδιότητα, βασισμένος πάντα σε δικά του κείμενα, διακρίνεται από μια ποιότητα που σπανίζει στον τομέα, όταν υποτίθεται «επαγγελματίες» και πεπειραμένοι του είδους δεν κατάφεραν να αποφύγουν τα χιλιοειπωμένα κλισέ, τις βαρετές διεκπεραιωτικές ατάκες, τη δηθενιά στο στήσιμο, τις κρυάδες ή σαχλαμάρες αντί χιούμορ - συχνά προσβλητικό, τη… δολοφονία της γλώσσας, την ευτέλεια γενικότερα… Αντίθετα η ποιότητα του Γ. Καπουτζίδη –επιπλέον και σε ρόλο κριτή ταλέντων - μεταφράζεται σε πολύ συγκεκριμένες αρετές, όπως αυθεντική ευαισθησία και φυσική ευγένεια που πηγάζουν εκ των έσω κι αποτυπώνονται στα πάντα με περίσσιο σεβασμό… ευφυές μυαλό και συγκροτημένη σκέψη σε συνδυασμό με ψυχική γενναιοδωρία…  χαρισματικό πηγαίο χιούμορ πάντα με αίσθηση μέτρου και σε πλαίσια ευπρέπειας…  άψογος χειρισμός της γλώσσας με θαυμάσια Ελληνικά και επιπλέον με εξαιρετική εκφορά του λόγου… εκφραστικότητα  προσώπου που αποδίδει ακαριαία τις αλλαγές αυθεντικών συναισθημάτων…  κομψή παρουσία που αποπνέει όλα τα παραπάνω συν υποκριτικές  ικανότητες, καθιστώντας τον ελκυστικό, με την έννοια ότι απολαμβάνεις κάποιον που ξέρει καλά (και μπορεί βεβαίως) να κρατά το ενδιαφέρον ζωντανό…
 
Πέρα φυσικά από τα πάντα καλογραμμένα και ευφάνταστα κείμενα όταν υπάρχει περιθώριο δημιουργίας - σαν το απολαυστικότατο σατιρικό βίντεο στον τελικό του Voice, ως όαση στην ανέμπνευστη τηλεοπτική συμβατικότητα και προχειρότητα. Όταν δε όλα αυτά τα θαυμάσια προσόντα- ψυχικά, πνευματικά, καλλιτεχνικά- συνοδεύονται από μια αξιοπρεπέστατη δημόσια εικόνα και στέρεες, ειλικρινείς, τολμηρές απόψεις χωρίς να κρύβεται πίσω από τίποτα ή να μασάει λόγια για λόγους σκοπιμότητας, είναι λογικό να μιλάμε για μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα με  σπάνιο συνδυασμό ταλέντου και ήθους. Τα οποία, πέραν του ότι τα εισπράττουμε εμφανώς ως κοινό, επιπλέον τα επιβεβαιώνουν με τον θερμότερο τρόπο οι μαρτυρίες συναδέλφων και συνεργατών του, μιλώντας πάνω απ’ όλα για ένα «εξαιρετικό παιδί». Κι αυτό το εύσημο αξίζει όσο δέκα καριέρες… κι ο κάτοχός του αξιώνεται δικαιωματικά τον τίτλο του «Κυρίου» ως τίτλο τιμής, σε ένα τοπίο θολό με τη χυδαιότητα σε πρώτο πλάνο…

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Π. Στασινοπούλου
Π. Στασινοπούλου
Όταν η κοινωνική ή πολιτική επικαιρότητα ερεθίζουν τον εγκέφαλο στα «κόκκινα»… όταν ο Άνθρωπος και τα πάθη του έρχονται στο προσκήνιο… όταν ένα βίωμα έχει ευρύτερη κοινωνική αναφορά… το χέρι πάει μόνο του στο πληκτρολόγιο. Και καταγράφει σκέψεις/ συναισθήματα εν θερμώ ή εν ψυχρώ, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει να τα επικοινωνούμε… που μπορεί να επεκταθεί και στο kal.stassinopoulou@gmail.com

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

1 Comments

  1. <strong>Αρβανιτακη Βαγια</strong>
    Αρβανιτακη Βαγια
    Με βρίσκετε σύμφωνη μέχρι κεραίας, σε όλα αυτά που γράφετε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή