Εγώ είμαι ένας μεγάλος καλλιτέχνης - Μάρκετινγκ Εικαστικών - 2ο μέρος

982 Views
Εγώ είμαι ένας μεγάλος καλλιτέχνης - Μάρκετινγκ Εικαστικών - 2ο μέρος Εγώ είμαι ένας μεγάλος καλλιτέχνης - Μάρκετινγκ Εικαστικών - 2ο μέρος

 

Πριν λίγες εβδομάδες ξεκινήσαμε εδώ να αναρωτιόμαστε για το τι είναι το Μάρκετινγκ Εικαστικών. ΄Ετσι, σήμερα, στην υποτιθέμενη ερώτηση «Τι είναι Μάρκετινγκ Εικαστικών;» ο μέσος αγοραστής προϊόντων Τέχνης, θα απαντήσει: «είναι η διαφήμιση, η πώληση ή η προώθηση ενός πίνακα ή γλυπτού». Εν μέρει η απάντηση αυτή είναι σωστή αλλά και αρκετά ελλιπής. Οι ποικίλες μορφές που έλαβε το Μάρκετινγκ από την εμφάνισή του, η οποία ως τεχνική υφίσταται από την αρχαιότητα, μέχρι και σήμερα, διαφοροποιούσαν σε κάθε χρονική περίοδο τη λειτουργία του. Άλλοτε συνδέθηκε με τη διαφήμιση και την προβολή και άλλοτε ταυτίστηκε με την προώθηση των έργων και την αύξηση των πωλήσεων των γκαλερί, γεγονός που επιβεβαιώνει τη συχνή καχυποψία των ανθρώπων απέναντι στη χρήση του.

   Ιδού ένας άλλος ορισμός: ΄Ολες οι ενέργειες που στοχεύουν να διευκολύνουν και αυξήσουν την ροή των προϊόντων και υπηρεσιών.

   Σε πιο σύνθετη ορολογία, το Μάρκετινγκ είναι «η ικανότητα διερεύνησης και ικανοποίησης των επιθυμιών του αγοραστή-φιλότεχνου, με ενέργειες που ξεκινούν από την σύλληψη ακόμη της ιδέας παραγωγής ενός εικαστικού έργου, μέχρι και την "after sales service"  ("μετά την πώληση εξυπηρέτηση") του καταναλωτή». ΄Ενας άλλος ορισμός  λέει πως «Μάρκετινγκ είναι όλες εκείνες οι επιστημονικές, προγραμματισμένες και μεθοδικές ενέργειες που σκοπό έχουν την αύξηση και διευκόλυνση της κυκλοφορίας των καλλιτεχνικών προϊόντων ή υπηρεσιών από την παραγωγή (και πριν απ’ αυτήν) μέχρι και την κατανάλωση (και μετά απ’ αυτήν)». Επιπλέον,  το σύγχρονο Μάρκετινγκ δεν αποβλέπει μόνο στην ικανοποίηση των ατομικών αναγκών του αγοραστή-φιλότεχνου, αλλά λαμβάνει υπόψη του και την ευρύτερη κοινωνία της οποίας αποτελεί μέλος, καθώς επίσης και το περιβάλλον.

 Στόχοι Μάρκετινγκ Εικαστικών
   Υπάρχουν δύο στόχοι Μάρκετινγκ,  ο βραχυχρόνιος και ο μακροχρόνιος. Ο βραχυχρόνιος στόχος  μπορεί να είναι η προσαρμογή των επιθυμιών των πελατών στα υπάρχοντα καλλ. προϊόντα, όμως ο μακροπρόθεσμος στόχος του είναι να προσαρμόσει τα αγαθά στις επιθυμίες των πελατών. Με άλλα λόγια, στο σύγχρονο Μάρκετινγκ εξυπηρετείται ο πελάτης στο διπλό ρόλο του, στο ρόλο του αγοραστή και ταυτόχρονα του μέλους ενός οργανωμένου κοινωνικού συνόλου.

 ΤΟ  ΜΙΓΜΑ  ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ  ΄Η  ΤΑ   4  «Ρ»  ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
   Το Μάρκετινγκ εμπεριέχει ορισμένα στοιχεία τα οποία το χαρακτηρίζουν και το ξεχωρίζουν από άλλες οικονομικές ενέργειες. Κατά σύμπτωση, στην αγγλική γλώσσα, αυτά τα στοιχεία (ως λέξεις) αρχίζουν και τα 4 από το αγγλικό γράμμα «Ρ». ΄Ετσι, προκειμένου να τα ενθυμούμαστε σε κάθε αφορμή καλύτερα, αποφασίσθηκε να ονομασθούν «τα 4 Ρ του Μάρκετινγκ». Αυτά είναι τα εξής:
· Place (χώρος)
· Price  (τιμή)
· Product  (προϊόν)
· Promotion  (προώθηση)

    Αυτά τα τέσσερα στοιχεία ονομάζονται και «Μείγμα Μάρκετινγκ».

   Τι σημαίνουν όμως όλα αυτά τα στοιχεία;
Το Place (χώρος) είναι πολυδιάστατο διότι εξετάζεται τόσο ως χώρος που παράγεται το προϊόν (ατελιέ), όσο και ως χώρος πώλησης (γκαλερί-εκθεσιακοί χώροι) όσο επίσης και ως  «κανάλια διανομής».

Το Price  (τιμή) εξετάζεται ως τακτικές τιμολόγησης των προϊόντων υπό το πρίσμα του  Μάρκετινγκ. Π.χ. σε χαμηλή τιμή θα προσφέρεται ένα έργο Τέχνης που μπαίνει για πρώτη φορά στην αγορά και σε υψηλή ένα άλλο που έχει γίνει γνωστό και ζητείται πολύ από τους καταναλωτές.

Το Product  (προϊόν) εξετάζεται ως περιεχόμενο (υλικό, συστατικά κ.λπ.) σε σχέση με τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Μπορεί να συμβεί μια αλλαγή στη σύσταση του έργου Τέχνης (θέμα, χρώματα, κορνίζα, κλπ.)   από τον μάρκετερ προκειμένου να πωληθεί περισσότερο.

Τέλος το Promotion  (προώθηση) είναι όλες εκείνες οι ενέργειες ενός Μάρκετερ προκειμένου, ένα έργο Τέχνης που δεν πωλείται εύκολα ή γρήγορα, δηλαδή να «προ-ωθηθεί» προς τους αγοραστές πιο δυναμικά.

(συνεχίζεται) 

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ρένα Καλπάκη
Ρένα Καλπάκη

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή