Μάρκετινγκ Εικαστικών Τεχνών (ΕΓΩ είμαι ένας σπουδαίος καλλιτέχνης...)

764 Views
Μάρκετινγκ Εικαστικών Τεχνών (ΕΓΩ είμαι ένας σπουδαίος καλλιτέχνης...) Μάρκετινγκ Εικαστικών Τεχνών (ΕΓΩ είμαι ένας σπουδαίος καλλιτέχνης...)

.
«Αφήστε με να σας τα πω» - Στήλη του: Σταμάτη Γαργαλιάνου.
 
Οι σύγχρονοι έλληνες εικαστικοί "βαδίζουν μόνοι τους" στο δύσκολο δρόμο της καλλιτεχνικής δημιουργίας, είτε από άγνοια των κανόνων της αγοράς, είτε από εγωϊσμό (ΕΓΩ είμαι ένας σπουδαίος καλλιτέχνης) είτε ακόμη και από μια απροθυμία να πουλούν τα έργα που δημιουργούν. 

Το άρθρο αυτό καταδεικνύει την σπουδαιότητα της χρήσης των τεχνικών Μάρκετινγκ από τέτοιους καλλιτέχνες.
.
Α.   Βασικές  έννοιες  Μάρκετινγκ  (ΜΚΤ)

Στην υποτιθέμενη ερώτηση «Τι είναι Μάρκετινγκ;» ο μέσος καλλιτέχνης θα απαντήσει: «είναι η διαφήμιση, η πώληση ή η προώθηση ενός προϊόντος» (Τζωρτζάκης & Τζωρτζάκη, 2002). Εν μέρει, η απάντηση αυτή είναι σωστή αλλά και αρκετά ελλιπής. Οι ποικίλες μορφές που έλαβε το Μάρκετινγκ από την εμφάνισή του, η οποία ως τεχνική υφίσταται από την αρχαιότητα, μέχρι και σήμερα, διαφοροποιούσαν σε κάθε χρονική περίοδο τη λειτουργία του. Άλλοτε συνδέθηκε με τη διαφήμιση και την προβολή και άλλοτε ταυτίστηκε με την προώθηση των προϊόντων και την αύξηση των πωλήσεων των επιχειρήσεων, γεγονός που επιβεβαιώνει τη συχνή καχυποψία των ανθρώπων απέναντι στη χρήση του.

Ιδού ένας άλλος ορισμός του ΜΚΤ: ΄Ολες οι ενέργειες που στοχεύουν να διευκολύνουν και αυξήσουν την ροή των προϊόντων και υπηρεσιών. Και ένας τρίτος: Μάρκετινγκ είναι όλες οι μεθοδευμένες και συστηματικές ενέργειες που σκοπό έχουν να αυξήσουν και διευκολύνουν την ροή των προϊόντων ή υπηρεσιών από την παραγωγή (κατασκευή) μέχρι την κατανάλωση (αγορά).
 Διακρίνονται σε ενέργειες ΠΡΙΝ την παραγωγή και ΜΕΤΑ από αυτήν. Οι εικαστικές Τέχνες έχουν άμεση ανάγκη αυτών των ενεργειών.

Β.  Μάρκετινγκ Εικαστικών: κατηγορίες

Το ΜΚΤ Εικαστικών ασχολείται με :
Διαφήμιση - Σχέσεις με το ΚΟΙΝΟ - Σχέσεις με τα Μ.Μ.Ε. - Βελτίωση του χώρου μας - Διεθνές Μάρκετιγκ - Δημόσιες Σχέσεις

Στο άρθρο αυτό αναλύονται βασικές έννοιες τεχνικών πωλήσεων από ζωγράφους ή γκαλερί, με στόχο να βοηθηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση αυτή (καλλιτέχνες, έμποροι, ιδιοκτήτες αιθουσών Τέχνης κ.ά.)

Η ανάλυση που ακολουθεί διακρίνει το Μάρκετινγκ σε δυο μεγάλες κατηγορίες, αυτό των μεμονωμένων εικαστικών καλλιτεχνών και εκείνο των Εκθεσιακών Χώρων, κάθε είδους και μεγέθους. Διαφορετικό Μάρκετινγκ θα κάνει ένας εικαστικός καλλιτέχνης μόνος του, και διαφορετικό ένας εκθεσιακός χώρος. Διαφορετικό Μάρκετινγκ επίσης  θα κάνει ένας Οίκος Δημοπρασιών ή ο Διευθυντής μιας Μπιενάλε. Κοινό στοιχείο τους, πάντως, είναι ότι αμφότεροι οφείλουν να προσλαμβάνουν ειδικούς ανθρώπους, τους επονομαζόμενους Μάρκετερς, οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλύτερα από τους καλλιτέχνες να προωθούν καλλιτεχνικά έργα. Τίθεται εδώ ένα ερώτημα: έχοντας διαβάσει το παρόν (ή και άλλα εξειδικευμένα περί Μάρκετινγκ) βιβλίο, μπορεί ένας εικαστικός καλλιτέχνης  να προωθήσει τα έργα του τελείως μόνος του; Ο συγγραφέας του άρθρου αυτού πιστεύει πως όχι!

(συνεχίζεται)


Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις
«Όνειρο Θερινής Νυκτός» για Χειλάκη, Κυριακίδη, Μαξίμου  κ.ά. στον θέατρο Κήπου.
«Όνειρο Θερινής Νυκτός» για Χειλάκη, Κυριακίδη, Μαξίμου κ.ά. στον θέατρο Κήπου.
με 0 Σχόλια 379 Views

Είναι μια σπαρταριστή κωμωδία που όμως έχει σκοτεινό και βίαιο υπόβαθρο. Στο έργο αυτό που υμνεί την φύση και τον έρωτα, το όνειρο μπλέκεται με την πραγματικότητα,  η φαντασίωση με τον εφιάλτη, η αγνή αγάπη με την ερωτική μανία. 

Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή