«Κόβιντ, γκόσιπ, και απινιδιστές». Ιωάννα Δούνδη | Ντόρος και Ντόπιος

13495 Views
«Κόβιντ, γκόσιπ, και απινιδιστές».  Ιωάννα Δούνδη | Ντόρος και Ντόπιος «Κόβιντ, γκόσιπ, και απινιδιστές». Ιωάννα Δούνδη | Ντόρος και Ντόπιος

 

Κάθε Κυριακή στην Κουλτουρόσουπα.

.

Γράφει η Ιωάννα Δούνδη για την Κουλτουρόσουπα.

 
Κάθε Κυριακή, διαλέγω και σχολιάζω τρία από τα θέματα της επικαιρότητας που συζητήθηκαν την εβδομάδα που μεσολάβησε. Ένα που θεωρώ ουσιώδες, ένα ανούσιο, και ένα που αφορά την Θεσσαλονίκη.
 
Και λίγα είπαμε…
 

 
Ένα θέμα που αφορούσε μια 14χρονη από την Δράμα η οποίανοσούσε βαριά λόγω covid, απασχόλησε την κοινή γνώμη στα μέσα της εβδομάδας. Σύμφωνα με τα ρεπορτάζη γιατρός που εξέτασε το κορίτσι στο σπίτι, έκρινε ότι χρειάζεται άμεσα νοσηλεία σε νοσοκομείο, αλλά οι γονείς της δεν επέτρεπαν την μεταφορά. Η γιατρός έκανε καταγγελία στον ιατρικό σύλλογο, και μετά από παρέμβαση εισαγγελέα, το παιδί μεταφέρθηκε στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης για να πάρει την βοήθεια που χρειάζονταν, με τα νεότερα να θέλουν, ευτυχώς,  να βελτιώνεται η υγεία της.
 
Το θέμα είναι ότι σαν αυτούς τους ανθρώπους υπάρχουν αρκετοί εκεί έξω. Άνθρωποι που αρνούνται την ιατρική βοήθεια ή την νοσηλεία, στο όνομα των σεναρίων συνομωσίας που υπάρχουν γύρω από την πανδημία και του φόβου που τους έχει δημιουργηθεί εξαιτίας αυτών ή την ψεύτικη βεβαιότητα ότι δεν κινδυνεύουν.
 
Και ενώ είναι πάρα πολύ απλό να πούμε πως, έχοντας ελευθερία βούλησης, κάθε ένας έχει δικαίωμα να μην δεχτεί ιατρική βοήθεια ή νοσοκομειακή περίθαλψη για τον εαυτό του, στην περίπτωση που μιλάμε για παιδιά, το πράγμα αλλάζει.
 
Δεν έχει κανένας άνθρωπος, με δικαιολογία τον γονεϊκό του ρόλο, να επιβάλλει στο παιδί του πράγματα, ή να αποφασίζει για αυτό, με τρόπο που το θέτει σε κίνδυνο.
 
Θα ζούσαμε κι αν το προσπερνούσαμε

 
Η Δέσποινα Βανδή και ο Βασίλης Μπισμπίκης σύμφωνα με δημοσιεύματα, είναι λέει ζευγάρι. Οκ το μάθαμε, ικανοποιήσαμε τον κουτσομπόλη μέσα μας, όσοι τον είχαμε τέλος πάντων, και θα περίμενε κάποιος ότι εκεί θα τελείωνε το πράγμα.
 
Όμως όχι. Αφηνίασαντα γκόσιπ όλη την εβδομάδα. Φωτογραφίες τραβηγμένες χωρίς την έγκρισή τους την ώρα που οι άνθρωποι τρώγανε, συνεντεύξεις από τον ιδιοκτήτη της ταβέρνας που πήγανε, λες και περίμεναν να τους πει…δεν ξέρω… ότι έφαγαν πέτρες και ήπιαν αίμα παρθένων; Αναψηλάφηση όλου του σχεσικού παρελθόντος των ανθρώπων, ώστε να μην βρουν ησυχία ούτε οι πρώην τους που δεν φταίνε σε τίποτα.
 
Από ένα σημείο και έπειτα δεν είναι είδηση, είναι αγένεια.
 
Η μισή ντροπή των δημοσιογράφων που ασχολούνται με τέτοιες λεπτομέρειες, κι η άλλη μισή δική μας αν δείχνουμε το ενδιαφέρον που το τροφοδοτεί.
 
Και στα δικά μας

 
Ένας ΑΕΑ (αυτόματος εξωτερικός απινιδιστής) εγκαταστάθηκε μέσα στην εβδομάδα που μας πέρασε, στην είσοδο του αστυνομικού τμήματος Λευκού πύργου, στην πλατεία Αριστοτέλους.
 
Ο ΑΕΑ (αγγλικά, Automated External Defibrillator – AED) είναι μια φορητή συσκευή που αναλύει τον καρδιακό ρυθμό και αν διαγνώσει κάποιο πρόβλημα το οποίο χρίζει απινίδωση, τότε προχωράει στην απινίδωση για να επαναφέρει τον καρδιακό ρυθμό στην σωστή συχνότητά του.
 
Εφαρμόζεται από όποιον έχει εκπαιδευτεί στην χρήση του, αλλά και οποιοδήποτε άτομο προσφέρει άμεση βοήθεια σε ένδειξη καλής θέλησης σε θύμα ΚΑ (καρδιακής ανακοπής), ακόμη και αν δεν έχει εκπαιδευτεί κατάλληλα. Δεν είναι κάτι δύσκολο, γιατί τα μηχανήματα αυτά έχουν φωνητικές οδηγίες και απλά βήματα. Αρκεί φυσικά να εφαρμόζονται στις σωστές περιπτώσεις και όχι σε ανθρώπους που δεν το έχουν ανάγκη.
 
Ένα παράδειγμα χρήσης αυτού του μηχανήματος βλέπουμε όταν έχει καταρρεύσει ένας ποδοσφαιριστής πχ την ώρα του αγώνα και είναι χωρίς αναπνοή. Τρέχουν διασώστες με ένα βαλιτσάκι, του κάνουν ηλεκτροσοκ, και μετά γράφεται ότι έγινε θαύμα και είχε άγιο ο άνθρωπος, γιατί ενώ ήταν νεκρός για λίγο, επανήλθε. Ε, ο ΑΕΑ είναι αυτός ο ¨άγιος¨ για τον οποίο μιλάνε, που όμως δεν υπάρχει κανένα θαύμα, παρα μόνο επιστήμη από πίσω.
 
Η ΚΑΑ (καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση), η χρήση ΑΕΑ, και γενικότερα οι πρώτες βοήθειες, έπρεπε να διδάσκονται σε όλους μας από παιδιά. Μέχρι όμως το κράτος να κάνει σωστά την δουλειά του και να φτάσουμε εκεί, μπορούμε να ενδιαφερθούμε μόνοι, και να πάμε σε φορείς που εκπαιδεύουν σε αυτές, ώστε να μπορέσουμε να βοηθήσουμε τους γύρω μας, και σε κάποιες περιπτώσεις και τον εαυτό μας, όταν παραστεί τέτοια ανάγκη.
 
Η νομοθεσία ορίζει σε ποιους χώρους πρέπει να υπάρχει ΑΕΑ, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, εμπορικά και αθλητικά κέντρα, και γενικά χώροι που συχνάζει μεγάλος αριθμός προσώπων, φυλακές, γήπεδα (1 ΑΕΑ ανα 15.000 θεατές) κλπ. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει.
 
Μπορεί κανείς να διαβάσει περισσότερα για τον νόμο εδώ 
 
Οι δημόσιοι απινιδιστές, πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμοι, αλλά και να τους προστατεύουμε από βανδαλισμούς. Είναι εκεί για να μας σώσουν την ζωή, δεν είναι παιχνίδια.
 

Μέχρι την επόμενη Κυριακή… υπομονή και όνειρα.
.

Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media

 ..
      
 

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Ιωάννα Δούνδη
Ιωάννα Δούνδη
Γεννήθηκα στις 30/3/1984 στην Θεσσαλονίκη, έτσι και να θέλω μελλοντικά να κρύψω την ηλικία μου, θα μπορείτε πλέον να με ξεμπροστιάσετε. Πιστεύω στην φράση του Μπέρναρντ Σω " Όταν κάτι είναι αστείο, ψάξτο προσεκτικά για μια κρυμμένη αλήθεια" , και ταυτόχρονα το γκουγκλάρω για να δω πόσο αλήθεια είναι ότι το είπε αυτός, γιατί τέτοιος άνθρωπος είμαι. Αν χαμογελάσεις με κάτι που έγραψα, αν μάθεις κάτι που δεν ήξερες, αν βρεις μια άποψη που θα σε κάνει να ταυτιστείς στα κείμενά μου, θα έχω πετύχει τον στόχο μου. Αν δεν συμβεί τίποτα απο αυτά, ή δεν σου άρεσε ότι διάβασες, δεν πειράζει. Αν άρεσα σε όλους, θα ήμουν η Μόνικα Μπελούτσι, τηγανητή πατάτα ή παγωτό. Email επικοινωνίας : ioanna.doun@yahoo.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
«Περσέας και Ανδρομέδα»: Η πιο παραμυθένια ιστορία της μυθολογίας ταξιδεύει σ' όλη την Ελλάδα από την Κάρμεν Ρουγγέρη
«Περσέας και Ανδρομέδα»: Η πιο παραμυθένια ιστορία της μυθολογίας ταξιδεύει σ' όλη την Ελλάδα από την Κάρμεν Ρουγγέρη
με 0 Σχόλια 1384 Views
«Περσέας και Ανδρομέδα»:  Η πιο παραμυθένια ιστορία της Μυθολογίας μας ταξιδεύει σ' όλη την Ελλάδα από την παιδική σκηνή της Κάρμεν Ρουγγέρη
Περισσότερα ...

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή