Τηλεφωνικές πωλήσεις, αυτός ο διάολος της σιέστας μας.

2913 Views
Τηλεφωνικές πωλήσεις, αυτός ο διάολος της σιέστας μας. Τηλεφωνικές πωλήσεις, αυτός ο διάολος της σιέστας μας.

 Τηλεφωνικές πωλήσεις, αυτός ο διάολος της σιέστας μας.

Από την Ιωάννα Δούνδη

.

Όσο ήρεμος άνθρωπος κι αν είσαι, όση κατανόηση κι αν έχεις, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχεις κλείσει το τηλέφωνο σε κάποιον υπάλληλο τηλεφωνικών πωλήσεων ή στην χειρότερη να τον έχεις βρίσει κιόλας. Εντάξει, πάντα μπορεί να υπάρχει χειρότερο… ας μην είμαι και απόλυτη.
 
Γιατί; Γιατί μπορεί να συμβαίνει επανειλημμένα και να έχεις κουραστεί, γιατί μπορεί η ώρα να είναι εντελώς ακατάλληλη, ή απλά γιατί θυμώνεις που χρησιμοποιείται το τηλέφωνό σου χωρίς την έγκρισή σου για τέτοιους σκοπούς. Για όποιον λόγο και αν το κάνεις, δεν θα πω ότι έχεις άδικο.
 
Όμως από την άλλη, σίγουρα θα έχεις σκεφτεί και κάποια στιγμή, «ξέρω, δεν φταίει αυτός, την δουλειά του κάνει», αναφερόμενος στον υπάλληλο. Γιατίκαταλαβαίνεις ότι ζούμε στην Ελλάδα, όπου δεν είναι εύκολο να πεις όχι σε θέση εργασίας, καθώς δεν ξέρεις αν, και πότε θα την ξαναβρείς, και φυσικά κατανοείς ότι  δεν είναι απόφαση των υπαλλήλων, ποιες ώρες θα εργαστούν, και αν θα ενοχλήσουν τον κόσμο ώρες κοινής ησυχίας για παράδειγμα.
 
Μια  τέτοια δική μου εργασιακή εμπειρία λοιπόν, πάνω από μια δεκαετία παλιά, μου έμαθε και τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι για να πείσουν τους πελάτες για τον σκοπό τους, και θα τις μοιραστώ. Έτσι, για να δώσω ένα ¨όπλο¨ στον,μη υποψιασμένο, πελάτη, να υπερασπίζεται τον εαυτό του και να αποφεύγει σπατάλες, αγοράζοντας πράγματα που δεν του χρειάζονται ή οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή, απλά επειδή ο πωλητής θα χρησιμοποιήσει τεχνικές πειθούς για τον σκοπό αυτό. Για τον περιττό εκνευρισμό δεν μπορώ να κάνω κάτι δυστυχώς.
 
Από εκείνες τις ημέρες, θυμάμαι να πηγαίνουμε λοιπόν το πρωί, σε αυτήν την εταιρία προώθησης συμβολαίων σταθερής τηλεφωνίας(που πλέον δεν υπάρχει), δεκάδες άτομα, συνήθως κάτω των 25 ετών, και με την σειρά να περνάμεμπροστά από έναν τηλεφωνικό κατάλογο. Ξέρετε… αυτόν τον θεόχοντρο με τις κίτρινες σελίδες… και να σκίζουμε τυχαία μία. Αυτό ήταν το υλικό μας για το υπόλοιπο ωράριο, και εκείνα τα νούμερα δίπλα στα ονόματα, που ήθελες μεγεθυντικό φακό για να τα δεις, ήτανοι υποψήφιοι πελάτες μας. Πλέον θα υπάρχουν βέβαια πιο σύγχρονοι τρόποι να παίρνεις προσωπικά δεδομένα υποψηφίων πελατώνυποθέτω για να επικοινωνήσεις μαζί τους,  αλλά τότε το πράγμα λειτουργούσε κάπως έτσι.
 
Πακέτο με αυτό, είχαμε και ένα χαρτί με τις πιο συνήθεις ατάκες του πελάτη, και πως να του απαντήσεις ανάλογα, ώστε να κατευθύνεις εσύ εκεί που θες την κουβέντα, τις οποίες έπρεπε να αποστηθίσουμε.
Φώτο 1
 
Και οι οδηγίες είχαν κάπως έτσι…
 
Φυσικά μιλάς χαμογελαστός (παρά το ότι δεν σε βλέπει ο πελάτης) και με ευγένεια συστήνεσαι. Το να λέει ένας υπάλληλος το ονοματεπώνυμό του στον πελάτη, θεωρείται ότι δείχνει επαγγελματισμό, και κερδίζει την εμπιστοσύνη του. Φυσικά ως πολίτης δεν θυμάμαι να με ένοιαξε ποτέ το ονοματεπώνυμο ενός αγνώστου πωλητή στο τηλέφωνο και είμαι σίγουρη ότι και κανέναν άλλον, αλλά προχωράμε.
 
Από εκεί και έπειτα τα πράγματα λίγο πολύ είναι ίδια σε κάθε συζήτηση.
 
Η πιο συνηθισμένη ατάκα πελάτη, είναι «δεν ενδιαφέρομαι», χωρίς καν να έχει πει ο υπάλληλος τι προωθεί. Οπότε καταλαβαίνουμε όλοι, ότι έχει σημασία να σε κρατήσει όσο περισσότερη ώρα μπορεί στο τηλέφωνο ώστε να έχει και χρόνο να σε πείσει.
Η προτεινόμενη απάντηση στο «δεν ενδιαφέρομαι» του πελάτη είναι σχεδόν αυτονόητη. «Μα δεν ξέρετε ακόμη γιατί σας έχω καλέσει, παρακαλώ δώστε μου ένα λεπτό να σας εξηγήσω». Ή κάπως έτσι τέλος πάντων…
Και εκεί ο υποψήφιος πελάτης συνήθως απαντάει: «δεν έχω χρόνο, βιάζομαι». «Μα είμαι σίγουρος ότι αν μου δώσετε λίγα δευτερόλεπτα, θα καταλάβετε ότι αυτό που θα σας πω είναι προς όφελός σας. Θα γλιτώσετε χρήματα. Μπροστά σε οικονομικό όφελος δεν είναι ασήμαντο να θυσιάσετε ένα λεπτό;»
 
Είναι σαν να σου λένε με πιο ευγενικά λόγια «μπατίρης είσαι ρε καημένε. Που έχεις να πας; Κάτσε εδώ μπας και γλιτώσεις κάνα ευρώ στην τσέπη σου».
 
Μετά έρχεται άλλη αναμενόμενη απάντηση. «Λείπει ο άντρας-γυναίκα μου, και αυτός τα χειρίζεται αυτά». (αν πρόκειται πχ για κάποιο συμβόλαιο ή αγορά υπηρεσίας που απαιτεί να δώσεις προσωπικά στοιχεία). Οπότε εκεί η απάντηση που ως καλός πωλητής δίνεις, (και λογικά θα μπορούσε να συνοδεύεται και από κλείσιμο ματιού, θα προσθέσω εγώ), έχει κάπως έτσι: «δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι, για το οποίο δεν θα μπορούσε να πείσει ένας άντρας- γυναίκα, τον- την  σύντροφό του αν θέλει, πόσο μάλλον αν είναι για το κέρδος του σπιτιού».Μπλιάχ εις το τετράγωνο.
Φώτο 2
 
Όπως καταλαβαίνετε όμως είναι όλα προσεκτικά μελετημένα, και προσαρμοσμένα στον ανίδεο πελάτη.
 
Αν ως πωλητής έχεις κρατήσει μέχρι εκείνη την ώρα κάποιον στην γραμμή, είναι πια πιθανό ναέχεις ελπίδες να πετύχεις και τον στόχο σου. Γιατί πλέον έχεις τραβήξει το ενδιαφέρον του, και έχεις αρχίσει να δημιουργείς οικειότητα. Καλό είναι να επαναλαμβάνεις το όνομα του πελάτη, ώστε να νιώθει ότι υπάρχει μια πιο προσωπική σχέση σου λένε.
 
Ένα άλλο σημείο στο οποίο πρέπει να δίνει έμφαση ο υπάλληλος, είναι στο κομμάτι της προσφοράς. Χρησιμοποιεί εκφράσεις όπως:¨μόνο για σήμερα¨, ¨μόνο για εσάς¨, ¨μόνο για την περιοχή σας¨. Ώστε να δημιουργήσει την εντύπωση της ευκαιρίας που πρέπει να αδράξει πριν χαθεί, στον υποψήφιο πελάτη. Φυσικά αυτά δεν ισχύουν. Δεν είναι κανείς τόσο ξεχωριστός ή τυχερός ώστε να δέχεται τέτοιες χάρες από ξένους ανθρώπους, μην κολακεύεστε.
 
Το να ενθαρρύνεις τον πελάτη να ρωτήσει ότι θέλει και να δείχνεις πρόθυμος να του λύσεις όποια απορία έχει, εννοείται πως σε φέρνει πιο κοντά στον στόχο σου. Η αμφιβολία είναι αυτή που τον κρατάει μακριά, και ότι είναι υποψιασμένος. Του δίνεις τον χρόνο και το έδαφος με αυτόν τον τρόπο, ώστε να την καταρρίψει.
 
Αργά ή γρήγορα, θα πρέπει να αναφερθείς διακριτικά, στο αντίστοιχο προϊόν που χρησιμοποιεί ήδη ο πελάτης για τον ίδιο σκοπό, ώστε και να καταλάβεις αφενός τι ανάγκη θέλει να καλύψει, και αφετέρου να τονίσεις συγκριτικά, τα σημεία που υπερτερεί το δικό σου προϊόν. Το πόσο τελικά υπερτερεί όντως φυσικά,όταν το διαπιστώσει στην πράξη, εσένα πλέον δεν θα σε ενδιαφέρει, γιατί ήδη θα έχεις πουλήσει.
 
Ως πελάτης, θα έχετε προσέξει ότι ο υπάλληλος, μετά το όνομά του, σας ενημερώνει όπως είναι υποχρεωμένος να κάνει, ότι η συνομιλία σας καταγράφεται. Αυτό από μόνο του θα ήταν αρκετό, αν με ρωτάτε, για να μην συνεχίσω οποιαδήποτε τηλεφωνική συνομιλία καθώς δεν έχω ερωτηθεί και συναινέσει σε αυτό, αλλά ο περισσότερος κόσμος δεν δείχνει να ενδιαφέρεται στην πράξηγια αυτό το στοιχείο. Υπάρχει επίσης συγκεκριμένο άρθρο του ποινικού κώδικα, που ορίζει αναλυτικά πότε επιτρέπεται η καταγραφή μιας τέτοιας συνομιλίας, και πότε όχι, αν κάποιος θέλει να μάθει παραπάνω λεπτομέρειες.
 
Λάβετέ τα λοιπόν όλα αυτά υπόψιν, και κινηθείτε ανάλογα ώστε να προστατέψετε τον εαυτό σας από ανούσιες αγορές, ή οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή δεν είναι προς το συμφέρον σας, απλά επειδή κάποιος χρησιμοποίησε τεχνηέντως τις αδυναμίες σας για να πετύχει τον στόχο του.Ας μην ξεχνάμεπως κάθε υπάλληλος αξίζει ευγενική συμπεριφορά μεν, αλλά κι όλοι οι υπόλοιποι αξίζουν σεβασμό του χώρου και του χρόνου τους.
 
---------------
------------
--------
.
. 
Ακολουθήστε μας στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Ιωάννα Δούνδη

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

2 Comments

  1. <strong>Πέννυ Τσάκ</strong>
    Πέννυ Τσάκ
    Εγω προσωπικα λεω δεν ενδιαφέρομαι ευχαριστώ πολύ γεια σας και το κλεινουμε
  2. <strong>Πέννυ Τσάκ</strong>
    Πέννυ Τσάκ
    Αν και κατανοώ απόλυτα οτι στην αλλη άκρη του τηλέφωνο ο ανθρωπος κάνει τη δουλεια του εν τούτοις για να τελειωνω λεω δρν ενδιαφερομαι ευχαριστώ πολύ γεια σας. Παντα πιανει και παντα κοβεται η συνομιλία εκει

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή