«Η Γη της ελιάς» - Ψυχογραφώντας το γάμο Δημοσθένη - Ασπασίας, "Πέρα από αυτό που βλέπεις" | Νέλη Βυζαντιάδου.

10251 Views
«Η Γη της ελιάς» - Ψυχογραφώντας το γάμο Δημοσθένη - Ασπασίας, «Η Γη της ελιάς» - Ψυχογραφώντας το γάμο Δημοσθένη - Ασπασίας, "Πέρα από αυτό που βλέπεις" | Νέλη Βυζαντιάδου.

Πέρα από αυτό που βλέπεις

(Κάθε Δευτέρα, Τετάρτη & Παρασκευή)

 
  
Σε πολλά ζευγάρια οι ρόλοι του θύματος και του θύτη εναλλάσσονται με μεγάλη ευκολία και ταχύτητα. Το θύμα γίνεται συχνά #κατήγορος του θύτη και επιστρέφει στην αρχική του θέση μέχρι την επόμενη φορά που θα ανατρέψει και πάλι την #ισορροπία. 

Γράφει η Νέλη Βυζαντιάδου για την Κουλτουρόσουπα.
.
Το ζέσταμα
Πολλά τα ζευγάρια, που εμφανίζονται στη ‘Γη της ελιάς’ και κεντρίζουν το ενδιαφέρον μου. Στο σημερινό άρθρο αποφάσισα να ασχοληθώ με το Δημοσθένη και την Ασπασία γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι είναι δυστυχώς ο καθρέφτης αρκετών – ελπίζω όχι πολλών – ζευγαριών εκεί έξω.
.
.
Η δράση
Από τις πρώτες κιόλας ατάκες του Δημοσθένη αποκαλύπτεται η ανάγκη του να επιβάλλεται στη σύζυγό του χωρίς να υπολογίζει τα συναισθήματά της και χωρίς να σκέφτεται τις συνέπειες των πράξεων του πάνω της. «Ασπασία τσίπουρα και μεζέδες», ουρλιάζει δίχως ίχνος σεβασμού. Κι ακόμα κι όταν δέχεται τα αρνητικά σχόλια του ξαδέλφου του, του Στάθη, ο οποίος απορεί με αυτή την κακοποιητική συμπεριφορά, εκείνος συνεχίζει τα δικά του μη δίνοντας σημασία σε κανέναν.Υποτιμητικός, απαξιωτικός, προσβλητικός, απότομος, άκομψος, άκαμπτος προσπαθεί να διατηρήσει το ρόλο του παραδοσιακού αρσενικού, που θέλει τη γυναίκα δούλα του και που φυσικά της απαγορεύει να έχει οποιαδήποτε άποψη.
.
Διαχωρίζει με απόλυτη φυσικότητα το γάμο του από τις υπόλοιπες σχέσεις, που δικαιούται να έχει στη ζωή του παραβιάζοντας οποιοδήποτε – άγραφο μεν, ουσιαστικό δε – συμβόλαιο αφοσίωσης και αποκλειστικότητας σε μια γυναίκα. Άλλωστε πώς αλλιώς θα αποδείξει τον περιβόητο ανδρισμό του; Πώς αλλιώς θα νιώσει κυρίαρχος του παιχνιδιού; Πώς αλλιώς θα επιβεβαιώσει την αξία του;
.
.
Το θλιβερό όμως είναι η στάση της Ασπασίας σε όλο αυτό. Σκύβει το κεφάλι, υποτάσσεται στις εντολές του ‘αφέντη’ της, ικανοποιεί κάθε επιθυμία του ενισχύοντας το δίπολο θύτης-θύμα. Αυτό, που αναρωτιέμαι, είναι αν το κάνει από φόβο ή επειδή βολεύεται και παίζει μια χαρά το δικό της παιχνίδι. Και δεν το αναρωτιέμαι τυχαία. Αν έβλεπα ένα φοβισμένο θύμα που δυσκολεύεται να ορθώσει το ανάστημά του απέναντι στο διώκτη του, θα το συμπονούσα και θα καταλάβαινα τη συμπεριφορά του. Βλέπω, όμως, μια γυναίκα, που βρίσκει τον τρόπο της, που δε διστάζει να μιλάει πίσω από την πλάτη του άντρα της με την αγαπημένη της Αρετή και που πιστεύει ότι έχει βρει τα κουμπιά του αρνούμενη να δει ποια είναι η πραγματικότητα. «Έκανα ότι φοβήθηκα» λέει κάποια στιγμή στην Αρετή για να συνεχίσει «και έτσι εκείνος ηρέμησε». Και κάπου εκεί αναρωτιέμαι ποιος είναι το θύμα και ποιος ο θύτης σε αυτή τη σχέση. Και κάπου εκεί επιβεβαιώνεται μέσα μου ότι υπάρχουν γυναίκες που συμβιβάζονται με μια τέτοια ζωή γιατί αυτά, που κερδίζουν, είναι περισσότερα από αυτά, που χάνουν. Όσο κι αν δε θέλω να το πιστέψω, η πραγματικότητα εκεί έξω δείχνει κάτι άλλο.
.
.
Ναι, υπάρχουν και αυτές οι γυναίκες. Οι γυναίκες που για χάρη μιας πλουσιοπάροχης ζωής δέχονται τη συναισθηματική βία. Οι γυναίκες που έχουν ένα αντιληπτικό σύστημα σύμφωνα με το οποίο δεν έγινε και κάτι αν ο άντρας τους γυρίζει από εδώ κι από εκεί. Αρκεί να επιστρέφει στο λιμάνι του. Αρκεί να γυρίζει σε αυτές. Οι γυναίκες που δεν σέβονται τον εαυτό τους και κατά συνέπεια δεν εμπνέουν σεβασμό σε κανέναν άλλον. Οι γυναίκες που απαξιώνουν πρώτες αυτές το γυναικείο φύλο για να δώσουν τη σκυτάλη στους άντρες να συνεχίσουν αυτό το άθλιο έργο.
Εξοργίζομαι όσο βλέπω το διπλό πρόσωπο της Ασπασίας. Πονηρή, ύπουλη, δήθεν ηθική και καθωσπρέπει.  Μια γυναίκα που δεν ασχολείται με τίποτε άλλο πέρα από το κουτσομπολιό. Μια γυναίκα που αναλώνεται σε τοξικές συμπεριφορές. Μια γυναίκα τόσο μακριά από μένα κι από πολλές άλλες γυναίκες, που δίνουν διαρκώς τον αγώνα τους για να επιβεβαιώνουν πως αξίζει να είναι γυναίκες και αξίζει να έχουν δίπλα τους άντρες, που κι αυτοί με τη σειρά τους τιμούν το φύλο τους και τη σχέση τους με μια γυναίκα.
.
Το κλείσιμο
Δεν είμαι καν βέβαιη αν θέλω να δω πώς θα εξελιχθεί η ζωή αυτού του ζευγαριού. Ίσως και να με αφήνει παγερά αδιάφορη. Αυτό που σίγουρα με ενδιαφέρει είναι να δουν επιτέλους οι τηλεθεατές το άσχημο πρόσωπο του άντρα, που έχει μείνει σε περασμένες δεκαετίες και δεν έχει εξελιχθεί ως προσωπικότητα. Αυτό που επίσης με ενδιαφέρει είναι να δουν επιτέλους οι τηλεθεάτριες το άσχημο πρόσωπο της γυναίκας, που συμμετέχει σε παιχνίδια διαιωνίζοντας τη μάστιγα της συναισθηματικής βίας
"Μαθήματα στη γλώσσα της αγάπης": 
(πληροφορίες και online αγορά, εδώ
.
 ..
Ακολουθήστε το Kulturosupa.gr στα social media
      

Φωτογραφικό υλικό






Αρθρογραφος

Νέλη Βυζαντιάδου
Νέλη Βυζαντιάδου
Αλήθεια τι υπάρχει πίσω από ένα ρόλο; Και τι γίνεται με τις δυναμικές μεταξύ διαφορετικών ρόλων; Σας περιμένω κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή για να αποκωδικοποιούμε συμπεριφορές, να διαβάζουμε διαφορετικά τα σενάρια και να βλέπουμε πέρα από αυτό που βλέπουμε. ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ: Γεννήθηκα, μεγάλωσα και ζω στην πόλη που τόσο αγαπώ, τη Θεσσαλονίκη. Σπούδασα Ψυχολογία στο Φ.Π.Ψ του Α.Π.Θ και πέρασα πολλά ακόμη χρόνια της ζωής μου ως εκπαιδευόμενη στην Ψυχομετρία, τη Συμβουλευτική και την Ψυχοθεραπεία. Μετά από μια ενδιαφέρουσα επταετία στα μέσα μαζικής ενημέρωσης ως αρχισυντάκτρια - παρουσιάστρια τηλεοπτικών εκπομπών αφιερώθηκα στο ελεύθερο επάγγελμα της ψυχοθεραπεύτριας ενηλίκων προσθέτοντας στο βιογραφικό μου τους τίτλους της εκπαιδεύτριας και επόπτριας επαγγελματιών ψυχικής υγείας. Αργότερα εξειδικεύτηκα στη Συμβουλευτική Ζεύγους και υπέκυψα στον έρωτά μου για τη συγγραφή, έναν έρωτα που δεν πρόδωσα ποτέ στη ζωή μου... Αν με ρωτήσετε ποια ιδιότητα μου αρέσει πιο πολύ από όλες όσες έχω ως τώρα θα σας πω χωρίς δεύτερη σκέψη: οποιαδήποτε από τις παραπάνω αρκεί να επικοινωνώ με τους ανθρώπους και να μοιράζομαι τις σκέψεις μου μαζί τους. E-MAIL nelibyzantiadou@gmail.com TΗΛ: 6934 509311 - Facebook Neli Byzantiadou, Instagram neli_byzantiadou

Γραψε το σχολιο σου

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί. Υπογραμμίζονται τα υποχρεωτικά πεδία *

Γραψε το σχολιο σου στο Facebook

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τελευταιες αναρτησεις

ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη θεατρομανία
ΣΙΝΕΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Σινεμανία
ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΝΙΑ

Περισσότερη Μουσικόμανία
ΤΕΧΝΗ - ΒΙΒΛΙΟ

Περισσότερα Τέχνη Βιβλίο
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περισσότερη Θεσσαλονίκη

Περισσότερα Της «K» το κάγκελο