Αιθιοπία: Έλληνας σώθηκε από τη συντριβή του αεροσκάφους - Έχασε την πτήση για μερικά λεπτά

614 Views
Αιθιοπία: Έλληνας σώθηκε από τη συντριβή του αεροσκάφους - Έχασε την πτήση για μερικά λεπτά Αιθιοπία: Έλληνας σώθηκε από τη συντριβή του αεροσκάφους - Έχασε την πτήση για μερικά λεπτά

 


Μία αργοπορία λίγων λεπτών έσωσε τη ζωή ενός Έλληνα, που ετοιμαζόταν να επιβιβαστεί στη μοιραία πτήση των αερογραμμών της Ethiopian Airlines που συμπαρέσυρε στο θάνατο 157 ανθρώπους, έξι λεπτά μετά την απογείωσή του. 

Ο Αντώνης Μαυρόπουλος, πρόεδρος της Παγκόσμιας Ένωσης Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, μίλησε στην τηλεόραση του Alpha, αδυνατώντας να πιστέψει στην τύχη του.
Περιέγραψε τους λόγους που τον έκαναν να καθυστερήσει αλλά του έσωσαν τη ζωή: «Πρώτον, την βαλίτσα μου την είχα μαζί μου, επομένως δεν ήταν αναγκασμένοι να με περιμένουν. Δεύτερον, ενώ το προηγούμενο αεροπλάνο έφτασε στην ώρα του, ο υπεύθυνος που θα με παραλάμβανε για να με πάει στην πτήση που θα έφευγε, άργησε να εμφανιστεί πέντε λεπτά με αποτέλεσμα εγώ να φύγω και να μην με βρει. Αν είχα δώσει τη βαλίτσα μου ή αν με έβρισκε ο υπεύθυνος, εγώ θα έμπαινα στην πτήση. Έφτασα στην πόρτα δύο λεπτά αφότου είχε κλείσει. Τους έβλεπα να μπαίνουν μέσα, είχα και νεύρα που δεν με άφηναν να μπω. Οι άνθρωποι μου έβγαλαν ένα εισιτήριο για να φύγω 3 ώρες αργότερα και μου είπαν στην επιβίβαση ότι δεν μπορείτε να επιβιβαστείτε γιατί ήσασταν ο μόνος άνθρωπος που δεν επιβιβάστηκε στην προηγούμενη πτήση που αγνοείται! Και με κρατήσανε ως πιθανό ύποπτο! Αλλά επειδή είχα τη βαλίτσα μου μαζί δεν υπήρχε κάποια λογική σύνδεση και μετά από μια ψευτο-ανάκριση με άφησαν».
Κλείνοντας, τόνισε: «Θέλω να στείλω πολλλά φιλιά στην γυναίκα μου, την μητέρα μου και την κόρη μου».
Φόβοι και ερωτήματα για τα 737 της Boeing μετά τις δύο αεροπορικές τραγωδίες σε διάστημα
Για δεύτερη φορά σε διάστημα λίγων μηνών, ένα Boeing 737 MAX 8 συντρίβεται λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, εγείροντας ερωτήματα για το ντεμπούτο αυτού του σημαντικού για την αμερικανική εταιρεία αεροσκάφους.
Είχε προηγηθεί στο τέλος του Οκτωβρίου η συντριβή του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων της ινδονησιακής εταιρείας χαμηλού κόστους Lion Air που κατέπεσε στην Θάλασσα της Ιάβας σκοτώνοντας 189 ανθρώπους.
"Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε ακριβή σχόλια", δήλωσε ο Ρίτσαρντ Αμπουλάφια, ειδικός αεροναυτικής του Teal Group, ο οποίος ερωτήθηκε για τις συνθήκες του δυστυχήματος και τις ομοιότητες ανάμεσα στις δύο τραγωδίες.
Μόνο τα στοιχεία της πτήσης και οι συνομιλίες στο κόκπιτ που περιέχονται στα δύο μαύρα κουτιά του αεροσκάφους μπορούν να δώσουν απαντήσεις για τα αίτια του δυστυχήματος: τεχνικά προβλήματα, σφάλμα του πιλότου ή συνδυασμός πολλών παραγόντων.
Προς το παρόν, "ο πιλότος δήλωσε ότι είχε προβλήματα και ότι ήθελε να επιστρέψει" και "έλαβε την άδεια" να κάνει μεταβολή και να κατευθυνθεί και πάλι προς την Αντίς Αμπέμπα, δήλωσε ο επικεφαλής της Ethiopian Airlines Τεγουόλντε ΓκεμπρεΜαριάμ κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Αντίας Αμπέμπα.
Είναι επίσης γνωστό ότι οι μετεωρολογικές συνθήκες ήταν καλές σήμερα το πρωί στην Αντίς Αμπέμπα.

Σύμπτωση;
Πρόκειται για τον ίδιο τύπο αεροσκάφους. Οπως και στην περίπτωση της Lion Air, το δυστύχημα συμβαίνει αμέσως μετά την απογείωση και οι πιλότοι εκπέμπουν μηνύματα για να πουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Στην συνέχεια το αεροσκάφος πέφτει. Είναι δύσκολο να ειπωθεί ότι αυτό δεν μοιάζει με το πρώτο δυστύχημα", παραδέχεται πηγή της αεροναυτικής κοινότητας που δεν θέλησε να κατονομασθεί.
"Πρόκειται για ομοιότητες και η σύγκριση σταματά εκεί στο μέτρο που δεν έχουμε αξιόπιστες πληροφορίες προς το παρόν", επέμεινε από την πλευρά του ο Μισέλ Μερλουζό, διευθυντής της Aerospace & Defence Market Analysis.
Και στις δύο περιπτώσεις, οι αεροπορικές εταιρείες πάντως είναι γνωστές για την σοβαρότητά τους.
Μετά το δυστύχημα της Lion Air, το 737 MAX δημιούργησε πολλά ερωτήματα στην αεροναυτική κοινότητα, την στιγμή που είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα 737 MAX είχε συναντήσει προβλήματα στην κατασκευή του αεροσκάφους.
Η εταιρεία Boeing είχε μάλιστα αποφασίσει την διακοπή τον Μάιο 2017 των δοκιμαστικών πτήσεων του προγράμματος 737 Max, εξαιτίας ενός προβλήματος στην κατασκευή του κινητήρα από την CFM, που συμμετέχει σε joint venture με την αμερικανική General Electric και την γαλλική Safran.
Στο τέλος του Ιανουαρίου, 350 αεροσκάφη παραδόθηκαν στις εταιρείες, επί των 5.011 παραγγελιών που είχε δεχθεί η Boeing, που αντιστοιχούν σε επταετές πρόγραμμα κατασκευής με τους σημερινούς ρυθμούς παραγωγής.
Το νέο δυστύχημα αποτελεί σοβαρό πλήγμα για την Boeing και για την οικογένεια των μεσαίων αποστάσεων αεροσκαφών MAX, που είναι η τελευταία, με νέο κινητήρα, εκδοχή του 737, του best-seller όλων των εποχών με παραγωγή άνω των 10.000 αεροσκαφών.
"Το MAX είναι ένα σημαντικό πρόγραμμα για την Boeing για την επόμενη δεκαετία. Αντιπροσωπεύει το 64% της συνολικής παραγωγής της εταιρείας μέχρι το 2032 και έχει σημαντικά λειτουργικά περιθώρια", εξηγεί ο Μισέλ Μερλουζό. "Είναι ένα σημαντικό εργαλείο στις παγκόσμιες μεταφορές και στο διεθνές εμπόριο".
Για την Boeing, συνεχίζει, οι προσεχείς 24 ώρες θα είναι κρίσιμες από την άποψη της διαχείρισης της κρίσης, διότι η εταιρεία θα πρέπει να καθησυχάσει τόσο τους επιβάτες όσο και τους επενδυτές για την αξιοπιστία του αεροσκάφους.
Σήμερα, η εταιρεία εξέφρασε την βαθιά της λύπη για την αεροπορική τραγωδία και διευκρίνισε ότι ομάδα τεχνικών έχει τεθεί στην διάθεση της έρευνας.
Σύμφωνα με τον ειδικό της αεροναυτικής, η Boeing θα υποστεί αναμφίβολα τις αρνητικές συνέπειες του δυστυχήματος στο χρηματιστήριο, αλλά τελικά οι ζημίες θα περιορισθούν για τον όμιλο που μοιράζεται την αγορά με την ευρωπαϊκή Airbus. Και, η σημασία του αεροσκάφους αυτού για την Boeing είναι τόσο μεγάλη, που εάν είναι αναγκαίο να γίνουν τεχνικές διορθώσεις, θα τις κάνει.
Επειτα από το δυστύχημα του πρώτου 737 MAX της εταιρείας Lion Air, η αεροναυτική κοινότητα έθεσε ερωτήματα για την έλλειψη πληροφοριών προς τις εταιρείες και τους πιλότους για το νέο σύστημα ελέγχου απώλειας άντωσης που διαθέτει το μοντέλο αυτό.
Η ομοσπονδία των αμερικανών πιλότων είχε φέρει τότε στο φως πρόβλημα εσφαλμένων πληροφοριών των οργάνων ελέγχου (AOA, Αισθητήρας Γωνίας Προσβολής), που είναι πιθανόν να αποτελούν "το αιτιακό σύστημα του δυστυχήματος της Lion Air".
Μία δυσλειτουργία στους AOA μπορεί να οδηγήσει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή της πτήσης, θεωρώντας ότι βρίσκεται σε απώλεια άντωσης, να θέσει το αεροσκάφος σε πορεία καθόδου, ενώ αντίθετα πρέπει να το ανορθώσει.
Kαθήλωσε 96 αεροσκάφη η Κίνα
Οι Αιθιοπικές Αερογραμμές αποφάσισαν να κρατήσουν στο έδαφος τα Boeing Co 737 MAX 8 του στόλου της, μία ημέρα μετά την συντριβή ενός αεροσκάφους της αυτού του τύπου με 157 επιβαίνοντες, ενημερώνει η εταιρεία με ανάρτηση στον λογαριασμό της στο Twitter.
"Μολονότι δεν γνωρίζουμε ακόμη τα αίτια της συντριβής, αποφασίσαμε να κρατήσουμε στο έδαφος τον συγκεκριμένο στόλο αεροσκαφών μας ως μέτρο επιπλέον προφυλάξεων", σημειώνει η αεροπορική εταιρεία.
Ο αιθιοπικός αερομεταφορέας διαθέτει άλλα τέσσερα 737 MAX 8, εξόν του αεροσκάφους που συνετρίβη χθες, σύμφωνα με την ιστοσελίδα παρακολούθησης τροχιάς αεροπλάνων FlightRadar 24.
Σήμερα και η Κίνα διέταξε τη διακοπή πτήσεων των αεροσκαφών τύπου 737 MAX 8 που διαθέτουν οι αερογραμμές της, έπειτα από τη δεύτερη πτώση αεροσκάφους του αυτού τύπου μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, καθώς τον περασμένο Οκτώβριο παρόμοιο τραγικό περιστατικό σημειώθηκε με αεροπλάνο της ινδονησιακής Lion Air.
Οι αρχές της Κίνας έδωσαν εντολή σήμερα στις αεροπορικές εταιρείες της χώρας να αναστείλουν τις πτήσεις των Boeing 737 MAX 8, μετά τη συντριβή, μία ημέρα νωρίτερα, ενός αεροσκάφους του τύπου που ανήκε στην Ethiopian Airlines και εκτελούσε δρομολόγιο από την Αντίς Αμπέμπα στο Ναϊρόμπι.
Η αξιοποίησή τους θα επαναληφθεί αφού επιβεβαιωθεί από τις αμερικανικές αρχές και από την κατασκευάστρια εταιρεία Μπόινγκ ότι "ελήφθησαν μέτρα για να υπάρξουν αποτελεσματικές εγγυήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων", τόνισε η κινεζική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφικό υλικό





Με ετικέτα: Κοινωνικά & Επίκαιρα

Αρθρογραφος

kulturosupa.gr
kulturosupa.gr

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις
80 καλλιτέχνες υπογράφουν στηρίζοντας τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του ΚΘΒΕ (ονόματα).
80 καλλιτέχνες υπογράφουν στηρίζοντας τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του ΚΘΒΕ (ονόματα).
με 0 Σχόλια 897 Views
Πρώτες υπογραφές στήριξης του αγώνα για Σύμβαση στο  ΚΘΒΕ και συνεχίζουμε... Εδώ και τόσους μήνες οι εργαζόμενοι ηθοποιοί του ΚΘΒΕ και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, αγωνίζονται για την υπογραφή της προϋπάρχουσας συλλογικής σύμβασης. Όμως κάθε αγώνας, κάθε διεκδίκηση, κάθε σκίρτημα έχει βρει τοίχο. Έχει βρει κλειστά αυτιά, έχει βρει ανθρώπους που δε θέλουν να μπορέσει ένα από τα δύο κρατικά θέατρα της χώρας, να λειτουργήσει με ανθρώπινους όρους εργασίας.
Περισσότερα ...

Web Radio

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
...
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη


Περισσότερα Της «K» το κάγκελο

Περισσότερη Παράξενη ζωή